اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد

مدل سازی سرمایه فکری با استفاده از شبکههای عصبی مصنوعی ومقایسه آن با مدل رگرسیون خطی

 [toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۱۲.۵۶ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

                                                                                                                      [toggle title=”نویسندگان”]حبیب اله نخعی – استادیار گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند
محمود لاری – استادیار گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قاینات
مهدی محمودی درح – دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]با توجه به سرمایهگذاری انبوهی که اخیراً سازمانها برای اکتساب دانش و بهرهوری سرمایه فکری، روی سیستم- هایی که بعضاً اثر بخش نیستند؛ انجام میدهند، ضرورت ارائه مدلی جهت ارزیابی سرمایه فکری نمود مییابد. بر این اساس، هدف از نگارش این مطالعه ارائه مدلی از سرمایه فکری با استفاده از شبکه عصبی میباشد. جهت نیل به این منظور، شبکه عصبی مصنوعی با ساختار پرسپترون چند لایه در نظر گرفته شد، که پس از بارها آزمون و خطا بر روی دادههای هدف، مدلی با یک لایه ورودی دارای سه نرون و دو لایه پنهان که در هر لایه دو نرون وجود دارد و لایه خروجی که همان متغیر پاسخ (سرمایه فکری) میباشد، طراحی گردید که دارای بیشترین دقت در پیش بینی متغیر پاسخ میباشد. جهت کارایی مدل انتخاب شده به مقایسه آن با مدل رگرسیون خطی پرداخته شد. نتایج نشان میدهد که مدل شبکه عصبی نسبت به رگرسیون خطی، دارای میانگین مربعات خطای کمتری میباشد. براین اساس مدل شبکه عصبی با قدرت بیشتری به پیش بینی سرمایه فکری میپردازد.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

نخعی, حبیب اله؛ محمود لاری و مهدی محمودی درح، ۱۳۹۴، مدل سازی سرمایه فکری با استفاده از شبکههای عصبی مصنوعی ومقایسه آن با مدل رگرسیون خطی، اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد، اصفهان، دبیرخانه همایش،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (نخعی, حبیب اله؛ محمود لاری و مهدی محمودی درح، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (نخعی؛ لاری و محمودی درح، ۱۳۹۴)

[/toggle]

 [divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]