مقالات فارسی روانشناسی

بررسي رابطه باورهاي خودكارآمدي، مسند مهار گذاري با موفقيت تحصيلي

لطفا برای دانلود مقاله بر روی گزینه زیر کلیک کنید

چکیده:

پژوهش حاضر با هدف مطالعه رابطه بين خودکارآمدي عمومي، مسند مهارگذاري با موفقيت تحصيلي انجام گرفته است. نمونه آماري شامل 390 نفر از دانشجويان دانشکده هاي مختلف دانشگاه شهيد بهشتي مي باشند که با روش نمونه گيري تصادفي طبقاتي انتخاب شده اند. ابزار پژوهش عبارت بودند از: مقياس خودکارآمدي عمومي شرر، مقياس مسند مهارگذاري راتر و پرسشنامه جمعيت شناختي که به طور همزمان توسط گروه نمونه تکميل گرديد. براي ارزيابي آزمودنيها در موفقيت تحصيلي از معدل واحدهاي گذرانده آنان سود جستيم. تجزيه و تحليل آماري فرضيه هاي پژوهش در چارچوب ضريب همبستگي جزئي، آزمون t مستقل انجام گرديد. نتايج پژوهش نشان داد که بين “خودکارآمدي عمومي” و “موفقيت تحصيلي”، بين “مسند مهارگذاري” و “موفقيت تحصيلي” و بين “خودکارآمدي” و “مسند مهارگذاري”، ارتباط معني دار است و افراد با سطح خودکارآمدي بالا و مسند مهارگذاري دروني به طور معني دار از موفقيت تحصيلي بيشتري برخوردارند.

[gview file=”http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/61513833101.pdf” save=”1″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

5463

دیدگاهتان را بنویسید