خلاصه کتب مدیریت

آنچه زنان و مردان نمی دانند

آنچه زنان و مردان نمی دانند
آنچه زنان و مردان نمی دانند؟
نویسنده : آلن وباربارا پیز
در تمام جوامع ، مردان و زنان از دیدگاه ها ، رفتارها ، باورها و حرکات شریک زندگی خود گله مندند. زنان همیشه از مردان به دلیل بی احساس بودن ، بی توجهی به حرف های آنان ، بی اعتنا بودن و خونسردیشان انتقاد کرده اند . آنان معتقدند مردان عشق و عاطفه ی زنانه را درک نمی کنند و بیشتر خواهان رابطه ی جنسی هستند تا عشق.

مشخصات کتاب :
نام کتاب : آنچه زنان و مردان نمی دانند؟
(حقایقی درباره برقراری ارتباط با جنس مخالف)
نویسنده : آلن وباربارا پیز
مترجم : زهرا افتخاری
تعداد صفحه:342
نشر: نسل نو اندیش (11 اردیبهشت، 1384)
شابک: 964-412-020-5
قطع کتاب: وزیری
وزن: 850 گرم

فصل اول
در تمام جوامع ، مردان و زنان از دیدگاه ها ، رفتارها ، باورها و حرکات شریک زندگی خود گله مندند.
زنان همیشه از مردان به دلیل بی احساس بودن ، بی توجهی به حرف های آنان ، بی اعتنا بودن و خونسردیشان انتقاد کرده اند . آنان معتقدند مردان عشق و عاطفه ی زنانه را درک نمی کنند و بیشتر خواهان رابطه ی جنسی هستند تا عشق .
مردان و زنان با هم متفاوت اند و به گونه ای متفاوت تکامل یافته اند. بعد از گذشت قرن ها ، ساختار مغز مرد و زن تحت تغییراتی مستمر قرار گرفت و اکنون ، ما می دانیم که کارکرد مغزی این دو جنس متفاوت است. به طور میانگین مردان 7% بلندتر و 8% تنومندتر از زنان اند.
هدف نویسندگان کتاب کمک به خوانندگان برای بهبود رابطه با جنس مخالف است . این کتاب براساس واقعیات و حقایق و باتوجه به رفتار انسان های واقعی ، پژوهش های علمی ، وقایع روزمره و مکالمات ضبط شده نوشته شده است.
از غارنشینی تا امروز
مرد هر روز شجاعانه به دنیای پر از خطر و دشمن بیرون پا می گذاشت تا شکار کند و غذای زن و فرزندش را فراهم سازد. نقش و وظایف زن نیز کاملاً روشن و مشخص بود. همه چیز خیلی ساده بود . مرد شکار می کرد و زن از آشیانه دفاع می کرد. مردان به هیچ وجه تنبل نامیده نمی شدند و زنان نیز خود را ستمدیده و مظلوم قلمداد نمی کردند.
اکنون این سنت ها کاملاً دگرگون شده اند . پدران و مادران نمی دانند چگونه به فرزندان خود کمک کنند. میزان طلاق در میان زوج های جوان به حدود 50% رسیده که با در نظر گرفتن روابط همجنس گرایان این آمار به 70% می رسد . در آغاز قرن بیست و یکم ، ما نیازمندیم برای کشف راه های شاد و خوشبخت زیستن قوانین تازه ای بیاموزیم.
ما هنوز حیوان هستیم
اغلب آدم ها به سختی زیر بار این می روند که نوعی حیوان هستند. آنان از پذیرش این واقعیت که 96% آنچه در بدن شان وجود دارد در بدن یک خوک یا اسب نیز یافت می شود یا اینکه DNA ما انسان ها به میزان 5/97% مشابه DNA یک گوریل و به میزان 4/98% مشابه DNA یک شامپانزه است ، امتناع می ورزند. تنها تفاوت ما با دیگر حیوانات ، توانایی ما در تفکر و برنامه ریزی برای آینده است.
فصل دوم
پروفسور روبن گور ، عصب – روانشناس دانشگاه پنسیلوانیا از اسکن مغزی برای نشان دادن وضعیت مغز مرد هنگام استراحت استفاده کرده است . در این وضعیت دست کم 70% فعالیت های مغز مرد متوقف است. اما همین آزمایش در مورد زنان نشان می دهد حتی هنگام استراحت 90% مغز آنان در حال فعالیت است.
ساختمان چشم ها
زن در مقام مدافع آشیانه ، به او امکان می دهد محدوده ای دست کم 45 درجه ای را در چپ ، راست ، بالا و پایین سرش ببیند. دامنه ی دید مؤثر بسیاری از زنان حتی بیش از 180 درجه است.
مردان می توانند به وضوح روبروی خود را ببینند. در این حالت ، چشمان شان مانند یک دوربین دوچشمی عمل می کند.
