همایش ملی مدیریت و آموزش

مقایسه عملکرد روش های معاملاتی میانگین متحرک و خرید و نگهداری در بورس اوراق بهادار تهران

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

 سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: همایش ملی مدیریت و آموزش
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۵۲.۳۹ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

 [toggle title=”نویسندگان”]

[ غلامحسین گل ارضی ] – استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دکتری مدیریت مالی، دانشکده اقتصاد، مدیریت ، دانشگاه سمنان
[ علیرضا بحیرایی ] – استادیار گروه ریاضیات مالی ، دکتری ریاضیات مالی، دانشکده ریاضی و آمار، دانشگاه سمنان
[ امیر گرامی اصل ] – کارشناسی ارشد MBA، مدیریت مالی، دانشکده اقتصاد، مدیریت ، دانشگاه سمنان

[/toggle]

 [toggle title=” چکیده مقاله”]

 دلیل اصلی که مردم در بازار سهام سرمایه گذاری می کنند، به دست آوردن سود است که لازمه آن داشتناطلاعات و انتخاب روشی مناسب برای تصمیم گیری و تجزیه و تحلیل اطلاعات بازار می باشد. در واقع بازدههر سرمایه گذار به روش و استراتژی معاملاتی وی بستگی دارد. از مهمترین روش های سرمایه گذاری میتوان به روش تحلیل تکنیکال اشاره کرد. از آنجایی که رایج ترین و مهمترین روش تحلیل تکنیکال در بینمعامله گران و محققان دانشگاهی، شاخص میانگین متحرک می باشد، هدف از این پژوهش مقایسه عملکرددوروش میانگین متحرک و خرید و نگهداری در سودآوری سرمایه گذاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران وصنایع فعال در آن می باشد. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که استفاده از روش های میانگینمتحرک بازده اضافی نسبت به روش خرید و نگهداری ایجاد نمی کند و میانگین بازده ماهانه صنایع و شاخصکل در هر دو روش تفاوت معناداری با یکدیگر نداشته و روش های میانگین متحرک در سطح صنعت وشاخص کل، عملکرد بهتری از روش خرید و نگهداری ندارند.

 [/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]

 در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

غلامحسین گل ارضی؛ علیرضا بحیرایی و امیر گرامی اصل، ۱۳۹۴، مقایسه عملکرد روش های معاملاتی میانگین متحرک و خرید و نگهداری در بورس اوراق بهادار تهران، همایش ملی مدیریت و آموزش، ملایر، دانشگاه ملایر،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (غلامحسین گل ارضی؛ علیرضا بحیرایی و امیر گرامی اصل، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (گل ارضی؛ بحیرایی و گرامی اصل، ۱۳۹۴)

[/toggle]

 

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]