مقالات ISI مدیریت با ترجمه

ارزیابی تاثیر عوامل توصیه گر بر رفتار خرید برنامه ریزی نشده مصرف کننده آنلاین

[toggle title=”عنوان انگلیسی”]

 Assessing the impact of recommender agents on on-line consumer unplanned purchase behavior

[/toggle]

[toggle title=”فهرست مطالب”]

 چکیده   چارچوب نظری
روش تحقیق
طرح آزمایشی
اندازه گیری متغیرها
اثربخشی ارتقاء محصول
اثربخشی جستجوی محصول
رضایت مشتری از وب سایت
جمع آوری، تجزیه و تحلیل و نتیجه اطلاعات
مدل آزمایش
نتایج آزمون مدل ساختاری
نتایج حاصل از آزمون فرضیه
خلاصه ای از نتایج آزمون مدل مسیر
نتیجه گیری، توصیه ها، و محدودیت ها

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه چکیده”]

 عوامل توصیه گر به وسیله بسیاری از کسب و کار های اینترنتی مثل آمازون و نت فلیکس استفاده می شده است.با این حال معدودی نویسندگان چگونگی تحت تاثیر قرار گرفتن رفتار مصرف کننده به وسیله کسانی که به مصرف کنندگان آنلاین بر اساس رفتار خرید اخیرشان پیشنهاد میدادند را مورد مطالعه قرار داده اند.هنوز کمتر کسی به بررسی نقش عوامل توصیه گر در تاثیر تصمیم گیری خرید آنلاین پرداخته است. مطالعه ما از یک مدل نظری برای نشان دادن تاثیر عوامل توصیه گر در رفتار مصرف کننده آنلاین گسترش یافته است. این مدل از طریق شبیه سازی خرید آنلاین که با استفاده مشترک از فیلتر مبتنی بر نتیجه عوامل توصیه گر مورد آزمایش قرار گرفت.توجه ویژه ای روی تاثیر عوامل توصیه گر بر رفتار مصرف کننده شده بود

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه مقدمه”]

 تجارت الکترونیکی B2C به یک بخش بزرگ و مهمی از اقتصاد دیجیتال جدید تبدیل شده است. خرده فروشان آنلاین مانند Amazon.com و ارائه دهندگان خدمات مانند Netflix.com برای تسلط بر بخش های آنلاین بازار خود آمده اند. یکی از ابزاری که در موتور خانه وب سایت آنها ارائه شده، عوامل توصیه گر است: آن تجربه خرید آنلاین سفارشی را فراهم می کند. بسیاری از محققان بر این باورند که عوامل توصیه گر فرصتی را برای تجار آنلاین برای تاثیر گذاشتن بر رفتار مشتریان فراهم کرده است. مطالعات متعدد راه هایی را نشان داده اند که در آن عوامل توصیه گر ممکن است رفتار مصرف کننده آنلاین را تحت تاثیر قرار دهد.

[/toggle]

[toggle title=”مقدمه انگلیسی”]

 B2C electronic commerce has become a large and important segment of the new digital economy. Online retailers like Amazon.com and service providers like Netflix.com have come to dominate their market segments online. One of the tools used on the websites of these online powerhouses is the recommendation agent (RA): it provides a customized online shopping experience. Many researchers have speculated that RAs provide an opportunity for online merchants to influence customers’ behavior [8], [14] and [24]. Several studies have suggested ways in which RAs may influence online consumer behavior [20] and [22]. Felfernig and Gula [6] proposed that RAs may persuade the customer that some product attributes are more important than others or make the consumer more satisfied with their online shopping experience. A complementary stream of research from the marketing literature has examined the process by which consumers shop for and purchase goods and services. Several models describing consumer purchase behavior have emerged over the years. Now that consumers are buying products online via the Internet, researchers and practitioners have become interested in how the technological aspects of online shopping affect consumer behavior. The point at which online shopping, the use of intelligent software agents, and consumer behavior theory come together was thus the primary focus of our study. Previous studies have provided a theoretical foundation that helps identify online buying process factors important in measuring the RA’s impact. While several researchers have identified areas of consumer behavior theory where RAs seem to logically fit into the purchasing process [1], none has attempted to link or examine the impact that RA usage has on the various phases of the consumer buying behavior model. A few studies have examined the impact of intelligent software agents on the product selection and merchant selection processes, but little research has been done in other areas. One very important area involves assessing how software agents affect consumers during the initial phase of the buying process; i.e., when they realize that they want a particular product. Most of the research deals with the later stages in the purchase process where a consumer is trying to decide which one of the set of alternatives to purchase [7]. Very few studies have examined the role of impulse purchasing, even though such activities have been shown to be a very large component of shopping behavior [19]. Fewer have examined the role of RAs in influencing satisfaction with website and impulse purchasing decisions. The objective of our research was to test the impact of the use of RAs on online consumer purchase behavior of unplanned purchases on line, as well as consumer affective reaction to product promotion, product search, and satisfaction with the website. If the use of RAs can be shown to produce a significant positive impact on any of these commercially important variables, companies should increase their efforts to use more effective RAs. Moreover, understanding the effects of intelligent web technologies on consumers’ online behavior is essential for the success of any web-based businesses. To accomplish our objectives, we examined the influence of the use of an RA and created a simulated online shopping environment in which some data could be collected to study the impact of the use of RAs in an online retail environment.

[/toggle]

[toggle title=”منبع”]

 Journal : Information & Management, Volume 48, Issue 8, December 2011, Pages 336–343
Publisher : Science Direct (Elsevier)

[/toggle]

155

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

فایل مقاله : 8 صفحه PDF

فایل ترجمه : 26 صفحه WORD

سال انتشار : 2011

جهت خرید فایل مقاله و ترجمه فارسی آن بر روی دکمه زیر کلیک نمایید:

دیدگاهتان را بنویسید