مقالات ISI مدیریت با ترجمه

نقش بازاریابی رابطه ای در مدیریت هردوی شرکت ــ سرمایه گذار

[toggle title=”عنوان انگلیسی”]

 Relationship marketing’s role in managing the firm–investor dyad

[/toggle]

[toggle title=”فهرست مطالب”]

چکیده
مقدمه
روابط سرمایه گذار
روابط بازاریابی و سرمایه گذار
چارچوب مفهومی
حالت ارزیابی ارتباط
کیفیت مدیریت IR
جهت گیری روابط
تعهد
اعتماد
مقابله به مثل
نتایج
ارزش سهامدار
توسعه اندازه گیری
توسعه مقیاس
توصیف نمونه
مشارکت در پژوهش

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه چکیده”]

 این مقاله یک چارچوب مفهومی میان رشته ای است که به بررسی نقش بازاریابی در مدیر روابط سرمایه گذاران می پردازد. این چارچوب چگونگی روابط سرمایه گذاران در داراییهای مبتنی بر بازار بوسیله آنالیز و مدیریت آنها از طریق روابط بازرگانی و چشم انداز سهامداران را ترسیم می کند. بازاریابی می توانددر مدیریت روابط سرمایه سرمایه گذران سهیم شود و با کاهش دارایی خالص ، ارزش سهم سهامداران را افزایش دهد. این کار باعث افزایش نقدینگی و کاهش ضرر و زیان سهامداران می شود.یک بررسی کارشناسان و متخصصان روابط سرمایه گذار کار در شرکت های عمومی معامله در یورونکست شاخص 100 سهام اعتبار تجربی چارچوب نشان می دهد و مفاهیم مدیریتی را فراهم می کند.

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه مقدمه”]

 مفاهیم ناملموسی که تحت کتنرل بازاریابی قرار دارد مانند حقوق مشتریان می تواند باعث افزایش ارزش شرکت شود (لوکاس و همکاران، 2005) و مطالعات تجربی نشاندهنده یک ارتباط مثبت بین مدیریت ابزار بازاریابی و عملکرد بازار سهام می باشد (سریواسان و هانسن، 2009). مفهوم دارای مبتنی بر بازار این موارد را یکپارچه می کند اما اغلب اوقات ارتباط بین بازار یابی و اوضاع مناسب اقتصادی شرکت را نادیده می گیرد (سریواسکا و همکاران، 1998). بوسیله استفاده از منابع داخلی، شرکتها دارایی هایی ایجاد می کنند که از طریق فعل و انفعال با شرکتهای دیگر در محیط خارجی صورت مادی بخود می گیرد. دارای مبتنی بر بازار عقلانی و یا رابطه ای نیز هستند: این مقاله روی مورد رابطه ای تمرکز دارد. برطبق بررسی مبتنی بر مدارک معتبر، سازمانها به این دلیل با دیگران شریک می شوند که بتواند دسترسی خود به منابع مورد نیاز را افزایش دهند (مورگان و هانت، 1999). داشتن سرمایه کافی یکی از منابع مورد نیاز است. تقویت روابط با شرکاء، بنابراین، نیازمند توجه کافی به مسئله بازاریابی و افزایش سهم آنان می باشد

[/toggle]

[toggle title=”مقدمه انگلیسی”]

 Intangibles under marketing control, like customer equity, constitute an increasing proportion of firm value (Lukas et al., 2005) and empirical studies show a positive link between managing such marketing assets and stock market performance (Srinivasan and Hanssens, 2009). The notion of market-based assets integrates existing but often overlooked linkages between marketing and the firm’s financial well-being (Srivastava et al., 1998). By employing internal resources, firms create assets that materialize as value through interactions with entities in the external environment. Market-based assets are either intellectual or relational: This study focuses on the latter type. According to the resource-based view, organizations engage in partner relationships to effectively and efficiently pool scarce resources and create a relation-based competitive advantage (Morgan and Hunt, 1999). Investment capital is one such key resource. Nurturing the relationships with its providers – investors – should therefore receive considerable attention from the corporation in general, and its marketers in specific. Although marketing’s conceptual and methodological approaches are applicable to this exchange relationship (Lovett and MacDonald, 2005), the shareholder as a relational marketing group remains largely neglected. This is surprising, since shareholders ultimately bear the cost of marketing’s decisions. As such, they (should) have a significant impact on marketing strategy (Srinivasan and Hanssens, 2009), and be represented amongst marketing’s key external stakeholders (cf. Srivastava et al., 1998). Investor relations (IR) initiatives drive shareholder value by enhancing demand for a firm’s shares, lowering cost of capital (Botosan, 2006), increasing stock liquidity (Healy et al., 1999), and enhancing analyst following (Francis et al., 1997). Studying their management represents a key research opportunity for the marketing discipline (Hanssens et al., 2009). As a strategic management responsibility, IR integrates finance, communication, and marketing (NIRI, 2008). Existing literature, however, is scarce and regards IR as either the financial end of the communications function (Regester, 1990) or the communications end of the financial function (Dolphin, 2004). By focusing exclusively on financial communication (Marston and Straker, 2001), current literature ignores the complementary role of marketing, despite its insights and skills relevant for managing investor interactions (Lovett and MacDonald, 2005). Financial information communication is a necessary but not sufficient condition for managing investor relationships. Recent literature, for example, shows that besides expected returns, also non-financial dimensions, like investors’ identification with a company, influence their behavior (Aspara and Tikkanen forthcoming). This study proposes that to analyze and manage investor relationships successfully, marketing insights must complement existing management and IR literature. This study shows how the relationship between a company and its shareholders may be analyzed and managed from a relationship marketing and stakeholder perspective, recognizing the “investor community as a customer” (Hanssens et al., 2009, p. 115). Specifically, this study investigates the relationship between IR management quality, depicted by a company’s relationship perspective toward its investors, and IR outcomes in the capital market.

[/toggle]

[toggle title=”منبع”]

 Journal : Journal of Business Research, Volume 64, Issue 8, August 2011, Pages 896–903
Publisher : Science Direct (Elsevier)

[/toggle]

130

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

فایل مقاله : 8 صفحه PDF

فایل ترجمه : 20 صفحه WORD

سال انتشار : 2011

جهت خرید فایل مقاله و ترجمه فارسی آن بر روی دکمه زیر کلیک نمایید:

دیدگاهتان را بنویسید