کنفرانس ملی حسابداری مدیریت مالی و سرمایه گذاری

بررسی اخلاقیات در مدیریت و عوامل و موانع رشد اخلاق حرفه ای در سازمان ها و راهکارهای بهبود آن و جلوگیری از رشوه خواری

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۲
محل انتشار: دومین کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت مالی و سرمایه گذاری
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱۶۳.۲۶ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]عباس صادقی – کارشناس ارشد،آموزشکده فنی و حرفه ای سما،دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
لیلا نوحه خوان – کارشناس ارشد،دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان
شهرام ایزدی – کارشناس ارشد،دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان
زهرا برزگر – کارشناسی ارشد،آموزشکده فنی و حرفه ای سما،دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]همه مشاغل حرفه ای (نظیر طبابت، وکالت و یا فعالیت در بازار سرمایه) یک دستورالعمل اخلاقی دارند که مفاهیمی نظیر، عملکرد درستکارانه، صداقت و راستگویی، تلاش برای حفظ توانمندی ها، حفظ استقلال و بی طرفی در قضاوت ها و از همه مهمتر، برتری منافع مشتریان بر منافع شخصی تصریح می شود. رفتارحرفه ای از زیربناهای اساسی تشکلهای حرفه ای، و اساساً یکی از ویژگیهای هر تشکل حرفه ای، برخورداری از آیین رفتار حرفه ای مناسب است. تشکلهای حرفه ای خود انتظام در تدوین آیین رفتار حرفه ای پیشگام هستند و مشارکت عمومی اعضاء در تدوین، پایبندی قلبی ایشان و رعایت «آیین رفتار حرفه ای» را در پی دارد. فعالیتهای حرفه ای سرمایه گذاری، با دوراهی های متعد اخلاقی روبروست. تمرین و آموزش این موضوعات، به ما کمک می کند تا در شرایط عملی، تصمیمات بهتری بگیریم و مسائل را با شناخت بهتری تحلیل کنیم، اخلاق، در بسیاری از مواقع ماهیت دو پهلو و قابل تفسیر دارد و ترسیم رفتارها و مواضع اخلاقی می تواند ما را در انجام رفتارهای درست، یاری کند. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله به بررسی مفاهیم اخلاقی، شاخه ها، اخلاقیات حرفه ای و اهمیت آن در سازمان و موانع آن و همچنین اخلاقیات در مدیریت و عوامل رشوه خواری و راهکارهای آن مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

صادقی, عباس؛ لیلا نوحه خوان؛ شهرام ایزدی و زهرا برزگر، ۱۳۹۲، بررسی اخلاقیات در مدیریت و عوامل و موانع رشد اخلاق حرفه ای در سازمان ها و راهکارهای بهبود آن و جلوگیری از رشوه خواری، دومین کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت مالی و سرمایه گذاری، گرگان، انجمن علمی و حرفه ای مدیران و حسابداران گلستان،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (صادقی, عباس؛ لیلا نوحه خوان؛ شهرام ایزدی و زهرا برزگر، ۱۳۹۲)
برای بار دوم به بعد: (صادقی؛ نوحه خوان؛ ایزدی و برزگر، ۱۳۹۲)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]