مقالات ISI مدیریت با ترجمه

اجرای تجارت الکترونیکی از طریق یادگیری سازمانی: بررسی تجربی در شرکت های کوچک و متوسط

[toggle title=”عنوان انگلیسی”]

 Implementing e-business through organizational learning: An empirical investigation in SMEs

[/toggle]

[toggle title=”فهرست مطالب”]

 چکیده
مقدمه
تیادگیری در سازمان
یادگیری سازمانی و تجارت الکترونیکی
سیستم های تجارت الکترونیکی
روش تحقیق
مدل اندازه گیری و تجزیه و تحلیل آماری همراه
نتایج
مفاهیم حاشیه ای

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه چکیده”]

 در این مقاله، اهمیت نسبی چهار فرایند یادگیری که Huber در چهار سطح تجارت الکترونیکی آن را مطرح کرده است با بررسی تجربی 130 شرکت کوچک و متوسط (SME) در بخش مخابرات اسپانیا مورد بررسی قرار میگیرد. (خارجی، داخلی، null) (کسب دانش، توزیع دانش، تفسیر دانش و حافظه سازمانی) این بررسی با مدل لجستیک چند اسمی انجام شده است و تجزیه و تحلیل عاملی آن را معتبر ساخته است. نتایج ما از آن حمایت می کند تا تجارت الکترونیکی اجرا شود شرکت ها باید به عنوان اولین گام، سبک و تفسیر و ذخیره سازی دانش را ارائه دهند. برای یکپارچه سازی تجارت الکترونیکی شرکت ها از توزیع دانش در طول فاز قبلی حمایت می کنند. یافته های ما نشان می دهد کسب دانش برای پیشرفت از سطح نسبی به سطح درونی ضروری است.

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه مقدمه”]

 رقابت روز به روز بیشتر دانش محور می شود وقتی شرکت ها تشنه یادگیری و رشد و توسعه قابلیت ها سریعتر از رقبای خود هستند. در این محیط مزایای رقابتی شرکت از دانش منحصر به فرد و چگونگی اداره این دانش بدست می اید. به همین دلیل فرایند ایجاد دانش عنصر کلیدی شرکت ها برای پیگیری و اتخاذ آن ها شده است و با پیش بینی تغییرات محیطی از طریق این تکنولوژی ها به رقابت می پردازند. برای سازگاری با تغییرات دائمی در شرکت ها و ایجاد نوآوری، شرکت ها باید دانش بازار جدید را کسب کنند، آن را اجرا کنند و سهم دانش خود را آشکار سازند و دانش خود را در واحدهای سازمانی تسهیم کنند. به هر حال، رشد نوآوری آسان نیست و نیاز به رشد چندین فرایند با داشتن این مطلب دارند که مشتریان خواهان تولید محصولات جدید یا خدماتی هستند که شرکت ها از آن برای معاملات تجاری خود استفاده می کنند. یک بازار برای شرکت ها، تجارت الکترونیکی است. امروزه بسیاری از شرکت ها با نادیده گرفتن تجارت الکترونیکی فرصت رسیدن به مزایای رقابتی را از دست می دهند. تجارت الکترونیکی به آنها اجازه می دهد با مشتریان خود و با عرضه کنندگان بدون حضور کارکنان تعامل داشته باشند. بکارگیری تکنولوژی اطلاعات و کاربرد تجارت الکترونیکی توسط شرکت های بزرگ به یادگیری سازمانی نیز مربوط است. یادگیری سازمانی زمانی رخ می دهد که سازمان دانش را با موفقیت در سازمان بکار می گیرد.

[/toggle]

[toggle title=”مقدمه انگلیسی”]

 Competition is increasingly knowledge-based as firms strive to learn and develop capabilities faster than their rivals (Lane & Lubatkin, 1998; Teece & Pisano, 1994). In this context, a firm’s competitive advantage flows from its unique knowledge and how this knowledge is managed (Spender, 1996). Because of this, the knowledge creating process has become a key element for companies seeking to adapt and anticipate environmental changes through the implementation of new technologies. To adapt to continuously changing business conditions and to generate innovations, companies need to acquire new market knowledge, administer it, make their knowledge stock explicit and share knowledge across organizational entities (Schlegelmilch & Penz, 2002). However, the development of innovations is not easy and requires the promotion of several processes from knowing what customers want to the development of new products or services that companies could use in their commercial transactions. Information technology allows companies to obtain, process, store and exchange information. One emerging share market for companies comes from e-business. Nowadays, for many firms, ignoring e-business means losing an opportunity to gain competitive advantage (Czerniawska & Potter, 1998). E-business allows companies to make transactions with customers or suppliers without personnel presence. The adoption of information technology, and especially of e-business applications, by large enterprises has been linked to organizational learning (e.g. Robey, Boudreau, & Rose, 2000). Organizational learning takes place when an organization acquires knowledge recognized to be successful to the organization. The starting-point of this paper is the idea that the success of e-business depends on a company’s ability to develop an organizational learning process that could feed the company with customer knowledge and development solutions and offer new products and services through e-business. Considering this, we suggest that organizational learning provides insights for helping e-business to achieve a competitive advantage. The purpose of this paper is to analyze the relationships between organizational learning and e-business in small and medium enterprises (SMEs), which are frequently forgotten in relevant literature. Thus, the paper begins by studying the process of learning. The paper then shifts focus, to examine the concept of e-business and the role that it plays in the organizational learning process. After the analysis and results, we develop specific conclusions and managerial implications for companies.

[/toggle]

[toggle title=”منبع”]

 Journal : International Journal of Information Management, Volume 27, Issue 3, June 2007, Pages 173–186
Publisher : Science Direct (Elsevier)

[/toggle]

144

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

فایل مقاله : 14 صفحه PDF

فایل ترجمه : 20 صفحه WORD

سال انتشار : 2007

جهت خرید فایل مقاله و ترجمه فارسی آن بر روی دکمه زیر کلیک نمایید:

دیدگاهتان را بنویسید