مقالات ISI مدیریت با ترجمه

آیا هنجارهای ارتباطی در روابط بین مصرف کننده با برند اهمیت دارند؟

[toggle title=”عنوان انگلیسی”]

 Do relational norms matter in consumer-brand relationships?

[/toggle]

[toggle title=”فهرست مطالب”]

 چکیده
مقدمه
تحقیق کیفیت رابطه
تحقیق هنجارهای ارتباطی
هنجارهایی که روابط تجارت الکترونیکی برند با مصرف کننده را مقرّر می کند
انسجام
تقابل
انعطاف پذیری
مبادله ی اطلاعاتی
هنجارهای ارتباطی به عنوان یک ساختار درجه ی دوّم
توسعه ی مدل
تحقیق تجربی
نتیجه

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه چکیده”]

 محققین تحقیقات فعلی روابط مصرف کننده – برند (CBR) و تحقیق درباره ی هنجارهای ارتباطی را مورد نقد قرار می دهند، زیرا آنها بر اساس نوشته های رابطه ی میان فردی می باشد. این مقاله به چنین اظهاراتی با دو روش پاسخ می دهد. نخست، این مقاله یک چهار چوب مفهومی را توسعه می دهد که نقش میانجی در هنجارهای ارتباطی در روابط مصرف کننده – برند (CBR) و اثر آن روی کیفیت ارتباط با برند (BRQ) و اتصال بین صفات اختصاصی گروه دو عضوی و رفتار مصرف کننده را مشخص می کند. ثانیاً این مقاله یک مفهوم سازی متناوب و عملیاتی از کیفیت ارتباط با برند (BRQ) و هنجارهای ارتباطی ارائه می کند. این کار برخلاف کار قبلی بر اساس نوشته های موجود درباره ی روابط بنگاه با بنگاه به جای استعاره رابطه ی میان فردی است. یافته های تحقیقاتی، مدارکی را برای ساختار درجه ی دوم هنجارهای رفتاری و کیفیت ارتباط با برند (BRQ) اثبات می کند. نتایج، پیشنهاد می کند که هنجارهای رفتاری و کیفیت ارتباط با برند (BRQ) به صورت معنی داری وسیله ای برای ارتباط با برند است.

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه مقدمه”]

 روابط مصرف کننده – برند (CBR) برای سوددهی شرکتها مهم است. (ریچلد، مارکی، هوپتون2000؛) و خواسته ی بزرگ محققین، ارتقای سطح درک نسبت به CBR است. (مانند فورنیر1994) . علی رغم ارتباط CBR از لحاظ عملی و نظری، اساتید دانشگاه اغلب بیان می کنند که تحقیق در مورد CBR از موضوع رابطه میان فردی نشأت می گیرد. با وجود این تمایل به CBR، تحقیقاتی که متغییرهای میانجی گری را ارزیابی کند و به بررسی رابطه بین مصرف کننده ها و برند کالاهای مصرفی بپردازد، کمیاب است. تحقیق (کرسمن، سیرگی، هرمن، هابر، هابر و لی 2006، میانجی های بین BRQ وCBR را یافت

[/toggle]

[toggle title=”مقدمه انگلیسی”]

 Consumer–brand relationships (CBR) are important for the profitability of companies (Reichheld, Markey, & Hopton, 2000) and enhancing the understanding of CBR is of great interest to researchers (e.g. Fournier, 1994). Despite the relevance of CBR in practice and theory, academics often criticize that CBR research originates from the interpersonal relationship literature. Nevertheless, several findings support the notion that brand relationship quality (BRQ) is a significant indicator for the strength and depth of consumers’ relational behavior towards consumer goods brands (e.g. Fournier, 1994 and Smit et al., 2007). Despite this interest in CBR, research which assesses mediating variables when investigating the relationship between consumers and consumer goods brands is scarce. One study (Kressmann, Sirgy, Herrmann, Huber, Huber, and Lee, 2006) finds that BRQ mediates CBR. However, no previous work examines the mediating role of relational norms even though several authors support the idea of norms intervening in brand relationships. Using a longitudinal experiment, Aaker, Fournier, and Brasel (2004) argue that relationship-specific expectations influence a service brand and brand perception. Aggarwal (2004) applies a social relationship framework (Clark & Mills, 1993) to examine whether distinct motivations – referred to as norms – exist in brand relationships. He finds support for the theory that an action which violates a relationship norm leads to a less favorable evaluation by the consumer than of an action that conforms with the relationship norm. Although both studies analyze the impact of certain elements on service brands, the role of norms in the context of consumer goods brands is still unclear. Moreover, Aggarwal’s study could not verify whether Clark and Mills’ interpersonal relationship framework is applicable to the brand context. An even more important conceptual issue arises from the fact that Aggarwal does not measure actual brand relationships but confronts participants with hypothetical descriptions of relationships in an experimental setting. Therefore, Johar’s key question “Is there a norm attached to brand behavior” (Johar, 2005, p. 26) remains open. Responding to this question is especially important for brand managers as the answer provides information on the key drivers of successful brand relationship management. This insight represents a departure from traditional CBR research. This research addresses the gaps in two ways. First, this paper provides an operationalization of BRQ and relational norms that stems from business rather than interpersonal relationships. The alternative operationalization neither stretches the interpersonal relationship metaphor too far nor changes the original understanding of the relationship metaphor. Second, the present framework explores the link between brand loyalty and brand characteristics, consumer characteristics as well as brand relationship characteristics. This paper emphasizes the mediating role of relational norms and BRQ. If a link exists, measures of relational norms and BRQ provide enriching insight into CBR for both researchers and brand managers. The remainder of the paper proceeds as follows. The next section reviews the extant literature on CBR and evaluates different approaches to operationalize relationship quality. The subsequent section summarizes the current knowledge on relational norms. Section 4 develops a multidimensional conceptualization of brand relationship quality and relational norms and identifies relevant antecedents and outcomes of brand relationships. Section 5 presents the empirical study, and Section 6 reports the findings. The concluding section discusses implications and suggests avenues for future research.

[/toggle]

[toggle title=”منبع”]

 Journal : Business Research, Volume 66, Issue 1, January 2013, Pages 98–104
Publisher : Science Direct (Elsevier)

[/toggle]

192

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

فایل مقاله : 7 صفحه PDF

فایل ترجمه : 21 صفحه WORD

سال انتشار : 2013

جهت خرید فایل مقاله و ترجمه فارسی آن بر روی دکمه زیر کلیک نمایید:

دیدگاهتان را بنویسید