مقالات فارسی روانشناسی

بررسي پيشرفت تحصيلي در گروه هاي جامعه سنجي

لطفا برای دانلود مقاله بر روی گزینه دانلود کلیک کنید

چکیده:

بررسي و تعيين ميزان پيشرفت تحصيلي در گروه هاي مختلف جامعه سنجي، و تفاوت هاي ممکن بين دو جنس و پايه هاي مختلف تحصيلي هدف پژوهش کنوني است. به اين منظور تعداد 24 کلاس در سه پايه سوم و پنجم ابتدايي و دوم راهنمايي به صورت تصادفي انتخاب شدند. تعداد کل دانش آموزان دختر و پسر 826 نفر بودند که در بررسي جامعه سنجي شرکت نمودند که پس از تحليل و بررسي ترجيح اجتماعي دانش آموزان، تعداد 288 نفر در چهار گروه جامعه سنجي «پذيرفته شده»، «متوسط»، «به خود رها شده» و «طرد شده» انتخاب شدند. پس از بررسي پيشرفت تحصيلي در گروه هاي جامعه سنجي، داده ها با استفاده از تحليل واريانس عاملي مورد تحليل قرار گرفت. نتايج بدست آمده مبين وجود تفاوت هاي معني دار (p<0.05) در پيشرفت تحصيلي در گروه هاي جامعه سنجي بود. بطوري که بيشترين پيشرفت تحصيلي در گروه «پذيرفته شده» و کمترين آن در گروه «طرد شده» مشاهده شد. يافته هاي بدست آمده تفاوت معني داري (p<0.05) بين نمرات پيشرفت تحصيلي دختران و پسران نشان مي دهد بطوري که نمرات دختران در پايه هاي مختلف بيشتر از پسران است. تغييرات تحولي مشاهده شده مبين کاهش ميزان پيشرفت تحصيلي با افزايش سن در همه پايه هاي تحصيلي است.

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[gview file=”http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/61513843402.pdf” save=”1″]

5463

دیدگاهتان را بنویسید