مقالات ISI مدیریت با ترجمه

توسعه یک مدل چند معیاره ترکیبی برای انتخاب ارائه دهندگان برون سپاری

[toggle title=”عنوان انگلیسی”]

 Developing a hybrid multi-criteria model for selection of outsourcing providers

[/toggle]

[toggle title=”فهرست مطالب”]

 چکیده
کلمات کلیدی
1.مقدمه
2.مرور مختصري در برون سپاري
3.مدل پیشنهادی: یک مدل ترکیبی جدید DEMATEL، ANP و VIKOR
1-3 مشخص کردن ارتباط درونی بین معیارها
شكل 1. تصويري از نقشه تأثيرگذار
2-3 فرايند شبكه تحليلي (ANP)
شكل 2. شرح ساختار سيستم
3-3 روش VIKOR
4.مثال تجربي
1-4 توصيف مشكل
2-4 معیارهای انتخاب شریک
3-4 اندازه گیری روابط بین ابعاد
جدول 1: ابعاد و معیارهای سیستم های ارزیابی
جدول 2: ماتريس تأثير اوليه
جدول3: ماتريس تأثير كل
جدول4: مجموع تأثير داده شده و گرفته شده توسط ابعاد
4-4 استخراج وزن ها از معيارها در سيستم هاي ارزيابي
جدول5: سوپرماتريس هاي غيروزني
جدول6: سوپرماتريس غير وزني
5- 4 استفاده از VIKOR براي انتخاب بهترين شريك برون سپاري
5.بحث و گفتگو
شكل 3. نقشه رابطه تأثير
جدول7: ماتریس عملکرد ارائه دهندگان خدمات در هر معیار
جدول8: نتایج تجزیه و تحلیل VIKOR و SAW
6.نتیجه گیری

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه چکیده”]

 برون سپاری یک راهکار خوب برای شرکت هایی است که نیاز به کاهش هزینه های عملکرد و افزایش رقابت پذیری دارند، اما انتخاب ارائه دهندگان برون سپاری مناسب به روش علمی برای شرکت ها حائز اهمیت است. تلاش هایی با توجه به مشکلات برون سپاری صورت گرفته است، اما این تلاش ها به اشتباه تصور کردند که معیارهای فرایند تصمیم گیری مستقل هستند، که این در دنیای واقعی درست نیست. در این مقاله، ما یک مدل معیار تصمیم گیری چندگانه ترکيبی (MCDM) پیشنهاد کرده ایم که روابط وابسته میان معیارها را به کمک روش آزمایشگاهی آزمایش و ارزیابی تصمیم گیری (DEMATEL) برای ساخت یک رابطه ساختاری میان معیارها مورد تأکید قرار می دهد. فرایند تحلیل شبکه (ANP) برای تعیین وزن نسبی هر معیار با وابستگی و بازخورد به کار می رود. آنگاه روش VIKOR (VlseKriterijumskaOptimizacija I KompromisnoResenje در صربستان، یعنی بهینه سازی معیارهای چندگانه و راه حل توافقی) برای اولویت بندی گزینه ها استفاده می شود. مدل پیشنهادی می تواند به متخصصان کمک کند فرایند تصمیم خود را بهبود بخشند، بویژه وقتی معیارها بسیار زیاد و به هم مرتبط هستند. ما در طول مطالعه مان از داده های یک شرکت هواپیمایی تایوانی استفاده کردیم تا این روش را نشان دهیم.

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه مقدمه”]

