همایش ملی مدیریت گردشگری طبیعت گردی و جغرافیا

نقش آموزش و مدیریت منابع انسانی در توسعه گردشگری ایران (مطالعه موردی: هتل رستوران های تهران)

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۲
محل انتشار: اولین همایش ملی مدیریت گردشگری، طبیعت گردی و جغرافیا
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۱۶.۶۱ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]حیدر لطفی – عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار
الهه حمیدی – دانشجوی ارشد جغرافیای برنامه ریزی گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار
یاشار زینی – دانشجوی ارشد جغرافیای برنامه ریزی گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]امروزه گردشگری بعنوان بزرگترین و متنوع ترین فعالیت خدماتی دنیا در تجدید حمایت جوامع انسانی و احیای فرهنگی آن اشتغال و درآمدزایی، حفاظت از فضاهی طبیعی و محیط زیست و … در نتیجه توسعه همه جانبه جوامع نقش بسزایی دارد. حال گردشگری بعنوان فعالیتی گستره عظیم و توانمند بایستی به نحوی سازمان و توسعه یابد که در عین دستیابی به فعالیتی گستره عظیم و توانمند بایستی به نحوی سازمان و توسعه یابد که در عین دستیابی به اهداف مورد نظر بتواند شاخص های توسعه را در بر گرفته و با کسب رضایت گردشگران و ایجاد خاطره خوش در اذهان آنها فرصت بازگشت مجدد و تبلیغ و ترویج مقصد گردشگری را فراهم آورد.اثرات مثبت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی را موجب گردد. با رشد گردشگری نیاز به آموزش و جذب نیروی انسانی در این فعالیت انسان محور، ا همیت ویژه ای یافته است واضح است که تنها فراوانی نیروی انسانی نمی تواند ضامن عملکرد خوب برای دستیابی به توسعه این بخش باشد بلکه علاوه بر تعداد میزان دانش نظری و آشنایی خدمات دهندگان با مهارتهای حرفه ای نیز تعیین کننده است. بنابراین تدوین و اجرای استراتژی توسعه منابع انسانی گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آموزش مهمترین نقش را در این راستا ایفا می کند. گردشگری ا مروزه با فعالیتی با آثار مثبت و مؤثر اقتصادی- اجتماعی- فرهنگی و محیطی تبدیل شده است که همه کشورها بدان توجه خاص دارند و در برنامه ریزی ها برای توسعه جوامع خود آنرا مد نظر قرار می دهند. این فعالیت میان رشته ای شامل مجموعه خدماتی است که طی آن بر گردشگری مطابق خواسته ها و نیازهایشان خدمات ارائه می شود. بعد از جاذبه ها که بعنوان نقطه نقل گردشگری محسوب می شود خدمات اقامتگای را می توان مهمترین بخش خدمات گردشگری در نظر گرفت چرا که خدمات گردشگری حول این عنصر ارائه می گردد. از این جهت در این مقاله هتل رستورانها بعنوان یکی از مهمترین بخشهای خدمات گردشگری و نقش منابع انسانی و آموش در توسعه هتلداری مورد تحقیق و مطالعه قرار گرفته است. که پژوهشها بیان کننده این بود که با توجه به اینکه نقش و اهمیت آموزش در توسعه گردشگری و توسعه هتلها حائز اهمیت است اما هنوز بیشتر منابع انسانی شاغل در بخش اقامت آموزشهای لازم را نگرفته اند و یا آموزشهای ارائه شده مبنای نیازها و خواستهای گردشگری را شامل نمی شود و به مشکلات و م وانع مورد نظر در ایران می پردازیم. روش تحقیق بصورت تحلیلی- توصیفی و گرد آوری بصورت کتابخانه ای و جمع آوری اطلاعات از پایان نامه ها، مقالات، نشریات و کتب تخصصی می باشد.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

لطفی, حیدر؛ الهه حمیدی و یاشار زینی، ۱۳۹۲، نقش آموزش و مدیریت منابع انسانی در توسعه گردشگری ایران (مطالعه موردی: هتل رستوران های تهران)، اولین همایش ملی مدیریت گردشگری، طبیعت گردی و جغرافیا، همدان، انجمن ارزیابان محیط زیست هگمتانه،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (لطفی, حیدر؛ الهه حمیدی و یاشار زینی، ۱۳۹۲)
برای بار دوم به بعد: (لطفی؛ حمیدی و زینی، ۱۳۹۲)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]