[toggle title=”عنوان انگلیسی”]
Market segmentation strategy in internet market
[/toggle]
[toggle title=”فهرست مطالب”]
چکیده
مقدمه
مدل رقابتی وبسایتها در بخشی از بازار
رقابت در میان سه وبسایت
رقابتی که درون بخشی از بازار نیست
رقابت در بخشی از بازار
وضعیت در کل بازار
بحث
نتیجه گیری
[/toggle]
[toggle title=”ترجمه چکیده”]
این مقاله مدلی برای توصیف دینامیک رقابتی وبسایتها در بازار اینترنت ارائه کرده و پایداری مدلی شامل یک وبسایت قوی و دو وبسایت کوچک را تحلیل میکند. یکی از مهمترین نتایجی که از [بررسی] این مدل ساده حاصل میشود این است که رقابت میان وبسایتها در بازار اینترنتی لزوما منجر به نابودی وبسایتهای کوچک نمیشود. از طریق تحلیل پایداری مدل، ما به یک سری شرایط دست یافتیم که وبسایتهای کوچک را قادر میسازد تا با استفاده از راهبرد تقسیمبندی بازار به مزیت رقابتی دست یابند.
[/toggle]
[toggle title=”ترجمه مقدمه”]
بررسیهای اخیر نشان میدهد که تعداد اندکی از وبسایتها تقریبا تمامی مشتریها را به چنگ آوردهاند در حالی که سایر وبسایتها منسوخ شدهاند [1 و 2]. ثابت شده بود که این پدیدهی به اصطلاح «همه چیز برای برنده » نتیجهی رقابت روزافزون در میان وبسایتها است [3]. سایتهای دارای حداکثر سهم بازار معمولا در رقابت پیروز شده و سایرین منسوخ خواهند شد. ابتدا مائورر و هوبرمن مدلی ساده ارائه کردند [3] و نشان دادند که با افزایش رقابت در میان وبسایتها، مدل از شرایط تقسیم بازار بین چندین وبسایت به سوی بازار همه چیز برای برنده خواهد رفت. این مدل را میتوان با معادلات دیفرانسیل زیر توصیف کرد: که در آن، fi کسری از بازار است که مشتری سایت i هستند؛ αi نرخ رشد بوده و ظرفیت رشد سایت i را نشان میدهد؛ β ظرفیت بیشینهای است که میزان اشباع fi را نشان میدهد و γij نرخ رقابت بین سایتهای i و j است. هر چه γij بیشتر باشد، سایت i کاربران بیشتری را به دلیل وجود سایت j از دست خواهد داد. کارهای دیگر بر دو جنبهی اصلی تمرکز کردهاند: (1) تلاش برای یافتن مدلهایی جدید که بازار واقعی را بهتر توصیف کنند؛ (2) تلاش برای یافتن راهبردهایی مناسب که در اجتناب از منسوخ شدن به سایتهای کوچک کمک کنند. لوییس لوپز ، میگوئل اِی. اف. سنخوان [4] و وانگ و وو [5] نشان دادند هنگامی که هر دو [عنصر] رقابت و همکاری در نظر گرفته شود، مدل رقابتی وبسایتها میتواند آثار جالب توجهی بروز دهد که در مرجع [3] یافت نمیشوند. همچنین این مدل میتواند راهبردهایی برای کمک به سایتهای کوچک در جهت باقی ماندن در عرصهی رقابت پیشنهاد دهد. وانگ و وو [5 و10] با فرض برابر بودن نرخ رشد داخلی و حداکثر کسر بازار [برای همهی وبسایتها]، مدلی تعاونی-رقابتی برای بازار اینترنتی پیشنهاد دادهاند. جیانگ و چنگ [6] بدون هیچ فرضیهای، دستهبندی کاملی از راهبردها را برای مدل ارائه شده در مرجع [5] ارائه میکنند. ژیائو و کائو [7] تاخیر زمانی در فرآیند رقابت را در نظر میگیرند. لی و ژو [8 و9] بر پدیدهی «غنی غنیتر میشود» در فرآیند رقابت سایتهای تجارت الکترونیک تاکید کرده و مدلی رقابتی برای سایتهای تجارت الکترونیک ارائه میکنند. بنابراین آنچه برای ما جالب توجه است، این است که: به جز همکاری، آیا وبسایتهای کوچک راه دیگری برای اجتناب از منسوخ شدن دارند؟ تقسیمبندی بازار یکی از رایجترین راهبردهایی است که در رقابت در بازار واقعی به کار میرود. پس وبسایتهای کوچک چگونه میتوانند از طریق تقسیمبندی بازار از منسوخ شدن اجتناب کرده یا حتی در رقابت پیروز شوند؟ در این مقاله، ما مدلی برای توصیف رقابت بین وبسایتها در بازاری تقسیمبندی شده ارائه میکنیم. و با تحلیل پایداری مدلی شامل یک سایت قوی و دو وبسایت کوچک، به شرایط لازم برای به کارگیری راهبرد تقسیمبندی بازار توسط وبسایتهای کوچک دست مییابیم.
[/toggle]
[toggle title=”مقدمه انگلیسی”]
