مقالات ISI مدیریت با ترجمه

مفاهیم مزایای رقابتی درک شده، انطباق با تاکتیک های بازاریابی و تعهد صادرات بر عملکرد صادرات

[toggle title=”عنوان انگلیسی”]

 Implications of perceived competitive advantages, adaptation of marketing tactics and export commitment on export performance

[/toggle]

[toggle title=”فهرست مطالب”]

 چکیده
مقدمه
بررسی ادبیات و تدوین فرضیه ها
عملکرد صادرات
مزایای رقابتی درک شده
تعهد صادرات
مطالعه تجربی
جمع آوری داده ها و تست فرضیه
تشخیص اعتبار
بحث

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه چکیده”]

 هدف این مقاله اکتشافی، پر کردن شکاف مهم در ادبیات بازاریابی بین المللی با بررسی تاثیر رفتار شرکت در بازارهای خارجی (تعهد صادراتی و انطباق تاکتیک های بازاریابی) بر مزایای رقابتی درک شده و عملکرد صادرات است. با استفاده یک نمونه از 150 شرکت صادرات اسپانیایی، مشخص شد که شرکت هایی که تعهد بیشتری به بازارهای خارجی دارند تمایل بیشتری برای انطباق با عناصر برنامه بازاریابی دارند. این شرکتها در بازارجهانی عملکرد بهتری دارند. علاوه بر این، نتایج اشاره می کنند که تطبیق تاکتیک های بازاریابی اثرات مستقیم بر عملکرد صادراتی ندارد، اگر چه دستیابی به مزیت های رقابتی درک شده در بازارهای خارجی، که به طور مثبت تحت تاثیر قرار عملکرد صادرات قراردارند.

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه مقدمه”]

 در محیط کسب و کار امروز، که با افزایش بازارهای جهانی و اقتصاد متقابل مشخص شده است، استراتژی های بین المللی در حال اهمیت یافتن هستند. حتی شرکتهایی که منحصرا در بازار داخلی خود اقدام می کنند با چالش های رقابت بین المللی روبرو هستند. در این زمینه، صادرات یک استراتژی اساسی برای تضمین بقا و رشد شرکت است. از این منظر، اندازه و سرعت رشد صادرات جهانی برای تعهد موثر منابع و طراحی استراتژی های بازاریابی بین المللی موفق بکارگرفته میشوند

[/toggle]

[toggle title=”مقدمه انگلیسی”]

 In today’s business environment, characterized by the increasing globalization of markets and interrelation of economies, internationalization strategies are becoming particularly important. Even those firms choosing to operate exclusively in their own domestic market face the challenges of international competitiveness. In this context, exporting is a fundamental strategy for ensuring firms’ survival and growth. From this perspective, both the size and the rapid growth of global exporting call for an effective commitment of resources and the design of successful international marketing strategies that allow companies to create, communicate, deliver, and exchange market offerings that have a superior value for customers, clients, marketers, etc. (Morgan, Kaleka, & Katsikeas, 2004). This way, competitive advantages in foreign markets may be achieved, with a positive influence on current and future export performance (Morgan, Vorhies, & Schlegelmilch, 2006). However, in the international marketing field, the extant knowledge about the determinants of firm’s competitive position on foreign markets and their influence on export performance is very scarce (Leonidou et al., 2002 and Morgan et al., 2004). The majority of studies about export performance have focused on a set of very diverse variables (Aaby and Slater, 1989, Cavusgil and Zou, 1994, Katsikeas et al., 2000 and Sousa et al., 2008). One of the main purposes of this study is to overcome this gap by developing a conceptual model to analyze the influence of managers’ perceived competitive advantages reached in foreign markets on export performance. Moreover, strategic decisions directed at adapting marketing tactics to the requirements of the different country-markets will have an effect on the achievement of these competitive advantages (Griffith et al., 2006, Shoham, 1999 and Shoham, 2002). Finally, the international orientation of the firm will influence the level of adaptation of marketing tactics and export performance (O’Cass & Julian, 2003). To achieve these objectives, the work is organized as follows. The next section presents a theoretical review of the variables included in the study: export performance, perceived competitive advantages, adaptation of marketing tactics, and export commitment. This review provides the basis for the formulation of various research hypotheses, which are tested using a sample of 150 Spanish export firms. The paper then presents the theoretical model, with the various relations proposed between the constructs analyzed, defines the measurement scales used, describes the methodological aspects of the empirical study, and presents the results obtained. The final section discusses the most important conclusions that can be drawn from the results obtained, analyses the implications for management, and offers a series of recommendations. The work ends with limitations and future lines of research.

[/toggle]

[toggle title=”منبع”]

 Journal : Journal of World Business, Volume 45, Issue 1, January 2010, Pages 49–58
Publisher : Science Direct (Elsevier)

[/toggle]

202

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

فایل مقاله : 10 صفحه PDF

فایل ترجمه : 27 صفحه WORD

سال انتشار : 2010

جهت خرید فایل مقاله و ترجمه فارسی آن بر روی دکمه زیر کلیک نمایید:

دیدگاهتان را بنویسید