 برون سپاری را به سادگی می توان تحت عنوان تنظیم یک قرارداد با یک سازمان خارجی برای پذیرش مسئولیت اولیه ارائه فرایندهای تجاری تعریف کرد (یانگ، کیم، نم، و مین، 2007). برون سپاری تجاری تبدیل به یک روش رو به رشد در بازارهای به شدت رقابتی امروز شده است. شركت ها مي توانند يا از طريق فعاليت داخلي (از طريق ايجاد مراكز يا شركت هاي تابعه خود در كشورهاي خارجي حين حفظ مالكيت كامل و كنترل) يا فعاليت خارجي (با واگذاري عملكردهاي تجاري به تأمين كنندگان خارجي مستقل) آغاز به كار كنند. علاقه در ميان استرات‍ژي در حال رشد است و براي درك بهتر برون سپاري مي توان از محققان تجارت بين المللي به عنوان يك ابزار استراتژيك يا گاهي به عنوان خود استراتژي استفاده نمود تا ارزش ايجاد كرد (كديا و موكرجي، 2009). اما مفهوم برون سپاري جديد نيست. ارائه دهندگان خدمات خارجي در زمينه هايي مانند عملكرد تسهيلات، امور مالي، حسابداري،‌ تداركات، خدمات حقوقي، بازاريابي، و مراقبت از مشتري براي مدت طولاني وجود داشته اند. به هرحال، عناصري مثل فناوري هاي جديد، مدل هاي تحويل،‌ جهاني سازي و تقاضاي بيشتر كاربر نهايي براي فعاليت هاي برون سپاري انگيزه ايجاد مي كنند (يانگ و همكاران، 2007). در نتيجه، افزايش بازده و توانايي شركت ها براي تمركز بر شايستگي محوري، سودهاي واقعي توليد كرده و رضايت مشتري را افزايش داده است. با اين حال، فعاليت هاي برون سپاري بي اثر، كه از استراتژي ها يا روش هاي نامناسب گرفته شده اند، باعث كاهش صلاحيت ها و توانايي هاي اصلي مي شوند و با خطر غيرمنتظره و شكست كاري مواجه خواهند شد (وانگ و يانگ، 2007). بنابراين، يك فرايند تصميم گيري علمي براي انتخاب ارائه دهندگان برون سپاري جهت افزايش موفقيت ميزان برون سپاري بسيار حائز اهميت است. محققان اوليه غالباً تصميمات برون سپاري را با استفاده از تئوري هزينه معامله نشان داده اند. به هرحال، در سال هاي اخير، جنبه هاي استراتژي از قبيل شايستگي محوري، تجزيه و تحليل خطر، و انعطاف پذيري سازماني با اهميت در حال رشدند. در نتيجه، اين روند باعث شده است محققان و صنايع به مدل تصميم گيري چندمعياره براي برون سپاري بيشتر علاقه مند شوند. هدف از روش تصميم گيري چندمعياره (MDCM)، كمك به تصميم گيرندگان در ادغام اندازه گيري هاي هدف با ارزش قضاوت است كه بر اساس عقايد فردي نيستند، بلكه بيشتر بر اساس ايده هاي گروهي دسته جمعي مي باشند (بلتون و استوارت، 2002). برخي محققان (وانگ و يانگ، 2007؛ يانگ و همكاران، 2007) از روش MCDM براي مسائل مختلف برون سپاري استفاده كرده اند. اما كار آنها معيارها را مستقل فرض كرده و از AHP (فرايند سلسله مراتبي تحليلي) براي ساخت يك مدل از مشكلات برون سپاري استفاده نموده است. در دنياي واقعي، معيارها به ندرت مستقل هستند و هميشه داراي درجه اي از روابط تعاملي، گاهي با اثرات وابسته و بازخورد مي باشند (تساي و چو، 2009؛ چيانگ و لي، 2007). در اين مقاله، ما بايد از روش DEMATEL براي ساخت رابطه متقابل بين معيارها و همچنين از روش ANP (كه محدوديت ساختار سلسله مراتبي را نشان مي دهد) براي تعيين وزن معيارها استفاده كنيم. سپس از روش VIKOR براي اولويت بندي گزينه ها استفاده خواهيم كرد. بنابراين، هدف از اين مقاله ارائه مدل تصميم گيري كمّي است كه در تعيين اولويت ها و جمع آوري بيشترين مزايا از برون سپاري به متخصصان كمك كند. ما از داده هاي يك شركت هواپيمايي تايواني براي نشان دادن اين مدل استفاده مي كنيم. اين مدل ژنتيك را مي توان به راحتي به صنايع ديگر توسعه داد، و به انواع ديگر شركت ها كمك كرد مزاياي برون سپاري خود را به حداكثر برسانند. ساختار بقيه اين مقاله بدين شرح است: بخش 2 برخي تحقيقات پيشين مهم درباره برون سپاري را خلاصه مي كند و به توصيف وي‍ژگي هاي مشكل مي پردازد. بخش 3 مفاهيم اصلي DEMATEL، ANP و VIKOR را بررسي مي نمايد. بخش 4 يك مثال تجربي را نشان مي دهد كه براي معتبرسازي مدل ما به كار رفته است. نتايج و بحث هاي اين تحقيق تجربي در بخش 5 ارائه شده است. بخش 6 حاوي نتيجه گيري و نظرات نهايي است.

[/toggle]

[toggle title=”مقدمه انگلیسی”]

 Outsourcing can be simply defined as devising a contract with an external organization to take primary responsibility of providing business processes (Yang, Kim, Nam, & Min, 2007). Business outsourcing has become an ever-increasing trend in today’s highly competitive markets. Firms can either embark on internal off-shoring (by setting up their own centers or subsidiaries in foreign countries while maintaining full ownership and control) or external off-shoring (by handing over business functions to independent foreign providers). Interest is growing among strategy and international business scholars to better understand how outsourcing can be used as a strategic device, or sometimes as a strategy itself, in order to create value (Kedia & Mukherjee, 2009). But the concept of outsourcing is not new. External service providers in areas such as facilities operations, finance, accounting, logistics, legal services, marketing, and customer care have existed for a long time. However, elements such as new technologies, delivery models, globalization, and a more demanding end-user continue to provide impetus for outsourcing activities (Yang et al., 2007). The result – firms’ increased efficiencies and abilities to focus on core competencies – has produced real profits and increased customer satisfaction. Nevertheless, ineffective outsourcing activities, derived from improper strategies or methods, will lead to a loss of core competencies and capabilities, exposure to unexpected risk, and business failures (Wang & Yang, 2007). Therefore, a scientific decision process for choosing outsourcing providers is very important to increasing the success rate of outsourcing.

[/toggle]

[toggle title=”منبع”]

 Journal : Expert Systems with Applications, Volume 37, Issue 5, May 2010, Pages 3755–3761
Publisher : Science Direct (Elsevier)

[/toggle]

260

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

فایل مقاله : 7 صفحه PDF

فایل ترجمه : 23 صفحه WORD

سال انتشار : 2010

جهت خرید فایل مقاله و ترجمه فارسی آن بر روی دکمه زیر کلیک نمایید:

دیدگاهتان را بنویسید