لطفا براي دانلود مقاله روي گزينه زير کليک فرماييد
چکیده:
با هدف اندازه گيري مهارتهاي اجتماعي، مشکلات دروني سازي شده و مشکلات بروني سازي شده براساس تفاوتهاي جنس در کودکان، والدين (n=1001) و مربيان 518 (n=284)دختر و 483 پسر (3 تا 5 ساله)، به فرمهاي والد و مربي نظام رتبه گذاري مهارتهاي اجتماعي (گرشام و اليوت، 1990) پاسخ دادند. نتايج تحليل واريانس چند متغيري نشان دادند که بر حسب رتبه گذاري والدين و مربيان، در زير مقياسهاي مهارتهاي اجتماعي (همياري، خودمهارگري و مسووليت پذيري) و مشکلات دروني سازي شده (غمگيني، افسردگي و تنهايي) دختران رتبه هاي بالاتر از پسران به دست آوردند. پسران در مقايسه با دختران، رتبه هاي بالاتري در زيرمقياس مشکلات بروني سازي شده (پرخاشگري، مهار ضعيف خلق و بحث با ديگران) کسب کردند. رتبه گذاري والدين براي نمره هاي جرات ورزي در دختران و پسران تفاوت معناداري را نشان نداد.
[gview file=”http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/78113871602.pdf” save=”1″]
[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]
[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]
[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]
[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]