همایش ملی مدیریت و آموزش

بررسی موانع فرهنگی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت های کوچک و متوسط فعال در شهرک های صنعتی استان همدان

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

 سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: همایش ملی مدیریت و آموزش
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۸۱.۲۳ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

 [toggle title=”نویسندگان”]

[ علی عطافر ] – استادیار گروه مدیریت دانشکده علوم ادارى و اقتصاد – دانشگاه اصفهان – ایران
[ سیدمحسن علامه ] – استادیار گروه مدیریت دانشکده علوم ادارى و اقتصاد – دانشگاه اصفهان – ایران
[ علی قراباغی ] – دانشجوى کارشناسى ارشد مدیریت اجرایى- دانشگاه اصفهان – ایران

[/toggle]

 [toggle title=” چکیده مقاله”]

 دانش نوعی دارائی کلیدی است که هر سازمانی می تواند با در اختیار گرفتن آن به مزیت رقابتی برسد . درشرایط امروز جهان با وجود رقابت شدید بین بنگاه های اقتصادی و تولیدی در اختیار داشتن این سرمایه فکریبرای سازمانها بسیار ضروری است، اما این سرمایه با ارزش نیاز به مدیریت دارد، مدیریت دانش مجموعهابزارها، تکنیکها و استراتژیهایی برای خلق، کسب، ذخیره، تحلیل، سازماندهی، کاربرد، بهبود و توزیع دانش وتجربیات در سازمان می باشد. هدف اصلی این پژوهش بررسی و شناسایی موانع فرهنگی پیاده سازی مدیریتدانش در شرکتهای کوچک و متوسط فعال در شهرکهای صنعتی استان همدان است . برای جمع آوری دادهها، از روش متون کاوی و به منظور شناسایی موانع فرهنگی پیاده سازی مدیریت دانش از پرسشنامه محقق ساخته بهره گرفته شد. پایایی پرسشنامه با نرم افزار SPSS16 و با روش آلفای کرونباخ 0/957 محاسبه گردید. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران عالی، مدیران اجرایی، عملیاتی، اداری و مهندسان شرکت های مورد مطالعه می باشد. یافته های پژوهش نشان می دهد که در بین چهار فرضیه فرعی مربوط به موانع فرهنگی «وجود مقاومت نیروی انسانی در برابر تسهیم دانش و ضعف در فرهنگ مشارکت سازمان» : بیشترین تأثیر را داشته است.

 [/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]

 در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

علی عطافر؛ سیدمحسن علامه و علی قراباغی، ۱۳۹۴، بررسی موانع فرهنگی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت های کوچک و متوسط فعال در شهرک های صنعتی استان همدان، همایش ملی مدیریت و آموزش، ملایر، دانشگاه ملایر،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (علی عطافر؛ سیدمحسن علامه و علی قراباغی، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (عطافر؛ علامه و قراباغی، ۱۳۹۴)

 [/toggle]

 

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]