کنفرانس ملی مهندسی و مدیریت ساخت

ارزیابی وضعیت ایمنی و بهداشت در کارگاههای ساختمانی (مطالعه موردی کرمان)

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۱
محل انتشار: دومین کنفرانس ملی مهندسی و مدیریت ساخت
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۵۵۹.۰۴ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]مهدی مهاجری – مهندسی عمران و محیط زیست 0 دانشگاه صنعتی امیرکبیر
عبدا…. اردشیر – مهندسی عمران و محیط زیست 0 دانشگاه صنعتی امیرکبیر

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]در کشور ما صنعت ساخت و ساز از لحاظ بررسی وضعیت بداشت و ایمنی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و یکی از پرمخاطره ترین صنایع به شمار می رود به گونه ای که حدود 35 درصد از حوادث کل کشور در این بخش رخ می دهد که نیازمند فرهنگ سازی ایمنی و بهداشت در بین عوامل ساخت و ساز می باشد. هدف از این مقاله بررسی وضعیت ایمنی و بهداشت در صنعت ساخت و ساز و ارزیابی ایمنی و بهداشت در کارگاههای ساختمانی شهر کرمان می باشد. که پرسشنامه ای 25 سوالی بری مهندسان پس از بررسی متون علمی و مشاوره با کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه ای تدوین شد. پرسشنامه بررسی ایمنی و بهداشت به 6 موضوع تقسیم شد :دانش مهندسان نسبت به آیین نامه های ایمنی و بهداشت ، اهمین به مسائل ایمنی و بهداشت ، تجهیزات ایمنی موجودد در کارگاه ، تجهیزات بهداشتی موجود در کارگاه ، استفاده از تجهیزات ایمنی فردی و رعایت کردن موارد ایمنی و بهداشتی در کار . در نهایت این مطالعه نشان داد که استفاده از تجهیزات حفاظت فردی بسیار ضعیف ، رعایت موارد ایمنی و بهداشت در حد ضعیف در کارگاهها اجرا می شود. به نظر می رسد که بحث آموزش ، فرهنگ ایمنی و اعمال قوانین سختگرانه در خصوص اجرای آیین نامه کار برای بهبود این شرایط و در نتیجه کاهش حوادث لازم است.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

مهاجری, مهدی و عبدا…. اردشیر، ۱۳۹۱، ارزیابی وضعیت ایمنی و بهداشت در کارگاههای ساختمانی (مطالعه موردی کرمان)، دومین کنفرانس ملی مهندسی و مدیریت ساخت، بندرعباس، دانشگاه صنعتی امیرکبیر،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (مهاجری, مهدی و عبدا…. اردشیر، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (مهاجری و اردشیر، ۱۳۹۱)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]