مقالات ISI مدیریت با ترجمه

بازنگری نقش مهر اطمینان وب در تجارت الکترونیک B to C

[toggle title=”عنوان انگلیسی”]

 Revisiting the role of web assurance seals in business-to-consumer electronic commerce

[/toggle]

[toggle title=”فهرست مطالب”]

 چکیده
مقدمه
مهرهای بیمه ی وب
مدل آگاهی از خدمات مهر بیمه روی وب سایت ها
تحلیل داده ها و نتایج
بحث و نتیجه گیری

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه چکیده”]

 شواهد متضاد برای سطح حال حاضر آگاهی و تاثیر خدمات مهر بیمه ی وب (WASS) وجود دارند. این بررسی تاثیرات مداخلات آموزشی طراحی شده را برای افزایش دانش مشتری از جنبه ی امنیتی و خصوصی وب سایت های تجارت الکترونیک موسسه ی بازرگانی با مشتری و خدمات مهر بیمه و وب سایت ها می آزماید. بررسی روابطه میان ادراک مشتریان در مورد امنیت آنلاین بانضمام آگاهی از خدمات مهر بیمه و اهمیت آن، نگرانی های حریم خصوصی، نگرانی های امنیتی و کیفیت اطلاعات قبل و بعد از مداخله ی آموزشی را بیشتر کاوش می کند. بررسی در می یابد که آموزش مشتریان در مورد خطرات امنیت و حریم خصوصی وب علاوه بر نقش مهر و موم های بیمه ای قطعاً آگاهی و اهمیت درک شده ی این مهرها را افزایش می دهد

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه مقدمه”]

 در ظرف دهه ی گذشته، چندین بررسی به نگرانی های در سطح بالا در خصوص امنیت و حریم خصوصی آنلاین پی برده اند. مرکز اطلاعات کلاهبرداری ملی لیگ ملی مشتریان در ایالات متحده ی آمریکا نشان داد که مشتریان خسارت 895 دلاری را به ازای هر قربانی در کلاهبرداری اینترنتی در سال 2004 گزارش کردند که از میزان 527 دلار در سال 2003 بالاتر بود. بعلاوه علیرغم افزایش نگرانی ها در مورد حفظ حریم خصوصی مشتری در تجارت آنلاین، اتفاقاتی منتشر می شوند که در آن فروشندگان علیرغم تعهد در مقابل چنین کاری در سیاست های حریم خصوصی در پی فروش اطلاعات خصوصی مشتری بوده اند. 2 نمونه ی بسیار خوب خرده فروش های اینترنتی ورشکسته بنام های Toysmart و Toys ‘Я’ Us هستند.

[/toggle]

[toggle title=”مقدمه انگلیسی”]

 Over the past decade, a number of studies have found consistently high levels of concern regarding online privacy and security [1], [2], [11], [14], [26], [35], [45], [62] and [65]. In the U.S., the National Fraud Information Center of the National Consumers League (NCL) showed that consumers reported losses of $895 per victim in Internet fraud in 2004, up from $527 in 2003 [46]. Moreover, despite growing concerns about the protection of consumer privacy in online commerce, there have been several highly publicized incidents where online vendors have sought to sell customer’s private information despite having pledged against doing so in their privacy policies. Two very good examples are the cases of bankrupt Internet retailer (e-retailer) Toysmart [16] and Toys ‘Я’ Us [47]. Without protection mechanisms and/or practical regulations for online privacy and security, electronic commerce (e-commerce) will be impeded from developing into a true electronic marketplace of the future; where both consumers and businesses participate in exchanges and transactions as spontaneously as in the traditional marketplace. Thus, as one of the efforts to alleviate consumer concerns, a variety of assurance seal services on websites (e.g., WebTrust, Verisign, TRUSTe, BBBOnLine) have entered the online commerce arena to help consumers judge the trustworthiness of an online vendor. These firms offer a form of institution-based trust which is formed through societal institutions such as certification by account or governmental regulations [41], [54] and [70]. There is conflicting evidence as to the current level of awareness and impact of assurance seal services. Some studies [21], [32] and [69] find that the presence of an assurance seal results in an increased willingness to purchase by consumers, while others [11], [27] and [29] show that the effect is limited due to the consumer’s lack of awareness and understanding of assurance services. The lack of understanding and awareness of assurance services suggest that there may be a need for greater effort to educate consumers about the role of assurance seals on the web. Thus, the purpose of this study is to examine consumer’s awareness of assurance services and the extent to which they perceive assurance seals to be important in business-to-consumer (B2C) e-commerce. We explore whether an intervention to educate consumers about the security and privacy dangers of the web, as well as the role of assurance services, influences their perceptions about the relative security and privacy of e-commerce sites they visit. Research question: Does an intervention to educate consumers about website security features including privacy, security practices, information quality, and Web Assurance Seal Services affect consumer’s perception of the website security features? The remainder of the paper is organized as follows. In Section 2, we present some background literature regarding assurance services in e-commerce and the effect of educational interventions. Section 3 proposes a research model with a discussion of the research constructs in the model with hypotheses. Section 4 discusses research methodology and data collection. The results of the data analysis of study follow in the Section 5. Section 6 concludes the paper with a discussion of the findings, as well as the limitations and implications of this study.

[/toggle]

[toggle title=”منبع”]

 Journal : Decision Support Systems, Volume 44, Issue 4, March 2008, Pages 1000–1015
Publisher : Science Direct (Elsevier)

[/toggle]

138

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

فایل مقاله : 16 صفحه PDF

فایل ترجمه : 33 صفحه WORD

سال انتشار : 2008

جهت خرید فایل مقاله و ترجمه فارسی آن بر روی دکمه زیر کلیک نمایید:

دیدگاهتان را بنویسید