همایش ملی مدیریت و آموزش

بررسی تاثیر عوامل منتخب خرید سبز بر رفتار خرید سبز (مطالعه موردی: مرغ سبز)

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

 ال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: همایش ملی مدیریت و آموزش
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۹۴.۳۷ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

 [toggle title=”نویسندگان”]

 [ بیتا نیک نژاد ] – گروه مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران
[ عبدالحمید ابراهیمی ] – گروه مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران

[/toggle]

 [toggle title=” چکیده مقاله”]

 توجه روز افزون به محصولات سبز باعث شده که بسیاری از شرکت ها به مفاهیم سبز و بازاریابی سبز به عنوان منبع اصلی تغییر استراتژیک توجه کنند. در این مطالعه به بررسی عوامل موثر خرید سبز همچون دسترسی و قیمت و کیفیت و دانش سبز بر رفتار خرید مصرف کننده مرغ سبز در میان مشتریان فروشگاه زنجیره ای رفاه مرکزی تهران پرداخته شده است. این پژوهش در بین انواع روش های تحقیق توصیفی، از نوع علی و همچنین از حیث هدف، کاربردی است. ابزار گردآوری اطلاعات شامل کتاب ها، پایان نامه ها، مقالات موجود و اینترنت جهت گردآوری داده های ثانویه وپرسشنامه محقق ساخته ٬ برای کسب داده های اولیه است. برای سنجش پایایی پرسشنامهی تحقیق از معیار آلفای کرونباخ استفاده شده که همه بزرگتر از 0/7 بوده است. که نشان دهنده پایایی پرسشنامه می باشد و داده های اولیه از طریق نرم افزار SPSS و LISREL با اعمال آزمون های مدل یابی معادلات ساختاری مورد تحلیل قرار گرفت، در این پژوهش، با استفاده از جدول مورگان و کرجسی، تعداد 384 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتایج حاصل از تحلیل عاملی تأییدی نشان دهنده آن بود که کلیه سؤالات پرسش نامه شاخص هایمناسبی برای سنجش متغیرهای مربوطه می باشند و نتایج حاصل از مدل یابی معادلات ساختاری حاکی از آن بود که دوفرضیه، تایید و دو فرضیه رد شدند.

 [/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]

 در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

بیتا نیک نژاد و عبدالحمید ابراهیمی، ۱۳۹۴، بررسی تاثیر عوامل منتخب خرید سبز بر رفتار خرید سبز (مطالعه موردی: مرغ سبز)، همایش ملی مدیریت و آموزش، ملایر، دانشگاه ملایر،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (بیتا نیک نژاد و عبدالحمید ابراهیمی، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (نیک نژاد و ابراهیمی، ۱۳۹۴)
 [/toggle]

 

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]