مقالات ISI مدیریت با ترجمه

استفاده از قابلیت های سازمانی برای افزایش ارزش مشتری

[toggle title=”عنوان انگلیسی”]

 The use of organizational capabilities to increase customer value

[/toggle]

[toggle title=”فهرست مطالب”]

 چکیده
مقدمه
پیش زمینه ی نظری
بازارگرایی (MO)
مدیریت دانش
ارزش آفرینی برای مشتری
ترکیب قابلیت ها و ارزش آفرینی برای مشتری
مدل مفهومی
گردآوری داده
ابزارهای اندازه گیری
تحلیل داده ها
مدل تحقیق
نتیجه گیری

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه چکیده”]

در طول بیست سال گذشته، اهمیت نقش مشتری در مدیریت شرکت رو به افزایش بوده است. قابلیت های سازمانی شرکت، چه با گرایش داخلی یا با گرایش خارجی، برای افزایش ارزش‌آفرینی برای مشتری حیاتی است، و تمرکز این مقاله بر بازارگرایی، مدیریت دانش، و مدیریت ارتباط با مشتری است. همچنین، شناسایی ترکیب های احتمالی این قابلیت های سازمانی و پیشنهاد و تحلیل ترتیبی که اعتلای ارزش آفرینی برای مشتری را تسهیل می کند از اهداف این مطالعه است. بنابراین، نویسندگان به بررسی این موضوع می پردازند که، در زمانی که مشتریان در صنعت بانکداری اسپانیا متقاضی ارزش ممتازند، هر شرکت چگونه باید قابلیت های خود را از نو ترکیب کند.

[/toggle]

[toggle title=”ترجمه مقدمه”]

 در طول چند دهه¬ی اخیر و در جو کنونی، گرایش شرکت¬ها به مشتری رفته رفته سرنوشت¬ساز می¬شود. نقش مشتری از مشتری محض به مصرف¬کننده، شریک بهره¬برداری، تولید، ارزش¬آفرینی و افزایش دانش و صلاحیت¬ها تغییر کرده است (وانگ ، لو ، چی ، و یانگ ، 2004). علاوه بر این، امروزه در محیط پیچیده¬ی رقابت، که شرکت¬ها در آن فعالیت می¬کنند، مشتری طالب ارزش ممتاز است (سانچز ، اینیستا ، و هالبروک ، 2009). بنابراین، رفته رفته بیشتر شرکت¬هایی که به دنبال یافتن راه¬های جدید کسب و حفظ مزیت رقابتی¬اند به نقش کلیدی ارزش مشتری پی می¬برند (وودراف ، 1997).

[/toggle]

[toggle title=”مقدمه انگلیسی”]

Over the last few decades and in the current climate, a firm’s attitude towards the customer is becoming crucial. The role of the customer has changed from that of a mere consumer to one of consumer, co-operator, co-producer, co-creator of value and co-developer of knowledge and competencies (Wang, Lo, Chi, & Yang, 2004). Furthermore, in the complex competitive environment in which firms operate, the customer now expects superior value (Sánchez, Iniesta, & Holbrook, 2009). More and more firms therefore see customer value as a key factor when seeking new ways to attain and maintain a competitive advantage (Woodruff, 1997). A firm’s organizational capabilities are of paramount importance for increasing customer value creation. Managers should therefore focus on developing the capabilities that view the customer as a key component, in order to create maximum customer value. The focus of this paper is on three capabilities: market orientation (MO), knowledge management (KM) and customer relationship management (CRM). Of interest is that, although many individuals consider these capabilities as being internal in nature, because companies develop them all, the growth of a relationship with the customer and the capabilities associated with market orientation depends on considerable external contact. A review of the existing literature reveals a clear link between each of these three capabilities and customer value. The primary aim of market oriented firms, firms that manage their knowledge or those that manage customer relationships, is to offer superior customer value. However, no single or specific influence is important, but instead, the effect of the three capabilities has to be global and sustainable (i.e., permanent). According to Sirmon, Hitt, and Ireland (2007), merely possessing valuable and rare resources and capabilities does not guarantee the development of competitive advantage or the creation of value; firms must be able to manage them effectively. A firm can therefore create value by recombining its existing resources and capabilities (Morrow, Sirmon, Hitt, & Holcomb, 2007). A firm should be able to reconfigure its organizational capabilities in order to create value continually, which is where dynamic capabilities (DC) come into play.

[/toggle]

[toggle title=”منبع”]

 Journal : Journal of Business Research, Available online 4 March 2013
Publisher : Science Direct (Elsevier)

[/toggle]

104

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

فایل مقاله : 9 صفحه PDF

سال انتشار : 2013

فایل ترجمه : 38 صفحه WORD

جهت خرید فایل مقاله و ترجمه فارسی آن بر روی دکمه زیر کلیک نمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید