اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد

بررسی تاثیر ویژگی های ساختاری بر کیفیت افشای اختیاری اطلاعات درشرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱.۱۷ مگابات (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

                                                                                                                      [toggle title=”نویسندگان”]معصومه بهبهانی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، گروه حسابداری، بوشهر، ایران.

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]افشای اختیاری، افشای اطلاعاتی فراتر از تعهدات قانونی است که بهوسیله نهادهای قانونگذار تدوین شده است. هدف از تحقیق حاضر بررسی عوامل موثر بر کیفیت افشای اختیاری اطلاعات در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. برای این منظور دادههای مورد نیاز این پژوهش از 98 شرکت عضو بورس اوراق بهادار تهران طی سالهای 1392- 1387 با استفاده از سایت سازمان بورس اوراق بهادار تهران و نرمافزار رهآورد نوین جمعآوری گردیده است. برای آزمون فرضیهها از تجزیه و تحلیل رگرسیونی استفاده شده است. برای اندازهگیری کیفیت افشای اختیاری اطلاعات از مدلی متشکل از 70 شاخص بر اساس استانداردهای حسابداری ایران و سایر قوانین مربوط در مورد افشا استفاده شده است. نتایج نشان میدهد که سودآوری، عمر و پیچیدگی شرکت تاثیر مثبت معناداری بر کیفیت افشای اختیاری اطلاعات دارند.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

بهبهانی, معصومه، ۱۳۹۴، بررسی تاثیر ویژگی های ساختاری بر کیفیت افشای اختیاری اطلاعات درشرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد، اصفهان، دبیرخانه همایش،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (بهبهانی, معصومه، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (بهبهانی، ۱۳۹۴)

[/toggle]

   

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]