همایش ملی مدیریت و آموزش

رابطه ی جوسازمانی و خلاقیت سازمانی با رضایت شغلی معلمان ابتدایی شهرستان ملایر

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

 سال انتشار: ۱۳۹۴

محل انتشار: همایش ملی مدیریت و آموزش
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۱۱.۳۹ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

 [toggle title=”نویسندگان”]

[ سعید آریاپوران ] – استادیار، دکتری روانشناسی، گروه روانشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ملایر
[ مهرنوش ساکی ] – کارشناس ارشد علوم تربیتی، معلم، آموزش و پرورش شهرستان گیلانغرب

[/toggle]

 [toggle title=” چکیده مقاله”]

 هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ی جوسازمانی و خلاقیت سازمانی با رضایت شغلی معلمان ابتدایی شهرستانملایر بوده است. به همین منظور، 160 معلم ابتدایی به صورت در دسترس در تحقیق شرکت نمودند. روش تحقیقهمبستگی بود. برای جمع آوری داده ها از مقیاس های جو سازمانی (کویس و دیکوتیس، 1991 )، خلاقیت محیط کار(مک موری و دورای، 2003 ) و مقیاس رضایت شغلی برایفیلد و روث ( 1951 ) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیلداده ها از همبستگی اسپیرمن استفاده شد. نتایج نشان داد که بین انسجام، اعتماد، حمایت، شناخت، عدالت، خلاقیتو جو سامانی با رضایت شغلی معلمان رابطه مثبت و بین فشار سازمانی با رضایت شغلی رابطه منفی معنی دار وجوددارد. همچنین، بین خلاقیت سازمانی، جو خلاقیت، خلاقیت فردی، خلاقیت تیمی و خلاقیت در محیط کار (کل) بارضایت شغلی معلمان رابطه مثبت وجود دارد. بر اساس نتایج رگرسیون، خلاقیت سازمانی قوی ترین متغیر برایپیش بینی رضایت شغلی معلمان بوده است.

 [/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]

  در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

سعید آریاپوران و مهرنوش ساکی، ۱۳۹۴، رابطه ی جوسازمانی و خلاقیت سازمانی با رضایت شغلی معلمان ابتدایی شهرستان ملایر، همایش ملی مدیریت و آموزش، ملایر، دانشگاه ملایر،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (سعید آریاپوران و مهرنوش ساکی، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (آریاپوران و ساکی، ۱۳۹۴)

[/toggle]

 

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]