اگر زنان بدانند دامنه ی دید مردان محدودتر است نسبت به همسر خود تفاهم بیشتری نشان می دهند و مرتب با او بحث نمی کنند. از سوی دیگر ،وقتی زن به مرد می گوید : «فلان چیز  توی کمده » مرد می تواند صددرصد به صحت گفته ی او اطمینان کند و در کمد به دنبال شی ء مورد نیاز خود بگردد.
اغلب زنان با مشاهده ی تصویر سمت چپ ، چهره ی پیرزنی را می بینند که غبغب خود را در یقه ی کت پوست اش فرو برده اما اغلب مردان نیمرخ چپ زنی جوان را می بینند که به دوردست می نگرد.
گوش زنان تیزتر است
نوزاد دختر در اولین هفته ی عمر خود می تواند صدای مادر یا گریه ی نوازدی دیگر را از صداهای اطراف تشخیص دهد ، اما نوازد پسر نه. مردان برای شنیدن فقط از نیمکره ی چپ مغزشان استفاده می کنند در حالی که زنان هر دو نیمکره را به کار می گیرند.
زنان در تشخیص صدا برتر از مردان هستند ، امّا مردان جهت صدا را بهتر تشخیص می دهند.
زنان دوستدار نوازش اند.
پوست وسیع ترین عضو بدن است که تقریباً 2 متر مربع وسعت دارد . حدود 000/800/2 گیرنده ی درد ، 000/200 گیرنده سرما و 000/500 گیرنده ی تماس و فشار روی آن پراکنده است. دختران از همان بدو تولد حساسیت بیشتری نسبت به لمس دارند . در بزرگسالی نیز حساسیت پوست زن نسبت به لمس و فشار تقریباً ده برابر مرد است.
چرا مردان پوست کلفت هستند
پوست مردان کلفت تر از پوست زنان است ، به همین دلی پوست شان کمتر چین و چروک می خورد . پوست پشت مرد چهاربرابر ضخیم تر از پوست شکم اوست. این ، میراث نیاکان انسان مذکر است که پوست ضخیم پشت اش او را در برابر حمله از پشت محافظت می کرد.
وقتی مرد می نالد که :«برام سوپ درست کن / آب پرتغال تازه بگیر / یک کیسه آب گرم بیار/ به دکتر تلفن کن / دیگه دارم می میرم / کاغذ بده وصیت نامه مو بنویسم » باید بدانیم او مختصری سرما خورده است.
همچنین مردان به درد یا بیماری زنان توجهی اندک نشان می دهند . اگر زن از درد به خود بپیچد یا 40 درجه تب داشته باشد و زیر لحاف بلرزد ، مرد می پرسد « عزیزم اوضاع روبراس ؟ »
فصل سوم
آزمایش ها نشان می دهد هوش عمومی زنان 3% بیشتر از مردان است . آسیب های مغزی انجام گرفت . براساس این تحقیقات مردانی که قسمت چپ مغزشان آسیب دیده بود، تقریباً تمام یا بیشتر قدرت کلام خود را از دست داده بودند، اما زنانی با همان میزان آسیب مغزی هنوز می توانستند صحبت کنند. این امر نشان می دهد که زنان بیش از یک مرکز کلامی در مغز دارند.
نیمکره چپ و راست مغز با یک رشته عصبی به نام رشته ی رابط به هم مرتبط اند. این ریسمان امکان ارتباط و تبادل اطلاعات بین دو نیمکره را فراهم می آورد.
چرا مردان در یک زمان فقط یک کار انجام می دهند
مغز مرد طوری شکل گرفته که در یک زمان واحد برموضوع یا فعالیتی واحد تمرکز می کند. زنان به علت استفاده از هر دو نیمکره ی مغز به خوبی قادر نیستند دست راست و چپ شان را تشخیص دهند.
براساس تخمین چنین گمان می رود که 85% – 80% مردان دارای مغزی مردانه و حدود 20% – 15% آنان دارای مغزی زنانه هستند . بسیاری از افراد گروه دوم بعدها همجنس گرا می شوند.
فصل چهارم
چرا زنان حراف هستند
آنان از حرف زدن لذت می برند و به همین دلیل بسیار صحبت می کنند. نواحی ویژه ی کنترل سخن در مغز زن جدا از نواحی دیگر مغزی فعالیت می کنند.
زنان چگونه گوش می دهند
چهر ه زن شنونده می تواند در عرض 10 ثانیه ، به طور میانگین 6 حالت خاص به خود بگیرد.
در این جا حالت های مختلف چهره ی زن در 10 ثانیه اول گوش دادن نشان داده شده است.
مردان مانند مجسمه گوش می کنند
طبیعت ستیزه جوی مرد او را به خونسردی و حفظ صورتی چون سنگ وا می داشت. در این جا نیز حالتهای مختلف چهره ی مرد در 10 ثانیه ی اول گوش کردن نشان داده شده است.
چگونه می توان مردی را به گوش دادن واداشت
وقت را تعیین کنید ، موضوع مورد بحث را عنوان کنید وبه او بگویید که انتظار راه حل یا پیشنهاد را ندارید. مثلاً به او بگویید : «آلن ، می خوام بعد از شام در مورد مشکل امروزم صحبت کنم ، باشه ؟ هیچ احتیاجی هم به راه حل ندارم . فقط می خوام به حرف هام گوش بدی .» از آنجا که مکان ، زمان و موضوع بحث مشخص است ، بیشتر مردان به چنین درخواستی پاسخ مثبت می دهند .
دو گروه از زنان از صدای زیر و دخترانه استفاده می کنند . زنان بسیار چاقی که می خواهند تأثیر هیکل بزرگشان را خنثی کنند و زنانی که می خواهند حس حمایتگرانه ی مرد مورد علاقه شان را برانگیزند.
فصل پنجم
بیشتر زنان ادراک سه بعدی محدودی دارند
برای بسیار از انسان ها نتیجه  ی این تحقیق  تبعیض جنسیتی به شمار می آید ، زیرا ما درباره ی توانایی هایی که مردان در آن برتر هستند و مشاغلی که به یاری این برتری طبیعی به چنگ می آورند بحث خواهیم کرد . البته بدیهی است که توانایی ها و برتری های زنان نیز جای خود را دارند.
ادارک سه بعدی یعنی توانایی تجسم اشکال ، ابعاد ، تناسب ، توازن ، دنبال کردن حرکات یک شی در فضا، راندن کشتی یا خودرو در مسیری پر از مانع و دیدن سه بعدی اشیاء است. با داشتن این قدرت مرد میتواند حرکت شکار یا هدف را ببیند و خوب نشانه گیری کند.
در آزمون های ویدیویی سه بعدی ، پسران ، دختران را با نتیجه 1 : 4 پشت سرگذاشتند . حتی بهترین دختران از کم هوش ترین پسران عقب ماندند.
در مغز زنان محل مشخصی برای این توانایی وجود ندارد. این ادارک به این دلیل در زنان و دختران قوی نیست که شکار حیوانات و یافتن راه منزل جزو وظایف آنان به حساب نمی آمده است . فقدان این ادراک موجب دشواری خواندن نقشه یا راهنمای خیابان ها برای زنان می گردد.
چرا پاتوق پسرها در ویدئو کلوپ است
پسرها به ویدئو کلوپ یا کلوپ های بازی می روند تا با استفاده از درک سه بعدی خود از بازی های مختلف لذت ببرند. بیایید نظری به چند تحقیق علمی درباره ی ادراک سه بعدی بیندازیم.
همه چیز مساوی است
در استرالیا 5% نیروی مهندسان را زنان تشکیل می دهند . این زنان به طور میانگین 14% بیش از همکاران مرد خود حقوق می گیرند. این نشان می دهد که در صورت وجود ادراک سه بعدی یکسان ، زنان بر مردان تقدم دارند. وقتی زنان و مردان ادارک سه بعدی یکسانی داشته باشند ، زنان بهتر از مردان عمل می کنند.
پسران و اسباب بازی های شان
پسران عاشق اسباب بازی هایشان هستند . به همین دلیل 99% ثبت کنندگان اختراعات را مردان تشکیل میدهند. دختران هم عاشق اسباب بازی هستند ولی حدود 12 سالگی و هنگام بلوغ دست از بازی با آن ها میکشند. مردان هرگز علاقه ی بی پایان خود به اسباب بازی های بدون کاربرد یا مربوط به ادراک سه بعدی را از دست نمی دهند.
اگر نقطه ضعفی دارید ، حتماً نقطه قوتی هم دارید و می توانید با تمرین به همه جا برسید. فقط نگذارید احساس ضعف یا شکست  ،شرینی زندگی خود یا شریک تان را تلخ کند.
فصل ششم
دوستان مردان در کنارشان هستند و دوستی آنان بر موفقیت هایشان استوار است . دوستان زنان رو به روی آنان هستند و دوستی شان بر تقسیم عواطف و احساسات مبتنی است . به همین دلیل تیرگی روابط به زنان صدمه بیشتری می زند.
زنان برای ارتباط و مردان برای کار ارزش قائل هستند
تمام مطالعات در مورد ارزش های زنانه و مردانه در دهه ی 1990 مکرراً حاکی از این بود که 80% – 70% مردان در همه جای دنیا بر این اعتقاد هستند که مهمترین بخش زندگی آنان کارشان است . و 80% – 70% زنان معتقدند که خانواده اصل اول زندگی شان می باشد.
اگر زنی در روابط خود ناراحت و غمگین باشد نمی تواند بر کارش تمرکز کند. اگر مردی در کارش ناراحت باشد نمی تواند بر روابطش تمرکز کند.
