مدیریت رسانه

معرفت‌شناسی و رفتار اطلاع‌جویی

چکیده: این پژوهش بر آن بود تا چگونگی رفتار اطلاع‌جویی را در جامعه مورد پژوهش (158 نفر از دانشجویان کارشناسی‌ارشد دانشگاه تهران) بررسی کند و رابطه آن را با باورهای معرفت‌شناختی دانشجویان یاد شده بیازماید. روش پژوهش پیمایشی و از نوع توصیفی است. برای گردآوری داده‌ها از دو پرسشنامه استفاده گردید که یکی ساخته محقق و دیگری پرسشنامه باورهای معرفت­شناختی شومر است. نتایج حاکی از آن است بین سازماندهی دانش و قضاوت ربط اطلاعات دانشجویان در سطح 05/0 رابطه معنادار مثبت و نیز بین سازماندهی دانش و بـُعد تخصیص زمان در سطح 001/0 رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. افزون بر این، بین بـُعد سرعت یادگیری و تأیید دانش پیشین در سطح 01/0 رابطه معنادار و منفی وجود دارد. بین سایر ابعاد باورهای معرفت‌شناختی و سایر ابعاد رفتار اطلاع‌جویی رابطه‌ای معنادار مشاهده نگردید.

نویسندگان

محمود خسروجردی

[divider]

[button color=”green” size=”medium” link=”http://payannameha.ir/?p=796″ target=”blank” ] انجام مقاله isi و علمی پژوهشی در این زمینه[/button]

[button color=”pink” size=”medium” link=”http://payannameha.ir/?page_id=297″ target=”blank” ] دریافت سایر مقالات در این زمینه[/button]

[button color=”orange” size=”medium” link=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″ target=”blank” ] انجام پایان نامه در این حوزه[/button]

[button color=”blue” size=”medium” link=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″ target=”blank” ] انجام پروپوزال در این زمینه[/button]

[divider

[gview file=”http://www.ensani.ir/storage/Files/20101230170246-Article-Vol24-Num2-ID27.pdf” save=”1″]

دانلود فایل

دیدگاهتان را بنویسید