کنفرانس برنامه ربزی و مدیریت محیط زیست

عملکرد انرژی خورشیدی در ساختمان‌های سبز با مروری بر نیازها و چالش‌ها

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سرفصل ارائه مقاله: طراحی محیط زیست
سال انتشار: ۱۳۹۲
محل انتشار: سومین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۹۹۶.۷۸ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]علیرضا زرین وفا – دانشجوی کارشناسی ارشد معماری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران غرب

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]رشد عظیم تقاضای منابع محدود انرژی فسیلی (زغال‌سنگ، نفت یا گاز)، در سراسر جهان موجب بحران‌های زیست‌محیطی شده است. سهم بخش ساختمان در مصرف نهایی انرژی در این بخش بسیار زیاد است. از این‌رو، تجزیه و تحلیل سطح مصرف انرژی ساختمان‌ها و ابداع راهکارهای جدیدی برای دستیابی به پایداری در محیط‌های ایجاد شده ضروری و مدنظر است. با توجه به نقش مهم ساختمان‌های سبز در مورد پایداری شهر‌های آینده، توجه کافی به عملکرد انرژی پایدار در این بخش اهمیت می‌یابد. معماری پایدار و طراحی سبز به یکی از وسیع‌ترین حوزه‌های تمرکز در مطالعات علمی مرتبط به محیط‌زیست و کیفیت زندگی ساکنان شهر تبدیل شده است. بر این اساس، با نظر به ارزیابی محیطی و عملکرد انرژی ساختمان‌ها، ایجاد برنامه‌های کاربردی و رفع محدودیت‌ها نسبت به توسعه ساختمان‌های سبز پایدار سازگار با محیط‌زیست حیاتی است. این مقاله یک بررسی از عملکرد انرژی خورشیدی ارائه می‌دهد و درمورد تاثیر این سامانه بر پایداری ساختمان‌های سبز بحث می‌کند، هدف این مطالعه توضیح به‌کارگیری انرژی خورشیدی در اجرای طرح ساختمان سبز است. در این راستا این مطالعه توجه را به عملکردهای انرژی پایدار ساختمان‌های سبز جهت تلخیص پارامترهای موثر مبتنی بر دستاورهای موفق معاصر جلب می‌کند. علاوه ‌بر‌این، با توجه به چالش‌ها و موانع فعلی در این بررسی، نتیجه‌گیری می‌کند که؛ تشخیص و گسترش راهکارهای انرژی خورشیدی مربوط به ساختمان‌های سبز برای رسیدگی به نیازهای انرژی در آینده همچنان ضروری است. در نتیجه، بررسی دقیق این یافته‌های به‌منظور در نظر گرفته شدن توسط معماران، مهندسان و گسترش‌دهندگان برای توسعه شهرهای سازگار با محیط‌زیست در آینده با یک نظر صریح نسبت به توسعه محیط‌های سبزتر و هوشمند‌تر ایجاد شده توصیه می‌شوند.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

زرین وفا, علیرضا، ۱۳۹۲، عملکرد انرژی خورشیدی در ساختمان‌های سبز با مروری بر نیازها و چالش‌ها، سومین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست، تهران، دانشگاه تهران،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (زرین وفا, علیرضا، ۱۳۹۲)
برای بار دوم به بعد: (زرین وفا، ۱۳۹۲)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]