مقالات فارسی حسابداری

ارزيابي مدل کارت امتيازي متوازن با استفاده از شبيه سازي ديناميکي، مطالعه موردي: بانک سامان

چکیده:

در عصر کنوني، جهان با طيف وسيعي از مسائل پوياي پيچيده مواجه است. منظور از «پويا» بودن يعني «تغيير در طول زمان». مسائل پويا نيازمند اقدامات مديريتي مستمر و پويا هستند. در حوزه مديريت و سياست گذاري، مسائل پويا مسائلي هستند که از ماهيت مستمر و بازگشتي برخوردارند. در اين موارد، نتايج اقدامات مديريتي مشاهده و ارزيابي شده و بر اساس آن اقدامات جديدي صورت خواهد پذيرفت که نتايج، مشاهدات و اقدامات جديدتري را به دنبال خواهند داشت. به اين ترتيب، يک حلقه بسته شکل مي گيرد. مسائل بازخوردي در نتيجه تعاملات پيچيده ميان متغيرهاي سيستم شکل مي گيرند. هدف اصلي روش شناسي پويايي هاي سيستم، درک علل پويايي هاي نامطلوب و طراحي سياست هاي جديد به منظور اصلاح ياحذف آنهاست.(ميرزايي و ديگران 1386).
اين مقاله به پياده سازي ديناميکي مدل کارت امتيازي متوازن در بانک سامان پرداخته که با توجه به شرايط رقابتي و پيچيده اقتصاد کنوني ايران، افزايش تعداد بانک هاي خصوصي و ارائه طرح هاي جديد از سوي آن ها در جهت جذب و حفظ مشتريان با توجه به افزايش سطح آگاهي و انتظارات مشتريان از بانک ها که ديگر چيزي بيش از نيازهاي پايه اي طلب مي کنند، مديران ارشد سازمان را متوجه ايجاد تغييرات در سازمان نموده است. با اين هدف که سازمان بتواند به فعاليتهايش از ديد مشتريان نگاه کند، به منظور افزايش کارايي به طور کامل از ظرفيت هايش استفاده نمايد و در نهايت يک فرهنگ سازماني مشتري محور که امروزه تنها مزيت رقابتي پايدار و بلندمدت سازمان ها مي باشد را ايجاد نمايد.
در مقاله حاضر پوياسازي الگو در هر يک از منظرها به صورت جداگانه صورت پذيرفته و سپس با توجه به تاثيرات متقابل منظرها بر يکديگر و فرمول نويسي روابط شبيه سازي توسط نرم افزار ونسيم صورت گرفته است. آزمايش رفتار مدل و تحليل حساسيت مدل انجام پذيرفته و در نهايت تحليل سناريوهاي مختلف ارائه مي گردد

نویسندگان

افشاركاظمي محمدعلي

پناهي فاطمه

1 (3)

1 (4)

1 (1)

1 (2)

 

 

 

 

 

 

[gview file=”http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/402341392690106.pdf” save=”1″]

 

دانلود فایل

دیدگاهتان را بنویسید