کنفرانس ملی حسابداری مدیریت مالی و سرمایه گذاری

بررسی تاثیر ویژگیهای هیئت مدیره و کیفیت حسابرسی بر عملکرد شرکت در بورس اوراق بهادار تهران

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۲
محل انتشار: دومین کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت مالی و سرمایه گذاری
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۵۵۵.۴۳ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]آزیتا کیانی فر – دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری واحد علوم و تحقیقات خوزستان
ابراهیم وحیدی الیزایی – استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]فلسفه اصلی پیدایش نظام راهبری شرکت، وجود مسائل نمایندگی یا تضاد منافع میان مدیران و سهامداران است. برای کاهش مسائلنمایندگی، سازوکارهای مختلفی در ادبیات مالی مطرح شده است که یکی از مهمترین آنها، نظام راهبری شرکت است . حاکمیتشرکتی شامل معیارهایی است که می تواند با افزایش عدم تمرکز در کنترل شرکتها، از قدرت مدیران در پیگیری منافع شخصیکاسته و باعث بهبود عملکرد شرکتها شود .در پژوهش حاضر، رابطه میان برخی از ویژگیهای هیئت مدیره به عنوان یکی از ساز و کارهای نظام راهبری شرکتها و عملکردشرکتها )بازده دارایی و کیوتوبین( مورد بررسی قرار گرفته است. آزمون فرضیهها با استفاده از روش آماری دادههای ترکیبی و برایدوره زمانی 1831 الی 1831 با استفاده از اطلاعات 121 شرکت منتخب به روش نمونه گیرى حذف سیستماتیک انجام شده است. نتایجنشان داد در شرکتهای با تعداد بیشتر اعضای هیئت مدیره به ویژه اعضای غیرموظف، میزان بازدهی و عملکرد شرکت افزایش مییابد.همچنین پاداش هیئت مدیره و نوع موسسه حسابرسی )کیفیت حسابرسی( نیز باعث افزایش بازدهی میشوند. اما در شرکتهایی کهمسئولیت رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل از یکدیگر تفکیک نشده باشد رابطه منفی با عملکرد شرکت وجود دارد.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

کیانی فر, آزیتا و ابراهیم وحیدی الیزایی، ۱۳۹۲، بررسی تاثیر ویژگیهای هیئت مدیره و کیفیت حسابرسی بر عملکرد شرکت در بورس اوراق بهادار تهران، دومین کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت مالی و سرمایه گذاری، گرگان، انجمن علمی و حرفه ای مدیران و حسابداران گلستان،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (کیانی فر, آزیتا و ابراهیم وحیدی الیزایی، ۱۳۹۲)
برای بار دوم به بعد: (کیانی فر و وحیدی الیزایی، ۱۳۹۲)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]