مقالات ISI مدیریت با ترجمه

تقسیم‎بندی بازار در بازار اینترنتی

[toggle title=”عنوان انگلیسی”]

 Market segmentation strategy in internet market

[/toggle]

[toggle title=”فهرست مطالب”]

 چکیده
مقدمه
مدل رقابتی وب‎سایت‎ها در بخشی از بازار
رقابت در میان سه وب‏سایت

رقابتی که درون بخشی از بازار نیست
رقابت در بخشی از بازار
وضعیت در کل بازار 

بحث
نتیجه‏ گیری

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه چکیده”]

 این مقاله مدلی برای توصیف دینامیک رقابتی وب‏سایت‎ها در بازار اینترنت ارائه کرده و پایداری مدلی شامل یک وب‏سایت قوی و دو وب‎سایت کوچک را تحلیل می‏کند. یکی از مهم‏ترین نتایجی که از [بررسی] این مدل ساده حاصل می‏شود این است که رقابت میان وب‎سایت‎ها در بازار اینترنتی لزوما منجر به نابودی وب‎سایت‎های کوچک نمی‏شود. از طریق تحلیل پایداری مدل، ما به یک سری شرایط دست یافتیم که وب‎سایت‎های کوچک را قادر می‎سازد تا با استفاده از راهبرد تقسیم‏بندی بازار به مزیت رقابتی دست یابند.

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه مقدمه”]

 بررسی‏های اخیر نشان می‏دهد که تعداد اندکی از وب‎سایت‏ها تقریبا تمامی مشتری‏ها را به چنگ آورده‎اند در حالی که سایر وب‎سایت‎ها منسوخ شده‎اند [1 و 2]. ثابت شده بود که این پدیده‎ی به اصطلاح «همه چیز برای برنده » نتیجه‎ی رقابت روزافزون در میان وب‎سایت‎ها است [3]. سایت‎های دارای حداکثر سهم بازار معمولا در رقابت پیروز شده و سایرین منسوخ خواهند شد. ابتدا مائورر و هوبرمن مدلی ساده ارائه کردند [3] و نشان دادند که با افزایش رقابت در میان وب‎سایت‎ها، مدل از شرایط تقسیم بازار بین چندین وب‎سایت به سوی بازار همه چیز برای برنده خواهد رفت. این مدل را می‎توان با معادلات دیفرانسیل زیر توصیف کرد: که در آن، fi کسری از بازار است که مشتری سایت i هستند؛ αi نرخ رشد بوده و ظرفیت رشد سایت i را نشان می‏دهد؛ β ظرفیت بیشینه‎ای است که میزان اشباع fi را نشان می‏دهد و γij نرخ رقابت بین سایت‎های i و j است. هر چه γij بیش‏تر باشد، سایت i کاربران بیش‏تری را به دلیل وجود سایت j از دست خواهد داد. کارهای دیگر بر دو جنبه‏ی اصلی تمرکز کرده‎اند: (1) تلاش برای یافتن مدل‎هایی جدید که بازار واقعی را بهتر توصیف کنند؛ (2) تلاش برای یافتن راهبردهایی مناسب که در اجتناب از منسوخ شدن به سایت‏های کوچک کمک کنند. لوییس لوپز ، میگوئل اِی. اف. سن‎خوان [4] و وانگ و وو [5] نشان دادند هنگامی که هر دو [عنصر] رقابت و همکاری در نظر گرفته شود، مدل رقابتی وب‎سایت‎ها می‎تواند آثار جالب توجهی بروز دهد که در مرجع [3] یافت نمی‎شوند. هم‏چنین این مدل می‏تواند راهبردهایی برای کمک به سایت‏های کوچک در جهت باقی ماندن در عرصه‎ی رقابت پیشنهاد دهد. وانگ و وو [5 و10] با فرض برابر بودن نرخ رشد داخلی و حداکثر کسر بازار [برای همه‎ی وب‎سایت‎ها]، مدلی تعاونی-رقابتی برای بازار اینترنتی پیشنهاد داده‎اند. جیانگ و چنگ [6] بدون هیچ فرضیه‏ای، دسته‎بندی کاملی از راهبردها را برای مدل ارائه شده در مرجع [5] ارائه می‏کنند. ژیائو و کائو [7] تاخیر زمانی در فرآیند رقابت را در نظر می‏گیرند. لی و ژو [8 و9] بر پدیده‏ی «غنی غنی‎تر می‏شود» در فرآیند رقابت سایت‏های تجارت الکترونیک تاکید کرده و مدلی رقابتی برای سایت‏های تجارت الکترونیک ارائه می‏کنند. بنابراین آن‏چه برای ما جالب توجه است، این است که: به جز همکاری، آیا وب‏سایت‏های کوچک راه دیگری برای اجتناب از منسوخ شدن دارند؟ تقسیم‏بندی بازار یکی از رایج‏ترین راهبردهایی است که در رقابت در بازار واقعی به کار می‏رود. پس وب‎سایت‏های کوچک چگونه می‏توانند از طریق تقسیم‏بندی بازار از منسوخ شدن اجتناب کرده یا حتی در رقابت پیروز شوند؟ در این مقاله، ما مدلی برای توصیف رقابت بین وب‎سایت‎ها در بازاری تقسیم‏بندی شده ارائه می‏کنیم. و با تحلیل پایداری مدلی شامل یک سایت قوی و دو وب‎سایت کوچک، به شرایط لازم برای به کارگیری راهبرد تقسیم‎بندی بازار توسط وب‏سایت‎های کوچک دست می‏یابیم.

[/toggle]

[toggle title=”مقدمه انگلیسی”]

 Recent surveys show that a few web sites have grabbed almost all the customers while other sites become extinct [1] and [2]. This so-called ‘winner-take-all’ phenomenon was proved to come from increasing competition among web sites [3]. The sites with the maximum market share will usually win in the competition and the others will become extinct. Maurer and Huberman first presented a simple model [3] and pointed out that the model will lead to transition from a number of sites sharing the market to the winner-takes-all market, with increased competition among the web sites. The model can be described by the following differential equations: where fifi is the fraction of the market which is a customer of site ii, αiαi is the growth rate which measures the capacity of site ii to grow, ββ is the maximum capacity which expresses the saturation value of fifi and γijγij is the competition rate between sites ii and jj. The greater the fijfij, the greater the loss of users of site ii caused by existence of site jj will be. Further works will focus on two main aspects: (i) try to find new models which can better characterize the real market; (ii) try to find proper strategies to help small sites avoid extinction. Luis Lopez, Miguel A.F. Sanjuan [4] and Wang, Wu [5] show that when taking both competition and cooperation into consideration, the web site competition model can show some interesting phenomena which cannot be found in Ref. [3] and propose a series of strategies to help small sites survive in the competition. Wang and Wu [5] and [10] propose a cooperation–competition model for the WWW market with the assumption that the intrinsic growth rates and maximum fractions are equal. Jiang and Cheng [6] give the complete strategic classification for the model proposed in Ref. [5] without any hypothesis. Xiao and Cao [7] take the time delay in the process of competition into consideration. Li and Zhu [8] and [9] emphasize the ‘richer get richer’ phenomena in the process of e-commerce web sites competition, and propose a competitive model of e-commerce web sites. So, what we are interested in is: apart from cooperation, is there any other way for small sites to avoid extinction? Market segmentation is one of the most commonly used strategies in real market competition. Then how can small sites avoid extinction or even win in the competition by market segmentation? In this article, we present a model to characterize competition between web sites in a market with a market segment. And by analyzing the stability of the model which is composed of one powerful site and two small sites, we get a series of conditions for small web sites to try market segmentation strategy.

[/toggle]

[toggle title=”منبع”]

 Journal : Physica A: Statistical Mechanics and its Applications, Volume 389, Issue 8, 15 April 2010, Pages 1688–1698
Publisher : Science Direct (Elsevier)

[/toggle]

128

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

فایل مقاله : 11 صفحه PDF

فایل ترجمه : 21 صفحه WORD

سال انتشار : 2010

جهت خرید فایل مقاله و ترجمه فارسی آن بر روی دکمه زیر کلیک نمایید:

دیدگاهتان را بنویسید