مقالات ISI مدیریت با ترجمه

رویکرد چند بعدی برای ارزیابی مسئولیت اجتماعی شرکت : اهمیت ادراک ذینفعان

[toggle title=”عنوان انگلیسی”]

 A multidimensional approach for CSR assessment: The importance of the stakeholder perception

[/toggle]

[toggle title=”فهرست مطالب”]

 چکیده
مقدمه
تعاریف CSR و روش‌های اندازه‌گیری
نقش اصلی ذینفعان
روش تحقیق
استفاده از روش¬شناسی در صنعت تمیز کردن ایتالیایی‌ها
نتیجه‌گیری

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه چکیده”]

 «اگر یک درخت در جنگل بیفتد و هیچ‌کس در آن اطراف نباشد که صدایش را بشنود، آیا این اتفاق صدایی تولید می¬کند؟» و نقل به مضمون این سؤال فلسفی ضرب¬المثلی، اگر شرکتی تعهد قوی به CSR داشته باشد، اما هیچ‌کس آن را به رسمیت نشناسد، آیا می¬تواند سود و منفعتی به همراه خود داشته باشد؟ بازده کسب‌وکار از شیوه‌های مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها (CSR)، مانند وفاداری مشتریان و شهرت شرکت، به‌شدت بستگی به چگونگی درک ذینفعان از رفتار اجتماعی شرکت دارد و از اندازه¬گیری ادراک ذینفعان موضوع کلیدی در فرآیند ارزیابی CSR می¬سازد.

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه مقدمه”]

 شرکت عضوی از جامعه محسوب می¬شود و مدیریت باید با نظر به تأثیر هر تصمیم گیری‌های تجاری به‌منظور ترویج کالای مفید برای جامعه و شرکت در استحکام و هماهنگی جامعه در نظر گرفته شود: این همان چیزی است که CSR مربوط به آن است. در دوره ای که در آن شرایط اضطراری سیاره زمین و نیاز به عدالت اجتماعی در حال افزایش است، CSR می‌تواند به شرکت‌ها برای پیدا کردن یک‌راه برای تحقق بخشیدن به کسب‌وکار پایدار واقعی از دیدگاه نقش محوری‌شان در ثبات اقتصادی و مالی جهانی کمک کند.

[/toggle]

[toggle title=”مقدمه انگلیسی”]

 The enterprise is an organ of society and its management has to consider the impact of every business decision in order to promote the public good and to contribute to society strength and harmony (Drucker, 1954): this is what CSR is about. In an era where planetary emergencies and need for social justice are increasing, CSR can help companies to find a way to realize real sustainable businesses in view of their central role in the global economic and financial stability. In this respect, CSR is a business approach that considers how firm activities impact on society and that companies have a broader range of obligations besides economic and financial ones, taking into account also legal, ethical and philanthropic responsibilities (Carroll, 1979, Carroll, 1991, Carroll, 1999 and Van Marrewijk, 2003). Therefore, CSR involves not only the business and the economic dimensions, but also the social and the environmental ones, in a way that aims to benefit the people, the communities and the overall society (ISO, 2002). Following this lead, “the triple bottom line” (Elkington, 1997) or “triple Ps” (profit, people and planet) managerial orientation aims to measure the financial, the social and the environmental performances of a company over a period of time, considering that when companies measure their social and environmental impacts, they progressively become socially and environmentally responsible organizations (Hindle, 2008). For these reasons, a new multidimensional approach is necessary in order to evaluate a company CSR, according to the economic, the environmental and the social issues that a company has to face in the Modern Economy (Menguc and Ozanne, 2005, Sharma, 2000 and Wood, 1991). A social responsible behavior should benefit a company in many ways, like customer loyalty or a good reputation. On this behalf, some studies (Becker-Olsen et al., 2006, Greening and Turban, 2000, Peterson, 2004 and Turban and Greening, 1996) highlight how the stakeholder perception of a responsible behavior influences the possibility to obtain benefits from CSR practices, to the point that the measure of CSR perception becomes a key issue in the process of CSR assessment. Moreover, stakeholder orientation mitigates a company irresponsible behavior and offers guidelines to decision-makers for CSR management (Armstrong, 1977). For these reasons, CSR measurement cannot neglect the stakeholder perception of the company CSR commitment, since the return on CSR investments is strictly linked to the public recognition of the company social responsible behavior. Nevertheless, CSR literature lacks of state-of-the-art solutions to this problem. To this aim, we propose a methodology that considers the unavoidable subjectivity of perception measurement by utilizing a fuzzy logic approach for linguistic variables, in the variation of 2-tuple (Herrera & Martinez, 2000). With the purpose of assessing CSR activities, we hierarchize GRI indicators under BSC strategic perspectives and sustainability dimensions, through a Multiple Criteria Decision Making approach (MCDM). The paper is organized as follows: a critical review of CSR measurement methods (Section 2) is followed by a discussion about the stakeholder centrality in CSR assessment (Section 3), then a methodology for CSR evaluation through stakeholder perception is presented (Section 4) and applied to a real case study (Section 5), finally conclusions are discussed (Section 6).

[/toggle]

[toggle title=”منبع”]

 Journal : Expert Systems with Applications, Volume 40, Issue 1, January 2013, Pages 150–161
Publisher : Science Direct (Elsevier)

[/toggle]

256

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

فایل مقاله : 12 صفحه PDF

فایل ترجمه : 31 صفحه WORD

سال انتشار : 2013

جهت خرید فایل مقاله و ترجمه فارسی آن بر روی دکمه زیر کلیک نمایید:

دیدگاهتان را بنویسید