اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت

اولویت بندی عوامل بحرانی موفقیت توسعه محصول جدیددرشرکت های دانش بنیان مستقر درشهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۳۲.۵۲ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]امیرناصر اخوان – استادیاردانشکده مدیریت علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر تهران
آرمان معتمدی – کارشناسی ارشدمدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]مهمترین ویژگی جهان امروز، تغییرات گسترده، افزایش پیچیدگی ها و رقابت هاست. بنابراین، توجه به نوآوری و طراحی سیستمی که بتواند محصولات و خدمات بهتری را برای عرضه به جهانیان تولید کند، از مهمترین دغدغه های مدیران به حساب می آید. مقوله موفقیت در ارایه محصولات جدید به بازارهای هدف، موضوعی حایز اهمیت برای مدیران و مالکان کسب و کارهاست. متاسفانه، شکست در کسب و کار، علی الخصوص در شرکت های تازه تاسیس در حال تبدیل شدن به یک قانون می باشد و دیگر یک استثنا تلقی نمی شود. در این رهگذر توجه به پارک های علم و فناوری و شهرک های علمی و تحقیقاتی به عنوان یکی از ساختارهای موثر در توسعه فناوری و به تبع آن توسعه اقتصاد دانش محور و اشتغال زایی تخصصی، مورد توجه بسیاری از کشور های جهان واقع شده است. این ساختارها به عنوان یکی از اجزای نظام ملی نوآوری و یکی از زیر ساخت های اقتصاد دانایی محور، با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت ها و موسسات دانش بنیانی که در محیط پارک فعالیت می کنند، ایجاد شده اند. در این مقاله سعی بر آن شد که عوامل بحرانی در موفقیت توسعه محصول جدید در شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان بزرگترین مرکز علمی و تحقیقاتی کشور که در قالب 5 عامل مدیریتی، تجاری سازی و بازاریابی، سازمانی، حمایتی ، فناوری و تکنولوژی: شناسایی شده اند، اولویت بندی گردند و چگونگی تاثیر هر یک از عوامل بررسی گردد. این پژوهش به عنوان نخستین پژوهش کشور در بررسی عوامل حمایتی شهرک های علمی و تحقیقاتی است و تاثیر آن بر روی شرکت های دانش بنیان مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج این پژوهش نشان می دهد که عامل تجاری سازی و بازاریابی به عنوان تاثیرگذارترین عامل در توسعه محصول جدید می باشد

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

اخوان, امیرناصر و آرمان معتمدی، ۱۳۹۳، اولویت بندی عوامل بحرانی موفقیت توسعه محصول جدیددرشرکت های دانش بنیان مستقر درشهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، اولین همایش ملی حسابداری، حسابرسی و مدیریت، اصفهان، موسسه آموزش عالی جامی،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (اخوان, امیرناصر و آرمان معتمدی، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (اخوان و معتمدی، ۱۳۹۳)

[/toggle]

   

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]