کنفرانس ملی مهندسی و مدیریت ساخت

مدلی برای تعیین عمر اقتصادی ماشین آلات عملیات خاکی به روش آنالیز هزینه چرخه عمر

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۱
محل انتشار: دومین کنفرانس ملی مهندسی و مدیریت ساخت
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۱۳.۷۴ کلیوبایت
متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]پدرام خیرخواه ثابت قدم – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ساخت دانشگاه علوم و تحقیقات
مهدی روانشاد نیا – دکتری مدیریت ساخت دانشگاه امیرکبیر- عضو هیئت علمی مدیریت ساخت دانشگاه
سعید رمضانی – پژوهشگر مرکز مطالعات و پژوهشهای لجستیکی – کارشناس ارشد مهندسی صنابع

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]پرداختن به بحث مدیریت ماشین الات و روشهای نگهداری و تعمیرات می تواند باعث افزایش عمر ماشین و به واسطه ان کاهش هزینه و زمان پروژه ها ، جلوگیری از خرابی های ناگهانی ماشین آلات ، کاهش خروج ارز به واسطه نیاز کمتر به واردات قطعات و ماشین الات ، کمک به تولید کننده داخلی ، افزایش توان شرکتها برای شرکت در مناقصات بین المللی و دیگر نتایج ان نظیر حفظ محیط زیست گردد. مقاله حاضر به ارائه نتایج تحقیقی در خصوص تعیین عمر اقتصادی 73 لودرکوماتسو 470 – WA پرداخته و با ارائه مدل پیشنهادی جهت تعیین زمان بهینه جایگزینی به روش آنالیز هزینه چرخه عمر ، با مشخص کردن هزنه های مالکیت با آزمون خبرگی ، هزینه هایذعملیاتی و نگهداری و تعمیرات از مساتندات پروژه ، با استفاده از تکنیک های اقتصاد مهندسی ، به کارگیری نرم افزار آماری SPSS و با منظور کردن محاسبات تورم و ارزش زمانی پول می پردازد. پمنا با داده کاوی انجام شده برای لودرهای مورد مطالعه پیشنهاداتی جهت استفاده بهینه از منابع لودهای فعال در مطالعه موردی مطرح می کند. نتایج تحقیق در یک مطالعه موردی برای ماشین الات حمل و بارگیری به کارگیری شده ، حاصل این تحقیق برای شرکتهای پیمانکار فعال در زمینه عملیات خاکی قابل استفاده خواهد بود. تا با استفاده از آن زمان مناسب جایگزینی ماشین الات خود را تعیین و نسبت به بازسازی ناوگان ماشین الات خود اقدام نمایند.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

خیرخواه ثابت قدم, پدرام؛ مهدی روانشاد نیا و سعید رمضانی، ۱۳۹۱، مدلی برای تعیین عمر اقتصادی ماشین آلات عملیات خاکی به روش آنالیز هزینه چرخه عمر، دومین کنفرانس ملی مهندسی و مدیریت ساخت، بندرعباس، دانشگاه صنعتی امیرکبیر،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (خیرخواه ثابت قدم, پدرام؛ مهدی روانشاد نیا و سعید رمضانی، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (خیرخواه ثابت قدم؛ روانشاد نیا و رمضانی، ۱۳۹۱)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]