مقالات ISI مدیریت با ترجمه

ارزیابی مصرف کنندگان بریتانیایی و چینی از برندهای بین المللی و چینی و عوامل موثر بر انتخاب آنها

[toggle title=”عنوان انگلیسی”]

 Chinese and British consumers’ evaluation of Chinese and international brands and factors affecting their choice

[/toggle]

[toggle title=”فهرست مطالب”]

 چکیده
مقدمه
پیش زمینه نظری و فرضیه ها
روش کار
معیارها
نتایج
بحث
ارتباط مدیریتی
کمک به منابع
نتیجه گیری

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه چکیده”]

 این مقاله به بررسی ارزیابی های مصرف کنندگان بریتانیایی و چینی از برندهای چینی و بین المللی و عوامل موثر بر انتخاب برند توسط آنها می پردازد. نتایج این مقاله از یافته های جدید مبنی بر کاهش ترجیح برندهای غربی در کشور چین پشتیبانی می کند. اما، این موارد مربوط به چند عامل هستند. این یافته ها نشان می دهند کشور مبدا بر انتخاب برند چینی تاثیر ندارد، اما تاثیری عمده بر انتخاب بریتانیایی ها بین برندهای چینی و سایر برندها دارد؛ ارزش برند، و آشنایی با برند بر انتخاب چینی ها تاثیر می گذارد در حالی که شهرت برند و اعتماد به برند انتخاب بریتانیایی ها را تعیین می کند. مفاهیم ضمنی برای استراتژی های گستره بین المللی و داخلی چینی، تاثیر جمعیت ها و تفاوت های فرهنگی مورد بحث قرار گرفته اند.

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه مقدمه”]

 بدنبال موفقیت کامپیوتر شخصی چینی و شرکت های کالای سفید لنوو، هواوی و هایر در بازارهای بین الملی، و توسعه اقتصادی اخیر چین، بسیاری از شرکت های چینی در حال ساخت برندهای خاص خود هستند و در برخی موارد، بازار را از دست رقبای خود در آسیا، اروپا و امریکا درآورده اند (سواراپ، 2008). این مورد منافعی را برای مطالعه برندسازی در چین، از دو دیدگاه، مطرح می کند: از دیدگاه شرکت، چطور کمپانی های چینی قابلیت های برندسازی بر تحقیقات کسب می کنند که تحت رهبری ناواس-آلمان (2008) است؛ از دیدگاه مصرف کنندگان، چطور برندهای چینی در حال حاضر در بازارهای داخلی و خارجی عمل می کنند (فن، 2006) که کانون اصلی این مطالعه است.

[/toggle]

[toggle title=”مقدمه انگلیسی”]

 Following the success of Chinese personal computer and white good firms Lenovo, Huawei, and Haier in international markets, and China’s recent economic development, many Chinese companies are making their own brands and in some instances, have taken the market from rivals in Asia, Europe, and USA (Swarup, 2008). This raises interests for studying branding in China, from two perspectives: from the firm’s perspective, how Chinese companies acquire branding capabilities in research led by Navas-Aleman (2008); from the consumers’ perspective, how Chinese brands currently perform in domestic and international markets (Fan, 2006), which is the main focus of this study. Traditionally, Chinese consumers have strong preference for brands mainly from the West and Japan due to the quality, status or symbolic value that these brands represent. Yet, there is growing contrary evidence to suggest that foreign brands are not preferred (e.g. Cui & Liu, 2001). Western products have declined in terms of their symbolic value (Zhou & Hui, 2003). Chinese goods have improved in quality, used more sophisticated advertising techniques (Thorelli, 1998), and are afforded government protection (Cui, Wang, & Zhou, 2004). The Chinese market is still considered as brand illiterate, and diverse (Frumkin, Thapa, & Gencalioglu, 2006). Few studies have examined Chinese consumers’ evaluation of local and nonlocal brands, except for Fombrun and Pan (2006) studying brand reputation of domestic and international brands, and Cheng, Chen, Lin, and Wang (2007) Chinese perceptions of product quality, price, brand leadership, and brand personality; among national brands, international and local private labels. The nature and extent of the country-of-origin effect (COO) on Chinese consumer choices between local and foreign brands has been raised as an issue for further research (Kwok, Uncles, & Huang, 2005). Research on Western consumers’ evaluation of Chinese multinational (MNCs) brands is scarce, and tends to be treated as part of studies on country of origin (COO) effects. Few studies have examined attitude difference between Chinese consumers and Western consumers at the brand level. This paper aims to fill the gap in the literature. It examines Chinese and British consumers’ evaluations of Chinese brands and brands from the West, Japan, and South Korea, and factors determining their choice were undertaken. Britain was chosen as a representative of Western countries for economic and cultural reasons. Britain is now the third largest trade partner for China in European Union. The imported goods from China into Britain accounts for 5.5% of British overall import in 2009. Compared with China, Britain is perceived as a typical individualist culture (Sun, Horn, & Merritt, 2004). The cultural contrast and its impact on consumers’ brand attitude therefore formulate a good cross-cultural issue. The paper primarily focuses on the comparison between Chinese and British consumers regarding their brand preferences, the attributes they attach to brands, and issues affecting their choice. The study has practical implications for marketing managers.

[/toggle]

[toggle title=”منبع”]

 Journal : Journal of World Business, Volume 47, Issue 1, January 2012, Pages 54–63
Publisher : Science Direct (Elsevier)

[/toggle]

177

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

فایل مقاله : 10 صفحه PDF

فایل ترجمه : 30 صفحه WORD

سال انتشار : 2012

جهت خرید فایل مقاله و ترجمه فارسی آن بر روی دکمه زیر کلیک نمایید:

دیدگاهتان را بنویسید