چرا زنان و مردان یکدیگر را ترک می کنند
وقتی زن از مرد قدر دانی می کند مرد می فهمد که موفق شده است . اگر زن خوشحال باشد مرد به آرزوی خود می رسد. اگر زن خوشحال نباشد مرد احساس می کند شکست خورده زیرا گمان می کند به اندازه ی کافی وسایل رفاه و آسایش زن را فراهم نکرده است . مردان مرتب به دوستانشان می گویند من هیچ وقت نمیتوانم او را خوشحال کنم و این جرقه ای می شود برای ترک زن فعلی و روآوردن به زن دیگری که باتوان فعلی مرد راضی و خشنود می شود.
وقتی زن می گوید «بذار از یکی بپرسم » مرد این طور می شنود : « تو بی دست و پا هستی و عرضه ی پیدا کردن نشانی را نداری ». وقتی زن می گوید : « شیر آب خانه چکه می کنه . به لوله کش زنگ بزن »، او این طور می شنود : « تو بی مصرفی . از یه مرد دیگه می خوام شیر آب رو درست کنه . » بنا به همین علت هم گفتن متأسفم یا ببخشید برای مردان سخت و دشوار است . گفتن «متأسفم » برای آنان به معنای پذیرفتن اشتباه و پذیرفتن اشتباه به معنای شکست است. برای حل این مشکل زنان باید دقت کنند تا هنگام گفت و گو درباره ی مشکلات احساس شکست خوردگی را در مردان بیدار نکنند. حتی دادن کتاب هایی مثل کتاب های خودیاری به عنوان هدیه ی تولد ، بیشتر مواقع برای مردان چنین تعبیر می شود : « تو به اندازه ی کافی قابل و شایسته نیستی». مرد به زنی نیاز دارد که اشتباهاتش را به رخ او نکشد. چنین زنی او را یاری می کند و مرد در می یابد که ایمن است . و زن مردی را بیشتر دوست دارد که اشتباهاتش را می پذیرد.
چرا مردان احساسات شان را پنهان می کنند ؟
مرد ذاتاً بدگمان ، اهل رقابت ، خوددار ، مدافع و تک رو است. او احساساتش را پنهان می کند تا همه چیز را در دست خود داشته باشد . برای مردان احساساتی شدن به منزله ی از کف دادن اختیار است. جامعه هم از دیرباز چنین رفتارهایی را در مردان تقویت کرده و به آنان آموخته که مرد باشید .. شجاع باشید.. مرد که گریه نمی کنه …
چرا مردان مرتب کانال های تلویزیون را عوض می کنند
او به دنبال نقطه ی پایان داستان می گردد. با عوض کردن کانال او می تواند مشکل خود را فراموش کرده، به آدم های توی تلویزیون نگاه کند. زنان کانال عوض نمی کنند. آنان به برنامه نگاه می کنند و به دنبال خط سیر داستان هستند نه نقطه ی پایان آن.
چگونه می توان پسران را به حرف زدن واداشت
مادری که می خواهد رابطه ی بیشتری با پسرش داشته باشد باید او را در فعالیتی مثل نقاشی کردن ، ورزش، بازی های کامپیوتری و … همراهی کند. البته در این حالت مکالمه روان نیست چون پسران باید گاهی فعالیتشان را قطع کنند تا به سؤالات جواب بدهند. برای پسران انجام دو کار در آن واحد مشکل است. امّا هدف اصلی در این جا برقراری رابطه است. همین راهکار در مورد مردان هم موفقیت آمیز است ولی در لحظات بحرانی یا حساس ، مانند هنگام عوض کردن لامپ نباید با ایشان حرف زد.
وقتی هم زن نگران است و هم مرد
وقتی هم مرد نگران است هم زن ، اوضاع مانند قدم گذاشتن به منطقه ای مین گذاری شده به نظر می رسد. مردان ساکت می شوند و زنان از سکوت مردان می ترسند. زن برای اینکه به مرد کمک کند می کوشد او را به صحبت وا دارد . این بدترین کار ممکن است . در کمال ناباوری مرد به زن می گوید که پی کار خودش برود و او را تنها بگذارد.مردان باید بدانند که وقتی زن نگران است دل اش می خواهد حرف بزند؛ مردان باید گوش کنند و هیچ راه حلی پیشنهاد ندهند.
وقتی مردی تحت فشار شدید روحی و عصبی است یا نیاز دارد راه حلی برای مشکل اش بیابد ، کسی نباید مزاحم شود. او ارتباطش را با آن قسمت از مغزش ، که احساسات را هدایت می کند قطع کرده ، وارد مرحله ی حل مشکل شده و سکوت اختیار کرده است . وقتی مردی از تابلوی ورود ممنوع استفاده می کند زن وحشتزده میشود . زن وقتی از دیگران بریده و به تنهایی پناه می برد که احساساتش جریحه دار شده ، دروغ شنیده یا از او سوء استفاده شده باشد.
زن گمان می کند مرد هم دچار چنین مشکلاتی شده که به انزوا پناه برده است. او گمان می کند که مرد را آزرده و مرد دیگر او را دوست ندارد . او سعی می کند مرد را به صحبت وا دارد. ولی مرد امتناع می کند. مرد تصور می کند زن به توانایی او برای حل مشکل شک دارد. وقتی احساسات زنی جریحه دار می شود مرد خیال می کند که زن احتیاج به جایی خلوت ، خالی و دنج دارد.اگر مردی در گوشه ای نشست او را رها کنید و مطمئن باشید حال اش خوب خواهد شد. اگر زنی در گوشه ای نشست بدانید که مشکلی بروزکرده و زمان آن فرا رسیده که با او وارد گفت و گویی عمیق و طولانی شوید.
خرید : لذت زن ، وحشت مرد
برای زنان خرید کردن مثل حرف زدن است. هدف و قصد خرید کردن مهم نیست . اهمیتی ندارد که زنان چیزی بخرند یا نخرند. نفس خرید رفتن برای زنان مفرح ، شادی بخش و تسکین دهنده است . آنان با این کار احساس جوانی و سرزندگی می کنند . این گونه خرید کردن در عرض بیست دقیقه باعث سکته ی ناقص یا احیاناً کامل مرد می شود. مرد می خواهد سریع شکار را صید کند و به خانه بیاورد ، نه اینکه ساعت ها بدون قصد خرید ویترین ها را تماشا کند آخر سر دست خالی به خانه برگردد.
برای اینکه مردی را تشویق کنید با شما به خرید بیاید ،معیارها و مشخصات واضحی (مانند رنگ ، اندازه ، جنس و مدل) به او بدهید . به او بگویید که کجا و به چه مدت خرید خواهید کرد.
تأثیر تعریف و تمجید بر زنان
وقتی زنی لباس جدید پوشیده و از مرد می پرسد «چطوره » ؟، احتمالاً با پاسخ کوتاهی مانند «خوبه» یا «عالیه» مواجه خواهد شد.
به عنوان مثال اگر مردی بگوید: « عجب ، آفرین به این سلیقه ! یه کم بچرخ بذار پشت لباست رو هم ببینم. این رنگ واقعاً بهت میاد. چاک لباست ، هیکلت رو بهتر کرده . گوشواره هات هم کاملاً به کیف و کفش و لباست می خوره . معرکه شدی » بیشتر زنان بی نهایت به وجد خواهند آمد.
فصل هشتم
مردان ، زنان ، روابط جنسی
مرکز روابط جنسی در کجای مغز قرار دارد
هیپوتالاموس ناحیه ای است که در آن هورمون ها(به ویژه تستوسترون) سبب برانگیخته شدن کشش جنسی می شوند. با در نظر گرفتن اینکه مردان 20-10 برابر زنان تستوسترون دارند و دارای هیپوتالاموس بزرگ تری هستند ، واضح است که چرا تمایلات جنسی بیشتری دارند. به همین دلیل مردان در هر زمان و هر مکان قادر به برقراری رابطه جنسی هستند.
سطح تستوسترون مرد با افزایش سن پایین می آید و در نتیجه تمایلات جنسی او نیز کاهش می یابد. تمایلات جنسی زن رفته رفته افزایش می یابد . اوج این تمایلات بین 38-36 سالگی است. به همین دلیل گاهی دیده می شود که زنان مسن تر با پسران جوان تر رابطه برقرار می کنند.مردان جوان تر با توانایی جسمانی مخصوصی که دارند زنان مسن تر را جذب می کنند. رفتار و توانایی جنسی مردان در 19 سالگی با رفتار و توانایی جنسی زنان در دهه 30 و 40 سالگی سازگاری بیشتری دارد.
مرد در 70 سالگی به اندازه ی 30 سالگی به روابط جنسی علاقه مند است ولی به اندازه ی 30 سالگی توانایی جنسی ندارد.
تمایلات جنسی و استرس
وقتی از مردان درباره ی رابطه شان با زن شان بپرسید ، آنان وضعیت خود را باتوجه به کارهایی که همسرشان برای شان انجام داده توضیح می دهند . مثلاً اگر زن شان صبحانه خوبی آماده کرده یا پیراهن شان را اتو زده یا بدنشان را ماساژ داده ، می گویند که رابطه ی خوبی دارند. زنان در این مورد با مردان فرق دارند. آنان رابطه با شوهرشان را براساس وقایع اخیر زندگی تجزیه و تحلیل می کنند. مثلاً اگر شوهری در ماه های گذشته توجه بیشتری به زن کرده باشد ،در کار خانه به او کمک کرده باشد و وقت زیادی برای صحبت کردن با او صرف کرده باشد ، زن می گوید که رابطه شان خوب است.
گاهی پیش می آید که مرد در طول روز یک آقای کامل بوده ولی همسرش از برقراری رابطه ی جنسی با او خودداری می کند زیرا او دو هفته قبل به مادرش توهین کرده است . تحقیقات معتبر نشان می دهد که تعداد توهین ها و انتقاداتی که همسران نسبت به هم اعمال می دارند رابطه ای مستقیم یا تعداد بیماری های واگیردار و عفونی طی پنج سال آینده (به خصوص در زنان ) دارد. هر قدر میزان انتقاد و توهین بالا باشد وخامت و عفونت بیماری بیشتر و بدتر خواهد بود.
