کنفرانس ملی حسابداری مدیریت مالی و سرمایه گذاری

رابطه بین مدیریت سود بر اساس معیار درآمد و ریسک سقوط آتی قیمت سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۲
محل انتشار: دومین کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت مالی و سرمایه گذاری
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۶۶۳.۱۸ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]مهدی مشکی – استادیار گروه حسابداری و مالی، دانشگاه پیام نور رشت
مهسا غیاثمند – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-مدیریت مالی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]سودها نقش قابل توجهی در تعیین قیمت سهام دارند، به ویژه اگر واکنش قیمت سهام به نوعی تحت تأثیر اعلام سود به طور متوالی باشد. حال اگر سودها به عنوان اطلاعات مهم درنظر گرفته شوند، طبیعی است که مدیران برای جلب نظر سرمایه‌گذاران سودها را دستکاری کنند؛ که ممکن است این دستکاری برای سالی منجر به انتقال هزینه به سال بعد یا ایجاد درآمد از سالهای آتی و مواردی مشابه باشد. این عمل باعث انتقال غلط اطلاعات به بازار شده و درصورت افشا قیمت سهام را به شدت کاهش می دهد. براین اساس هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی ارتباط بین مدیریت سود براساس معیار درآمد و ریسک سقوط آتی قیمت سهام با استفاده از داده‌های تاریخی 78 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طول سال‌های 1386 تا 1391 با استفاده از روش داده‌های تلفیقی و رگرسیون لجستیک می‌باشد. نتایج حاکی از وود رابطه مثبت و معنی‌دار بین سقوط قیمت سهام در دوره‌های آتی و مدیریت سود براساس معیار درآمد در نمونه مورد بررسی می‌باشد. همچنین در این پژوهش اندازه شرکت به عنوان متغیر کنترلی در آزمون فرضیه‌ها قرار گرفت؛ که شواهد کافی دال بر پذیرش رابطه معنی دار بین اندازه شرکت و متغیر وابسته تحقیق یافت نشد.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

مشکی, مهدی و مهسا غیاثمند، ۱۳۹۲، رابطه بین مدیریت سود بر اساس معیار درآمد و ریسک سقوط آتی قیمت سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، دومین کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت مالی و سرمایه گذاری، گرگان، انجمن علمی و حرفه ای مدیران و حسابداران گلستان،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (مشکی, مهدی و مهسا غیاثمند، ۱۳۹۲)
برای بار دوم به بعد: (مشکی و غیاثمند، ۱۳۹۲)

[/toggle]