مقالات ISI مدیریت

معماری محصول، توانایی های سازمانی و یکپارچه سازی فناوری اطلاعات، به منظور کسب مزیت رقابتی

[toggle title=”عنوان انگلیسی”]

 Product architecture, organizational capabilities and IT integration for competitive advantage

[/toggle]

[toggle title=”فهرست مطالب”]

 چکیده
مقدمه
سبک تولید و طراحی سه بعدی کامپیوتری
ارتباط میان طراحی به کمک کامپیوتر و سبک تولید
طراحی سه بعدی کامپیوتری و سبک تولید
روشهای تحقیق
تحلیل موردی
ساخت پایگاه داده ترکیبی
مرکز E-CIM
مدیریت پایگاه داده تولید
مرکزبرنامه ریزی نوسازی معیارها (VIP)
پیشرفت در زمینه تولید موبایل پی سی
نتیجه

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه چکیده”]

 شرکت ها به خوبی دریافته اند که دلالت های استراتژیک طراحی محصولات با کیفیت موجب می شود کارآیی هزینه های کل بهبود یابد. طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) ماورای نقش کلاسیک خود به عنوان ابزار طراحی محصول، اینک به ابزار رقابت شرکت ها تبدیل شده است. هنوز کلیه قابلیت های سیستم فناوری اطلاعات شناخته نشده است، به خصوص کاربرد الگوهای سه بعدی در طراحی سیستم ها بوسیله کامپیوتر، که ممکن است به واسطه قابلیت های سازمانی این توانایی ها نیز شناسایی شوند. در این مقاله الگوی پیکربندی یک سیستم فناوری اطلاعات و الگوهای کاربردی طراحی بوسیله کامپیوتر مورد بررسی قرار می گیرند

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه مقدمه”]

 بسیاری از محققان آی تی توجه خود را به توانمند سازی نقش های آی تی در فرآیندهای تجاری، تاثیر آن بر نتایج سازمانی، و توزیع آن در فرصتهای تجاری معطوف کرده اند (دامنپورت 2000). حتی سالها پس از سرمایه گذاریهای عظیم در زیربنای اقتصادی سیستم آی تی، بسیاری از شرکتهای ژاپنی هنوز نتوانسته اند از نتایج مالی و اقتصادی دلخواه خود بهره مند شوند (پارک 2004). هشتاد درصد هزینه های کل تولید در میان مراحل طراحی مفهوم و مرحله تولید مشخص میشوند (بایی 2003). توجه استراتژیک بسیاری از شرکتها به سمت کشف میزان اثربخشی آی تی در زمینه ساختار محصول و توانایی های شرکتها معطوف شده است (فوجیموتو 2006a). در حال حاضر طراحی های سه بعدی کامپیوتری، تنها ابزار طراحی محصول نیستند بلکه به هسته قابلیتهای استراتژیک تبدیل شده اند (فوجیموتو 2006، کو 2003، تاکدا 2000، تن و وندرمبس 2006).

[/toggle]

[toggle title=”مقدمه انگلیسی”]

 Many IT researchers have focused their attention on the IT’s enabling roles of business processes, IT’s impact on organizational outcomes, and IT’s contribution in creation of business opportunities (Davenport, 2000). Even after years of massive investment on building IT system infrastructure, many Japanese firms have not reaped the benefits in terms of desirable economic and financial outcomes (Park, 2004). Eighty percent of total costs of products is determined between concept design and production stage (Bae, 2003). Increasingly, the strategic attention of many firms is moving toward exploring IT effectiveness in the context of product architecture and organizational capabilities (Fujimoto, 2006a). 3D Computer-aided design (CAD) in particular is no longer a mere product design tool. Instead, it is becoming a strategic core competence (Fujimoto, 2006a, Ku, 2003, Takeda, 2000 and Tan and Vonderembse, 2006). An examination of the usage patterns of CAD system in Japanese auto industry and electronic industry shows noticeable differences. Major Japanese automakers have implemented integrated product development that reflects the high level of dependence among component parts suppliers (Clark & Fujimoto, 1991). Many auto-suppliers commonly use the same CAD systems of their original manufacturers. On the other hand, consumer electronic product manufacturers adopt modular product development because the level of dependence among their component parts suppliers is relatively low. The majority (e.g., 70% or more) of electronic suppliers use diverse CAD systems as they see fit. Since new product development processes reflect the interactions between assembly makers and suppliers, the above differences suggest quite distinct patterns of IT system usage in the two industries. Therefore, an effective IT implementation requires strategic fit with the firm’s product architecture and corresponding innovative organizational processes. Otherwise, the potential value of IT remains buried deep within the organizational system.

[/toggle]

[toggle title=”منبع”]

 Journal : International Journal of Information Management, Volume 32, Issue 5, October 2012, Pages 479–488
Publisher : Science Direct (Elsevier)

[/toggle]

201

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

فایل مقاله : 10 صفحه PDF

فایل ترجمه : 36 صفحه WORD

سال انتشار : 2012

جهت خرید فایل مقاله و ترجمه فارسی آن بر روی دکمه زیر کلیک نمایید:

دیدگاهتان را بنویسید