همایش ملی مهندسی رایانه و مدیریت فناوری اطلاعات

مروری بر چندین الگوریتم زمانبندی در رایانش ابری

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: همایش ملی مهندسی رایانه و مدیریت فناوری اطلاعات
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۶۵.۲۹ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]فرامرز صافی – استاد دانشکده مهندسی کامپیوتر- دانشگاه آزاد نجف آباد
حمیدرضا صدرارحامی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر -دانشگاه آزاد نجف آباد

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]رایانش ابری شیوه جدیدی ازارایه خدمات برای کاربران است، که به عنوان فراهم کننده سرویس به صورت پویا در مقیاسیبزرگ روی منابع موجود در اینترنت شناخته می شود. هدف اصلی در استفاده از محاسبات ابری، کاهش هزینه های استفاده ازمنابع می باشد و منابع محاسباتی در سیستم های محاسبات ابری، به عنوان ماشیی های مجازی ارائه می شوند. بنابراینهردرخواستی که ازطرف کاربران به ارایه دهندگان خدمات فرستاده شود بخشی ازمنابع آنها را به خود اختصاص می دهد.الگوریتم های زمانبندی نقش بسیار مهمی در محاسبات ابری دارند چراکه هدف زمانبندی ای است تا زمان پاسخ را کاهشداده و بهره برداری از منبع را بهبود بخشد. برای این منظور الگوریتم های زمانبندی مختلفی وجود دارد. ما در این مقاله به بررسیاهمیت مساله تخصیص منابع و برخی الگوریتم های ارایه شده دراین رابطه و ارتباط آن با مصرف انرژی و هزینه محیط های ابری می پردازیم و در نهایت مزایا ومعایب آنها بررسی می گردد.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

صافی, فرامرز و حمیدرضا صدرارحامی، ۱۳۹۳، مروری بر چندین الگوریتم زمانبندی در رایانش ابری، همایش ملی مهندسی رایانه و مدیریت فناوری اطلاعات، تهران، شرکت علم و صنعت طلوع فرزین،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (صافی, فرامرز و حمیدرضا صدرارحامی، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (صافی و صدرارحامی، ۱۳۹۳)

[/toggle]

   

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]