مقالات ISI مدیریت با ترجمه

استفاده از تحقیقات بازاریابی در کیفیت نظر و عمل زندگی

[toggle title=”عنوان انگلیسی”]

 Using Marketing Research in Quality of Life Theory and Practice

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه چکیده”]

 کیفیت زندگی را می توان هم از یک رویکرد عینی (با استفاده از شاخص های اقتصاد کلان) و هم از یک رویکرد ذهنی (اشاره به سطح رضایت فرد) تعریف کرد، بنابراین روش تحقیق مورد نیاز در هر دو مورد بسیار متفاوت می باشد. این مقاله با ارائه روش های تحقیقات بازاریابی از نقطه نظر تئوری شروع می شود، با تاکید بر ویژگی های خاص آنها برای پژوهش کیفیت زندگی (QOL). بخش دوم این مقاله با تاکید بر چشم انداز عملی از تجزیه و تحلیل کیفیت زندگی، مطالعات در این زمینه را در سه گروه طبقه بندی می کند: تحقیقات بازاری که کاملا به مطالعه کیفیت زندگی اختصاص داده شده، تحقیقات بازاریابی است که یک موضوع بسیار گسترده تر اجتماعی و اقتصادی (کیفیت زندگی شامل) را مورد توجه قرار می دهد و مطالعات کیفیت زندگی که نتایج حاصل از مطالعات بازاریابی با داده های آماری اقتصاد کلان را ترکیب می کند.

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه مقدمه”]

 با توجه به نگرانیهای جهانی برای توسعه پایدار در سیاستهای داخلی و خارجی، مفهوم مطالعه کیفیت زندگی به عنوان یک پیش نیاز به منظور درک بهتر محیط خاص بازار و سپس به کار بردن یک استراتژی پیوسته بهبود کیفیت زندگی، مطرح می شود. کیفیت زندگی به عنوان یک ادراک انتزاعی از یک شخص از شرایط عینی زندگی که موجود است، تعریف می شود. این تعریف دو رویکرد را در تئوری کیفیت زندگی برجسته می سازد: عینی و ذهنی. آر کوستانزا با ترکیب این دو رویکرد کیفیت زندگی را اینگونه تعریف میکند «مقداری که نیازهای عینی فرد در ارتباط با ادراکات فرد و گروه از وضع ذهنی موجود ارضا می شود». نیازهای عینی اشاره دارد به امرار معاش، تولید مثل، امنیت، محبت و غیره در حالی که ادراک ذهنی با نیاز شادی، رضایت از زندگی و سودمندی شخصی ارتباط دارد. ما چه کیفیت زندگی را به عنوان یک کل و یا یکی از ابعاد / روش های آن را مورد مطالعه قرار دهیم، در عمل نشان داده شده است که نیاز مبرمی به یک فرایند پژوهش نظام مند، در نتیجه نیاز به تحقیقات بازاریابی، با تمام روش ها و تکنیک هاوجود دارد که سطح بالاتری از دقت و مرتبط بودن را به اطلاعات جمع آوری شده به دست میدهد.

[/toggle]

[toggle title=”چکیده انگلیسی”]

 Quality of life can be defined both from an objective approach (using macroeconomic indicators) and from a subjective one (referring to the individual’s level of satisfaction), therefore the methods of research needed in both cases are very diversified. The paper starts with the presentation of the marketing research methods from the theoretical point of view, emphasizing their special features for the quality of life (QoL) research. The second part of the paper focuses on the practical perspective of QoL analysis, classifying the studies in three categories: marketing researches totally dedicated to QoL study, marketing researches that address a much wider socio-economic topic (QoL included), and QoL studies that combine the results of marketing studies with macroeconomic statistical data.

[/toggle]

[toggle title=”منبع”]

 Journal : Procedia – Social and Behavioral Sciences, Volume 46, 2012, Pages 754–759
Publisher : Science Direct (Elsevier)

[/toggle]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

فایل مقاله : 6 صفحه PDF

فایل ترجمه : 8 صفحه WORD

سال انتشار : 2012

جهت خرید فایل مقاله و ترجمه فارسی آن بر روی دکمه زیر کلیک نمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید