همایش ملی مدیریت و آموزش

ارزشیابی و تحلیل محتوای کتابهای درسی عربی دوره متوسطه بر اساس نظریه هوشهای چندگانه گاردنر

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۴
محل انتشار: همایش ملی مدیریت و آموزش
کد COI مقاله: MANAGMA01_063
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۰۵.۷۵ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

 [toggle title=”نویسندگان”]

 [ علی اکبر احمدی ] – استادیار و دکتری ادبیات و زبان عرب، گروه ادبیات عرب دانشگاه پیام نور
[ علی عبدی ] – استادیار و دکتری علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور
[ میسرا پوبتاشانی ] – دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات و زبان عرب دانشگاه پیام نور

[/toggle]

 [toggle title=” چکیده مقاله”]

 هدف از این مطالعه ارزشیابی و تحلیل محتوای کتاب های درسی عربی دوره متوسطه بر اساس مؤلفه های هوش چندگانهگاردنر بود. بنابراین از روش مراجعه به اسناد و تکنیک تحلیل محتوا استفاده شد. جامعهی آماری این پژوهش، کتابهایعربی دوره متوسطه می باشد که مؤلفه های متن، پرسش و تصویرهای کتابهای مذکور مورد تحلیل قرار گرفتند. بدینمنظور همه جملات، تصاویر و تمرینهای کتابهای درسی مذکور با استفاده از چک لیست هوشهای چندگانه که بر اساستئوری هوشهای چندگانه گاردنر که شامل هشت هوش زبانی- کلامی، ریاضی- منطقی، حرکتی-جنبشی، فضایی،موسیقایی، میان فردی، درون فردی و هوش طبیعت گرایانه می باشد، تحلیل شدند. روش جمع آوری اطلاعات در اینپژوهش روش بررسی اسناد و مدارک بود. نتایج پژوهش نشان داد که متداولترین انواع هوش در کتابهای علوم تجربیهوش زبانی و هوش فضایی می باشد. همچنین متداولترین انواع هوش در کتابهای علوم انسانی به ترتیب عبارتند از هوشزبانی، هوش فضایی و هوش میان فردی می باشد همچنین در کتاب عربی پیش دانشگاهی متداولترین هوش بعد از هوشزبانی کلامی به هوش میان فردی بیشتر توجه شده بود و به هوش موسیقایی، حرکتی- جنبشی و طبیعت گرا در اینکتابها درحد بسیار کمی توجه شده بود.

 [/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]

 در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

علی اکبر احمدی؛ علی عبدی و میسرا پوبتاشانی، ۱۳۹۴، ارزشیابی و تحلیل محتوای کتابهای درسی عربی دوره متوسطه بر اساس نظریه هوشهای چندگانه گاردنر، همایش ملی مدیریت و آموزش، ملایر، دانشگاه ملایر، http://www.civilica.com/Paper-MANAGMA01-MANAGMA01_063.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (علی اکبر احمدی؛ علی عبدی و میسرا پوبتاشانی، ۱۳۹۴)
برای بار دوم به بعد: (احمدی؛ عبدی و پوبتاشانی، ۱۳۹۴)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

 [/toggle]

 

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]