تعداد روابط جنسی در سنین مختلف
براساس تحقیقی که در سال 2000 در استرالیا به عمل آمده میانگین تعداد روابط جنسی زوج های مختلف به دست آمده است .
تعداد روابط جنسی    سن
148 بار در سال     20 ساله ها
110 بار در سال     30 ساله ها
78 بار در سال     40 ساله ها
61 بار در سال     50 ساله ها
61 بار در سال    60 ساله ها
چگونه تمایلات جنسی به شما سلامتی می بخشد
شواهد بسیار زیادی وجود دارد که نشان می دهد رابطه ی جنسی برای سلامتی سودمند است. داشتن یک رابطه ی جنسی عاشقانه آن هم سه بار در هفته 35000 کیلو ژول انرژی می سوزاند. این مقدار انرژی معادل 130 کیلومتر دویدن در سال است . تمایلات جنسی باعث می شود که سطح تستوسترون خون شما بالا برود و این عمل باعث تقویت استخوان ها ،استحکام استخوان ها و ماهیچه ها شده ، میزان کسترول بدن را تنظیم می کند. بورلی ویپل ، پژوهشگر روابط جنسی می گوید : آندورفین ها که مسکن های طبیعی بدن به شمار می آیند در طول رابطه ی جنسی آزاد می شوند و برای تسکین درد ، درد ناشی از حرکات ناگهانی سر و آرتروز خوب و عالی هستند.
چگونه می توان همیشه زن را راضی نگه داشت :
او را نوازش کنید . رغبت و تمایل فراوان به او نشان دهید. اگر کاری دارد برایش انجام دهید. اگر مشکل و ناراحتی دارد با او همدردی و همدلی کنید. برایش شعر و آوازهای عاشقانه بخوانید ، از او تعریف کنید . از او در برابر هر مشکلی حمایتگرانه دفاع کنید . برایش غذا آماده کنید. با او خوش اخلاق باشید. نگذارید مضطرب شود. او را تحت تأثیر قرار دهید . به او آرامش دهید. در آغوشش بگیرید . اهمیتی به قسمت های چاق بدن اش ندهید. او را به هیجان آورید. نگرانی هایش را بر طرف کنید . وسایل مورد نیازش را فراهم کنید. به او تلفن بزنید، غافلگیرش کنید . از هر فرصتی برای ابراز علاقه به او استفاده کنید. خطاهایش را ببخشید ، در کارهایی که انجام می دهد شرکت کنید.
چگونه می توان همیشه مرد را راضی نگه داشت :
باید برهنه وارد اتاقش شد.
مردان از روابط جنسی چه می خواهند
خواست مردان از روابط جنسی ساده است . رها کردن فشارهای مختلف عصبی ، روانی ، جسمی .پس از روابط جنسی مرد احساس سبکی می کند.
مردان از روابط جنسی برای بیان احساس خود نیز استفاده می کنند . اگر مرد مشکلی مانند پیدا کردن شغل جدید ،وصول چک ، یا درگیری در مشاجره ای داشته باشد ، احتمالاً برای رها کردن فشار مشکلات خود به روابط جنسی روی می آورد . زنان معمولاً این نکته را درک نمی کنند و با خشم اظهار می دارند از آنان سوء- استفاده شده است.
اگر زن از مرد انتظار حرفی منطقی یا تصمیمی جدی دارد باید پس از رابطه ی جنسی از او بپرسد. پس از رابطه ی جنسی مغز مرد شفاف و روشن است.
زنان از روابط زناشویی چه می خواهند
بسیاری از زنان دست کم 30 دقیقه وقت لازم دارند تا برای رابطه ی جنسی آمادگی پیدا کنند . ولی مردان برای  آمادگی فقط به 30 ثانیه وقت احتیاج دارند.
چرا مردان هنگام نوازش صحبت نمی کنند
بسیاری از مردان نمی توانند همزمان دو کار را با هم انجام دهند. وقتی مرد از لحاظ جنسی برانگیخته میشود، صحبت کردن ، شنیدن و رانندگی برایش مشکل می شود و به همین علت در حال ارتباط جنسی به ندرت صحبت می کند.
چه چیزی ما را تحریک می کند
مردان از طریق چشم تحت تأثیر قرار می گیرند و خواستار رابطه ی جنسی هستند. زنان از راه گوش تحت تأثیر قرار می گیرند و خواهان لمس و عشق هستند.
