اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت

بررسی رضایت مشتری ازخدمات مالی شرکت های بیمه دولتی وخصوصی شهریزد براساس مدل رضایت مشتری آمریکایی

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۳۷.۶ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]داریوش دموری – استادیاردانشگاه یزددانشکده اقتصادمدیریت و حسابداری گروه مدیریت بازرگانی
آی ناز بهلکه – دانشجوی کارشناسی ارشدمدیریت بازرگانی
طاهره سادات توسلی – دانشجوی کارشناسی ارشدمدیریت بازرگانی

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]هدف این مقاله بررسی رضایت مشتری در شرکت های بیمه دولتی و خصوصی شده بر اساس شاخص رضایت مشتری آمریکایی ( ٤ACSI ) است. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان شرکت بیمه دولتی 7960) و دو شرکت بیمه خصوصی شده ( 1684 ) واقع در شهر یزد طی شش ماهه اول سال 1391 می باشد و نمونه این تحقیق بر اساس فرمول کوکران در شرکت بیمه دولتی 366 نفر و در شرکت های خصوصی 313 نفر میحاسبه شد.تنها یک پژوهش در صنعت بیمه در سال 1387 با استفاده از مدل مذکور صورت گرفته که در آن عملکرد شرکت های خصوصی شده بیشتر از شرکت های دولتی اندازه گیری شده است ، نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که با توجه به سطح معنی دار به دست آمده ( 069/0 = sig ) بین میانگین شاخص رضایت مشتری در شرکت های دولتی و شرکت های خصوصی شده از لحاظ آماری تفاوت معناداری وجود دارد و میزان رضایت مشتریان در شرکت خصوصی شده بیشتر از شرکت دولتی است، در پژوهش حاضر علاوه بر متغیرهای کیفیت ادراک شده، ارزش دریافتی و انتظارات به عنوان علل رضایت مشتری ،تاثیر رضایت مشتری بر میزان شکایات و وفاداری مشتریان نیز مورد سنجش قرار گرفت. همچنین میانگین شاخص رضایت مشتری در شرکت دولتی برابر با 89/12 و در شرکت های خصوصی شده برابر با 51/13 می باشد

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

دموری, داریوش؛ آی ناز بهلکه و طاهره سادات توسلی، ۱۳۹۳، بررسی رضایت مشتری ازخدمات مالی شرکت های بیمه دولتی وخصوصی شهریزد براساس مدل رضایت مشتری آمریکایی، اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت، اصفهان، موسسه آموزش عالی جامی،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (دموری, داریوش؛ آی ناز بهلکه و طاهره سادات توسلی، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (دموری؛ بهلکه و توسلی، ۱۳۹۳)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]