پایان نامه مدیریت

فصل دوم پایان نامه بررسی روابط متقابل میان بازارمداری و نوآوری با استفاده از تکنیک همبستگی کانونی

رشته: بانک پایان نامه پیشنهادی
گروه: رشته مدیریت
نوع: کارشناسی ارشد

تعداد صفحات: 60 صفحه

تعاریف متغیرها و اطلاعات بكار رفته در تحقیق: • بازارمداری به وجود فرهنگی در کسب و کار اطلاق می شود که متعهد به خلق ارزش ممتاز برای مشتریان است. ارزشها و باورهای نهفته در این فرهنگ مشوش، اول یادگیری متقاطع از نیازهای مشتریان و قابلیت ها و استراتژی رقبا، دوم اقدامات هماهنگ جهت ایجاد این یادگیری و بهره گیری از آن است.(اسلیتر و نارور، 2000) به عبارت دیگر اگر مفهوم بازاریابی به عنوان فلسفه کسب و کار بیان می کند که موفقیت شرکت در گرو تعیین نیاز و خواسته های مشتریان و ارضای آنها به شکلی موثرتر از رقبا است، بازارمداری به معنای اجرای این مفهوم است و سازمانی بازارمدار است که فعالیت هایش با این مفهوم سازگاری داشته باشد. Kohli and Jaworski, 1990) ( • نوآوری:عبارتست از ایجاد، توسعه و اجرای یك ایده یا رفتار جدید. نوآوری می‌تواند یك محصول یا خدمت جدید، یك فن‌آوری جدید فرآیند تولیدی، یك ساختار یا سیستم مدیریتی جدید یا یك برنامه جدید برای اعضای سازمان باشد. بسیاری از دانشمندان متخصص در حوزه نوآوری، نوآوری‌های مدیریتی و فنی را به سه دسته كلی نوآوری در محصول، نوآوری در فرآیند و نوآوری در مدیریت تقسیم‌بندی كرده‌اند و بر این اساس نوآوری سازمان‌ها را سنجیده‌اند (مانو، 1992). • تحلیل همبستگی کانونی(CCA)، یك روش آماری چند متغیره ی مفید برای ارزیابی روابط خطی میان گروههایی از متغیرها می باشد . در مواردی خاص می تواند به عنوان رگرسیون چندگانه خطی تعمیم یافته مطرح شود . اصولا همبستگی كانونی روش مناسبی برای شناخت روابط بین دومجموعه از متغیرهاست كه در آن یك مجموعه را مستقل یا پیش بینی كننده و مجموعه دیگر را وابسته یا معیار می نامند (علی احمدی و همکار، 1380).

لطفا جهت خرید و دانلود مقاله بر روی گزینه زیر کلیک کنید