فصل نهم
عشق ، رمانس ،ازدواج
مرکز عشق در کجای مغز قرار دارد
پروفسور سیمین زکی مغز 11 زن و 6 مرد را اسکن کرد که طی 6 تا 12 ماه گذشته دیوانه وار عاشق و شیفته شده اند.دانشمندان دریافتند که با دیدن عکس شخص مورد علاقه چهار محل مخصوص در مغز فعال می شود. دو ناحیه از این نواحی در غشای مغزی که پیشرفته ترین قسمت مغز به شمار می آید قرار داشتند. این دو ناحیه عبارت اند از قسمت میانی که سبب برانگیخته شدن جرأت و شهامت در فرد می شود و قسمت دا خلی که سبب برانگیخته شدن جرأت و شهامت در فرد می شود و قسمت داخلی که به داروهای نشاط آور پاسخ می دهد. دو ناحیه ی دیگر در عمیق ترین و اصلی ترین قسمت مغز قرار داشتند. این دو ناحیه که به کسب تجربه از راه پاداش مربوط هستند، در اعتیاد هم نقش مهمی ایفا می کنند.
این تحقیق نشان می دهد که چرا وقتی ما عاشق می شویم شاد و خوشحال هستیم و انگار که مواد مخدر مصرف کرده باشیم ، در عالم هپروت هستیم و افسرده نمی شویم .
چرا مردان بلد نیستند بگویند «دوستت دارم »
گفتن دوستت دارم هرگز برای هیچ زنی مشکل نیست. دنیای مغزی او زندگی او را سرشار از عواطف ، احساسات و ارتباطات و کلمات زیبا می کند.
اکثرمردان ازمسئولیت پذیری و قبول تعهد وحشت دارند.آنان میترسند به محض ادای اولین حرف جمله ی «دوستت دارم » بقیه ی عمر گرفتار شوند. بسیاری از مردان نمی دانند که با گفتن چنین جمله ای به زن ، او را زودتر به اوج هیجان جنسی می رسانند.
چرا وقتی مردان عاشق زنی باشند او را از هر نظر جذاب می بینند
مطالعات مؤسسه ی کینزی نشان می دهد مردی که عمیقاً زنش را دوست داشته باشد رابطه ی جنسی مطلوبی را با او خواهد داشت . یعنی اگر مردی عاشقانه همسرش را دوست داشته باشد ، او را از لحاظ فیزیکی جذاب می شمارد. از طرف دیگر اگر مردی عاشق زن نباشد ، حتی اگر زن بسیار زیبا هم باشد ، او اهمیتی به این حقیقت نمی دهد.
مردان و دنیای رمانتیک
اگر مردان از زنان تعریف و تمجید نمی کنند دلیلش این نیست که نمی خواهند یا دوست ندارند ، بلکه اهمیت این تعریف و تمجید را درک نمی کنند.وقتی پای عشق و عالم رمانتیک به میان می آید ، بسیاری از مردان گیج و سرگردان می شوند. مردان برای نشان دادن علاقه به همسرشان کاری انجام می دهند.
«هرگز فراموش نکنید که زن موجودی رمانتیک است.او هدیه هایی مانند شاخه گل و شکلات لذت میبرد. با او احساساتی و رمانتیک باشید و در هر فرصتی در مورد این مطالب با او صحبت کنید. »(وودی آلن)
وقتی زن رابطه ای جدید را با مرد شروع می کند به دنبال احساس و عشق می گردد و تمایلات جنسی در پی این رابطه پدید می آید.مردان ابتدا وارد رابطه ی جنسی می شوند و بعد به دنبال رابطه ی عاشقانه می گردند.
3 راه به دست آوردن قلب زنان
1- او را به رستوران دعوت کنید.
2- شومینه را با چوب روشن کنید.
3- به او گل هدیه دهید.
چرا مردان لمس کردن و صحبت کردن را متوقف می کنند
آیا این شکایت برای شما آشنانیست ؟ «شوهرم تا قبل از ازدواج دست مرا در خیابان می گرفت و پشتم را نوازش می کرد و صبح تا شب بدون وقفه با من صحبت می کرد. امّا حالا دیگر دستم را نمی گیرد و میلی به صحبت کردن ندارد .» بعد از ازدواج ، مرد تمام موارد را در مورد همسر خود می داند و دیگر چیزی برای گفتن ندارد .ولی اگر مرد بفهمد که مغز زن برای برقراری ارتباط از راه صحبت کردن برنامه ریزی شده و حساسیت او به لمس و نوزاش ده برابر حساسیت خود اوست ، می تواند حرف زدن و لمس کردن را تمرین کند و با این کار زندگی مشترک خود را به میزانی چشمگیر بهبود بخشد.
وقتی روابط زن و شوهر عادی می شود بهتر است به یاد دوران عشق و عاشقی خود بیفتند . شام خوردن در نور شمع ، قدم زدن عاشقانه در ساحل ، گردش آخر هفته دور از مسائل کاری ، سبب ترشح هورمون های خاص می شود و زن و مرد دوباره به مرحله ی شیفتگی می رسند.

