نشريه مهندسي برق و الكترونيك

نقش يادگيري تفاوت زماني تخليص شده با تقريب زننده هاي تابع براي كاهش زمان و هزينه هاي محاسباتي يادگيري تقويتي

چکیده:

تركيب الگوريتم يادگيري تقويتي با تقريب زننده هاي تابعي براي تعميم فضاي حالت اخيرا از توجه ويژه اي برخوردار شده و به صورت گسترده اي اين اعتقاد وجود دارد كه يكي از موارد تعيين كننده براي سنجش ميزان يادگيري تقويتي به قلمروهاي جالب عملي، است. اين مقاله تركيب دستورالعمل TTD، يك پياده سازي تقريبي موثر محاسباتي از روش هاي TD(λ) با CMAC، يك تقريب گر تابع به ويژه مناسب براي يادگيري تقويتي درخور كارآيي محاسباتي آن و توانايي يادگيري پيوسته را مورد بررسي قرار مي دهد. اكثر مطالعات قبلي تركيب CMAC با الگوريتم هاي بر اساس TD(0) كه معمولا براي λ>0 يادگيري بسيار آهسته تر صورت مي گيرد، يا با پياده سازي مرسوم TD(λ) كه بر اساس آثار صلاحيت است به همراه هزنيه هاي محاسباتي بالا مورد بررسي قرار داده اند. مطالعه فعلي، سعي دارد علاوه بر معرفي كامل روش TTD براي كاهش هزنيه هاي محاسباتي، با تركيب CMAC و TTD يادگيري سريع با كارآيي محاسباتي و توانمندي هاي تعميمي را بيان كند. نتايج تجربي ارايه شده، عملكرد موفقيت آميز الگوريتم يادگيري Q را كه با استفاده از دستورالعمل TTD و CMAC در دو كار با فضاهاي حالت پيوسته پياده سازي شده اند، را نشان مي دهد.

لطفا جهت دانلود فایل مقاله بر روی تصویر زیر کلیک نمایید:

Download-Logo22

[gview file=”http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/73413830101.pdf” save=”1″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

 

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

 

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

 

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

دیدگاهتان را بنویسید