پایان نامه مدیریت

فصل دوم پایان نامه بررسي روابط متقابل میان بازاریابی درونی و بازارمداری با استفاده از تکنیک همبستگی کانونی

رشته: بانک پایان نامه پیشنهادی
گروه: رشته مدیریت
نوع: کارشناسی ارشد

تعداد صفحات: 61 صفحه

تعاريف متغيرها و اطلاعات بكار رفته در تحقيق: بازار مداری • بازارمداري به وجود فرهنگی در کسب و کار اطلاق می شود که متعهد به خلق ارزش ممتاز برای مشتریان است. ارزشها و باورهای نهفته در این فرهنگ مشوش، اول یادگیری متقاطع از نیازهای مشتریان و قابلیت ها و استراتژی رقبا، دوم اقدامات هماهنگ جهت ایجاد این یادگیری و بهره گیری از آن است.(اسلیتر و نارور، 2000) به عبارت دیگر اگر مفهوم بازاریابی به عنوان فلسفه کسب و کار بیان می کند که موفقیت شرکت در گرو تعیین نیاز و خواسته های مشتریان و ارضای آنها به شکلی موثرتر از رقبا است، بازارمداری به معنای اجرای این مفهوم است و سازمانی بازارمدار است که فعالیت هایش با این مفهوم سازگاری داشته باشد Kohli and Jaworski, 1990) ( • بازاریابی درونی یکی از جامع ترین تعاریف بازاریابی درونی را رفیق و احمد(2000) ارائه کردند که بازاریابی درونی را یک تلاش برنامه ریزی شده با استفاده ازیک رویکرد همانند بازاریابی جهت غلبه برمقاومت های سازمانی در برابرتغییر و متوازن کردن،انگیزه مندکردن و هماهنگی بین وظیفه ای و یکپارچه کردن کارکنان در جهت اجرای اثربخش استراتژیهای شرکتی و وظیفه ای به منظور ایجاد رضایت مشتری از طریق فرایند ایجاد کارکنان با انگیزه و مشتری محور می باشد(Rafiq and Ahmed,2000,449-462).

لطفا جهت خرید و دانلود مقاله بر روی گزینه زیر کلیک کنید