چگونه می توان همسر مناسبی را انتخاب کرد؟
عشق با شهوت شروع می شود که فقط چند ساعت یا چند روز یا چند هفته ادامه می یابد. بعد نوبت شیفتگی می رسد که بین 3 تا 12 ماه ادامه دارد. و بعد مرحله ی پیوستگی آغاز می شود. وقتی هورمون های مخصوص این مرحله چشم بصیرت عاشقان را کور کنند ، پس از چند سال فروکش می کنند.
زمانی بود که شوهرتان از صحبت کردن شما درباره ی هر چیز کوچک لذت می برد اما حالا اگر بخواهید دو کلمه حرف بزنید می خواهد شما را خفه کند .
گل رز گل عشق است . پس از چند روز گلبرگ های زیبایش می ریزد و فقط شاخه ای خشک و زشت از آن باقی می باند.در انتخاب همسری مناسب هوشیاری کافی به خرج دهید تا بتوانید یک عمر با او زندگی کنید. چنین شخصی باید با شما وجوه مشترک داشته باشد. وقتی مرحله ی شیفتگی پایان می پذیرد (که حتماً هم چنین خواهد شد) آیا می توانید با همسرتان یک رابطه ی دوستانه و دائمی برقرار کنید ؟ فهرستی از صفات و خصوصیات همسر آینده خود تهیه کنید و مطمئن باشید که با تهیه ی فهرست می دانید به دنبال چه کسی هستید. همان طور که اشاره شد زنان هم طالب مردانی با فرم بدنی به شکل (V ) هستند که دارای شخصیت برجسته ، مسئولیت پذیر و متعهد در قبال زن و کودکان، سخت کوش و حامی است . البته این خصوصیات هم به نتایج هورمونی کوتاه مدت زنان ربط پیدا می کند و در موفقیت زندگی زناشویی در روابط امروزی نقش بارزی ایفا نمی کند.
اگر شما قاطعانه در هر شرایطی به یاد صفات همسر دلخواه خود باشید ، طبیعت در مقابل شما خلع سلاح میشود و نمی تواند با به کار بردن ویژگی های غریزی شما را گمراه کند.

فصل دهم
به سوی  آینده ای متفاوت
مردان و زنان متفاوت هستند . هیچ کدام از دیگری بهتر یا بدتر نیست، بلکه فقط متفاوت هستند. این باور که از نظر اجتماعی و سیستمی زنان و مردان باید حقوق مساوی داشته باشند ، براین پایه قرار داده شده که زن و مرد مثل هم هستند در حالی که این واقعیت ندارد.
برای 31% زنان بین 30-18 ساله مادر بودن اولین اولویت بود. 18% آنان شغل را اولین اولویت انتخاب کردند. در جهان 80% زنان تربیت فرزند در خانواده های سنتی را در صدر فهرست اولویت خود قرار دادند.
حرف آخر
روابط مرد و زن برخلاف تفاوت های جنسیتی فراوان همچنان ادامه دارد. وقتی زن و مرد نمی دانند که طبیعت شان با هم فرق دارد هر یک انتظار دارد دیگری خواسته اش را درک کند و خود را با آن ها وفق دهد. با روند کنونی ، روابط زناشویی رو به تباهی می رود . این عقیده ی نابجا که زنان و مردان امروزی یکسان و همانند هستند و اولویت ها ، تمایلات ، و خواسته های یکسانی دارند، سبب بروز فشارهای روحی و روانی بسیاری می شود.
چگونه می توان از مردان و زنانی که ساختار مغزی کاملاً متفاوتی دارند رفتار یکسانی را طلب کرد؟مردان خواهان قدرت ، موفقیت و رابطه ی جنسی هستند . زنان رابطه ، شهامت و عشق می خواهند.
علم آرام پیش می رود و سال ها طول می کشد تا نتایج آن وارد نظام آموزشی شود. پس سال ها باید انتظار بکشیم تا روابط زن و مرد در مدارس آموخته شوند. بنابراین شما خواننده ی عزیز باید خود را آموزش دهید زیرا بعد از آن می توانید با برقرار کردن روابط شادی آفرین و سعادت بخش که لایق اش هستید ، به زندگی با همسرتان امیدوار باشید.

منبع: مدیریار
                                                                     

[aio_button align="none" animation="none" color="red" size="small" icon="none" text="انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه" target="_blank" relationship="dofollow" url="http://payannameha.ir/?p=796"]

[aio_button align="none" animation="none" color="orange" size="small" icon="none" text="دریافت سایر مقالات در این زمینه" target="_blank" relationship="dofollow" url="http://payannameha.ir/?page_id=297"]

[aio_button align="none" animation="none" color="blue" size="small" icon="none" text="انجام پایان نامه در این حوزه" relationship="dofollow" url="http://payannameha.ir/?page_id=3206"]

[aio_button align="none" animation="none" color="pink" size="small" icon="none" text="انجام پروپوزال در این حوزه" target="_blank" relationship="dofollow" url="http://payannameha.ir/?page_id=3206"]

دیدگاهتان را بنویسید