اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت

نقش فناوری اطلاعات درتوسعه منابع انسانی به عنوان رکن اساسی برنامه های مدیریت کیفیت فراگیرTQM

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۸۰.۹۶ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]سیداکبر نیلی پورطباطبایی – استادیارپژوهشگاه مدیریت پژوهشگاه شاخص پژوه اصفهان
کورش امیدی پور – دانشجوی دکتری منابع انسانی پژوهشگاه شاخص پژوه اصفهان

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]هدف از این پژوهش بررسی نقش فناوری اطلاعات در توسعه منابع انسانی به عنوان رکن اساسی برنامه های مدیریت کیفیت فراگیر می باشد. منابع انسانی با کیفیت، پایه اصلی توسعه محسوب می شوند. به منظور بهبود کیفیت، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری منابع انسانی، ابزارهای مختلفی توسط شرکتها و سازمانها بکار گرفته می شود . یکی از این ابزارها که متکی به فناوری اطلاعات، مد یریت کیفیت جامع 1 بوده که تأثیر مهمی بر عملکرد شرکت ها دارد. مدیریت کیفیت فراگیر متضمن شش اصل اساسی : تمرکز بر مشتری، تمرکز بر فراگرد ( عملیات ) و نتایج، پیشگیری بجای بازسازی، بسیج نمودن مهارت و تخصص نیروی کار، تصمیم گیری بر پایه اطلاعات و بازخورد است. ایجاد رابطه مستقیم میان شرکت ها و مشتریان و تبادل اطلاعات میان آنها، تسریع در فرایند طراحی توسط تولیدکنندگان، تغییر در مهارت های کارکنان، تسهیل در انجام امور، افزایش نوآوری در طراحی محصولات، ساده سازی کار از طریق سرعت و دقت در تجزیه و تحلیل داده ها و انتقال آنها به سایر واحدها، همگی بیانگر نقش و تاثیر فناوری اطلاعات بر جنبه های اصلی مدیریت کیفیت فراگیر است. بنابراین میتوان گفت که توسعه منابع انسانی بطور چشمگیری توسط فناوری اطلاعات تقویت می شود و فناوری اطلاعات در ابعاد توسعه حرفه ای، نهادینه شدن تغییر و نوآوری، تقویت مهارت ادراکی، ارتقاء مهارت تصمیم گیری و تقویت خودنظارتی، به توسعه منابع انسانی منجر می شود که تبیین کننده اثر بسزای فناوری اطلاعات در ابعاد مختلف توسعه منابع انسان ی به عنوان یک رکن اساسی در مدیریت جامع کیفیت است.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

نیلی پورطباطبایی, سیداکبر و کورش امیدی پور، ۱۳۹۳، نقش فناوری اطلاعات درتوسعه منابع انسانی به عنوان رکن اساسی برنامه های مدیریت کیفیت فراگیرTQM، اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت، اصفهان، موسسه آموزش عالی جامی،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (نیلی پورطباطبایی, سیداکبر و کورش امیدی پور، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (نیلی پورطباطبایی و امیدی پور، ۱۳۹۳)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]