اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد

بررسی تاثیر تخصص و تجربه حسابرسان بر ارزیابی عملکرد سهامداران درشرکت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱۹۸.۶۷ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”][ مهرداد قنبری ] – استادیار گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
[ محمدامین خسروی ] – دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حسابداری ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام
[ حمید نوری ] – دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حسابداری ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]این پژوهش به بررسی تاثیر تخصص و تجربه حسابرسان بر ارزیابی عملکرد سهامداران در شرکت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران می پردازد. در این پژوهش تعداد 55 شرکت در دوره زمانی 1389 تا 1392 مورد بررسی قرار گرفت. جهت آزمون فرضیه ها از مدل رگرسیونی خطی و آزمون متفاوت استفاده شد، و تاثیر متغیرها به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد که نتایج یکسانی هم برای داده های سالانه و هم برای داده های پایان دوره بدست آمده است. این نتایج نشانگر این است که تخصص و تجربه حسابرسان بر ارزیابی عملکرد سهامداران تاثیر منفی دارد و همچنین امکان ارزیابی عملکرد سهامداران (مدیریت سود) در شرکت هایی که به وسیله حسابرسان متخصص با تصدی(تجربه) بالا ، حسابرسی می شوند متفاوت و کمتر از شرکت هایی که به وسیله این حسابرسان، حسابرسی نمی شوند.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

مهرداد قنبری؛ محمدامین خسروی و حمید نوری، ۱۳۹۴، بررسی تاثیر تخصص و تجربه حسابرسان بر ارزیابی عملکرد سهامداران درشرکت های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار تهران، اولین همایش بین المللی حسابداری، حسابرسی مدیریت و اقتصاد، اصفهان، دبیرخانه همایش،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (مهرداد قنبری؛ محمدامین خسروی و حمید نوری، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (قنبری؛ خسروی و نوری، ۱۳۹۴)

[/toggle]

 [divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]