کنفرانس ملی حسابداری مدیریت مالی و سرمایه گذاری

بررسی تاثیر حاکمیت شرکتی و تصمیمات تامین مالی بر عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۲
محل انتشار: دومین کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت مالی و سرمایه گذاری
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱.۱۳ مگابات (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]امیرعلی بندریان – کارشناس ارشد حسابداری و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر
سید حسین راد – کارشناس ارشد حسابداری و مدرس دانشگاه پیام نور اهواز

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]اهمیت ساختار سرمایه، سیاست تقسیم سود و حاکمیت شرکتی و تاثیر آن بر ارزش شرکتها، یکی از مباحث عمده در محافل علمیمیباشد که هم از لحاظ تئوری و هم از لحاظ عملی، اهمیت بسیار بالایی داشته و توجه به آن میتواند سودآوری و ثروت سهامداران را دربلندمدت افزایش دهد. بدین لحاظ پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر مکانیزمهای راهبری شرکتی و تصمیمات تامین مالی بر عملکرد شرکتها طراحی و اجرا شده است. آزمون فرضیهها با استفاده از روش آماری دادههای تلفیقی (pooled data) و برای دوره زمانی1386 الی 1391با استفاده از اطلاعات130 شرکت منتخب به روش نمونه گیرى حذف سیستماتیک از میان شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام شده است. در این پژوهش از نسبت Q توبین به عنوان متغیر نماینده عملکرد استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که اندازه هیئت مدیره، استقلال هیئت مدیره، دوگانگی مسئولیت مدیرعامل، مالکیت نهادی، تمرکز مالکیت، سود تقسیمی و ساختار سرمایه با عملکرد شرکت رابطه معناداری دارند.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

بندریان, امیرعلی و سید حسین راد، ۱۳۹۲، بررسی تاثیر حاکمیت شرکتی و تصمیمات تامین مالی بر عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران، دومین کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت مالی و سرمایه گذاری، گرگان، انجمن علمی و حرفه ای مدیران و حسابداران گلستان،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (بندریان, امیرعلی و سید حسین راد، ۱۳۹۲)
برای بار دوم به بعد: (بندریان و راد، ۱۳۹۲)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]