مدیریت رسانه

نقش ابعاد شخصیت در رفتار اطلاع‌جویی دانشجویان کارشناسی‌ارشد دانشگاه تهران

چکیده: این پژوهش بر آن بود تا چگونگی رفتار اطلاع‌جویی در جامعه مورد پژوهش (158 نفر) را بررسی کند و نقش عوامل شخصیتی را در رفتار اطلاع‌جویی آنان بیازماید. ابزار این پژوهش شامل دو پرسشنامه بود. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است و از تحلیل همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده گردید. نتایج حاکی از آن است که بین برونگرایی دانشجویان و قضاوت ربط، خلق اندیشه‌های نوین، زمان به عنوان عامل انگیزش، و تلاش برای جستجوی اطلاعات رابطه‌ای مثبت و معنادار وجود دارد. بین گشودگی به تجربه و نیز وظیفه‌شناسی، با زمان اختصاص داده‌شده به جستجوی اطلاعات نیز رابطه‌ای مثبت و معنادار مشاهده شد. با توجه به نتایج، می‌توان به‌طور کلی استنباط کرد که بین ابعاد شخصیت با ابعاد رفتار اطلاع‌جویی دانشجویان کارشناسی ارشد رابطه معناداری وجود دارد.

نویسندگان

محمود خسروجردی
طاهره علومی
نیک چهره محسنی
نادر نقشینه

[divider]

[button color=”green” size=”medium” link=”http://payannameha.ir/?p=796″ target=”blank” ] انجام مقاله isi و علمی پژوهشی در این زمینه[/button]

[button color=”pink” size=”medium” link=”http://payannameha.ir/?page_id=297″ target=”blank” ] دریافت سایر مقالات در این زمینه[/button]

[button color=”orange” size=”medium” link=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″ target=”blank” ] انجام پایان نامه در این حوزه[/button]

[button color=”blue” size=”medium” link=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″ target=”blank” ] انجام پروپوزال در این زمینه[/button]

[divider

[gview file=”http://www.ensani.ir/storage/Files/20101230171618-Article-Vol24-Num3-ID90.pdf” save=”1″]

دانلود فایل

دیدگاهتان را بنویسید