Recent surveys show that a few web sites have grabbed almost all the customers while other sites become extinct [1] and [2]. This so-called ‘winner-take-all’ phenomenon was proved to come from increasing competition among web sites [3]. The sites with the maximum market share will usually win in the competition and the others will become extinct. Maurer and Huberman first presented a simple model [3] and pointed out that the model will lead to transition from a number of sites sharing the market to the winner-takes-all market, with increased competition among the web sites. The model can be described by the following differential equations: where fifi is the fraction of the market which is a customer of site ii, αiαi is the growth rate which measures the capacity of site ii to grow, ββ is the maximum capacity which expresses the saturation value of fifi and γijγij is the competition rate between sites ii and jj. The greater the fijfij, the greater the loss of users of site ii caused by existence of site jj will be. Further works will focus on two main aspects: (i) try to find new models which can better characterize the real market; (ii) try to find proper strategies to help small sites avoid extinction. Luis Lopez, Miguel A.F. Sanjuan [4] and Wang, Wu [5] show that when taking both competition and cooperation into consideration, the web site competition model can show some interesting phenomena which cannot be found in Ref. [3] and propose a series of strategies to help small sites survive in the competition. Wang and Wu [5] and [10] propose a cooperation–competition model for the WWW market with the assumption that the intrinsic growth rates and maximum fractions are equal. Jiang and Cheng [6] give the complete strategic classification for the model proposed in Ref. [5] without any hypothesis. Xiao and Cao [7] take the time delay in the process of competition into consideration. Li and Zhu [8] and [9] emphasize the ‘richer get richer’ phenomena in the process of e-commerce web sites competition, and propose a competitive model of e-commerce web sites. So, what we are interested in is: apart from cooperation, is there any other way for small sites to avoid extinction? Market segmentation is one of the most commonly used strategies in real market competition. Then how can small sites avoid extinction or even win in the competition by market segmentation? In this article, we present a model to characterize competition between web sites in a market with a market segment. And by analyzing the stability of the model which is composed of one powerful site and two small sites, we get a series of conditions for small web sites to try market segmentation strategy.
[/toggle]
[toggle title=”منبع”]
Journal : Physica A: Statistical Mechanics and its Applications, Volume 389, Issue 8, 15 April 2010, Pages 1688–1698
Publisher : Science Direct (Elsevier)
[/toggle]
[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]
[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]
[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]
[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]
فایل مقاله : 11 صفحه PDF
فایل ترجمه : 21 صفحه WORD
سال انتشار : 2010
جهت خرید فایل مقاله و ترجمه فارسی آن بر روی دکمه زیر کلیک نمایید: