مقالات ISI مدیریت با ترجمه

ویژگی های تکنولوژی مصرف کننده در پذیرش خرید به وسیله تلفن همراه، کاربرد تئوری توسعه یافته رفتار برنامه ریزی شده (TPB)

[toggle title=”عنوان انگلیسی”]

 Consumer technology traits in determining mobile shopping adoption: An application of the extended theory of planned behavior

[/toggle]

[toggle title=”فهرست مطالب”]

 چکیده
مقدمه
توسعه چارچوب نظری و فرضیات
تئوری توسعه یافته از رفتار برنامه ریزی شده در محیط خرید موبایلی
عوامل موثر بر نگرش نسبت به اتخاذ خرید موبایلی
هنجار ذهنی
کنترل رفتاری درک شده
خودکارآمدی تکنولوژی
اثرات تعدیل کننده ویژگیهای تکنولوژی مصرف کننده
نوآوری تکنولوژی نتایج

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه چکیده”]

 یک مدل توسعه یافته از تئوری رفتار برنامه ریزی شده (TPB) در زمینه خرید از طریق تلفن همراه (خرید موبایلی) با تعدیل اثرات سه خصوصیت تکنولوژی مصرف کننده (فن آوری خودکارآمدی، نوآوری تکنولوژی، و سطح استفاده از تجربه) بررسی شده است. در میان باورهای تئوری توسعه یافته رفتار برنامه ریزی شده (TPB)، «لذت درک شده» قوی ترین عامل تعیین کننده در ایجاد نگرش مطلوب نسبت به اتخاذ روش خرید از طریق تلفن همراه یا خرید موبایلی بوده است. نتایج از اینکه مصرف کنندگان در سطوح ویژگی های تکنولوژی در اتخاذ خرید موبایلی متفاوت هستند حمایت می کند

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه مقدمه”]

 استفاده مصرف کنندگان از خرید موبایلی به سرعت در حال افزایش است و انتظار می رود که خرید بوسیله گوشی های تلفن همراه به 31 میلیارد دلارتا سال 2016 برسد. اگر چه خرید موبایلی تنها بخش کوچکی از فروش تجارت الکترونیک (7٪) را اشغال میکند، تنوع خدمات خرید موبایلی بوسیله درخواستهای گسترده مصرف کنندگان از تکنولوژی تلفن همراه پشتیبانی میشود. در مراحل ابتدایی خرید موبایلی، به منظور تعیین احتمال عوامل خاص در پیش بینی اتخاذ خرید موبایلی، و چگونگی طراحی محیط خرید موبایلی با ویژگی های مصرف کننده، عوامل زمینه ای از قبیل ویژگی های تکنولوژی و ویژگی های کاربر باید مورد بررسی قرار گیرد است.

[/toggle]

[toggle title=”مقدمه انگلیسی”]

 Consumer use of mobile shopping is rapidly increasing and purchases by mobile phones are expected to reach 31 billion by 2016 (Forrester, 2001). Although mobile shopping still occupies a small portion of e-commerce sales (7%), the versatility of mobile shopping services supported by widespread mobile technology appeals to consumers. In this embryonic stage of mobile shopping, contextual factors such as technology characteristics and user characteristics should be examined in order to determine the likelihood of specific factors in predicting mobile shopping adoption and how the design of the mobile shopping environment meets consumer characteristics. In the adoption of technology in traditional consumer research, consumer characteristics have been viewed as significant predictive variables in determining behavioral outcomes (e.g., Hirschman, 1980, Davis, 1986, Ellen et al., 1991, Dabholkar, 1996, Karahanna et al., 1999, Agarwal, 2000 and Dabholkar and Bagozzi, 2002). In predicting consumer mobile shopping adoption, consumer characteristics in adopting the technology-mediated shopping environment could be significant determinants in moderating the relationships among predictors of mobile shopping adoption. Since consumer traits differ in technology adoption, they may generate differential effects of evaluative criteria on the technology adoption behavior (Parasuraman et al., 2005). Furthermore, in this diffusion stage of mobile shopping, examining the effects of consumer characteristics on mobile shopping adoption will assist in understanding underlying consumer differences in adopting mobile shopping. In this study, three consumer characteristics (i.e., technology self-efficacy, level of experience of use, and consumer technology innovativeness) are regarded as significant consumer technology traits generating different consequences of mobile shopping adoption behavior. The three consumer traits are examined with the extended Theory of Planned Behavior (TPB) to determine the moderating effects of consumer traits among predictors of mobile shopping adoption. Therefore, this study aims to examine: (1) determinants of mobile shopping adoption in the extended Theory of Planned Behavior; and (2) the differential influences of consumer traits among the relationships between determinants and mobile shopping adoption in the extended Theory of Planned Behavior. The results of this study will contribute to understanding current and potential mobile shoppers′ adoption behavior and provide implications for designing mobile shopping that is compatible with consumer characteristics.

[/toggle]

[toggle title=”منبع”]

 Journal : Retailing and Consumer Services, Volume 19, Issue 5, September 2012, Pages 484–491
Publisher : Science Direct (Elsevier)

[/toggle]

156

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]
فایل مقاله : 8 صفحه PDF

فایل ترجمه : 26 صفحه WORD

سال انتشار : 2012

جهت خرید فایل مقاله و ترجمه فارسی آن بر روی دکمه زیر کلیک نمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید