مدیریت بازرگانی

رویکردهای اقتصادی به ضرورت تغییر الگوی تولید و مصرف با تاکید بر نقش رسانه

چکیده: در مقاله حاضر، به مباحث نظری اصلاح نظام تولید و مصرف در دستیابی به عدالت اقتصادی، نقش و کارکرد رسانه های جمعی در تقویت مبانی نظام سرمایه داری لیبرال، ضرورت بازبینی در روند تخصیص و توزیع منابع تولیدی و درآمدی به منظور اصلاح الگوی مصرف و بازنگری در نقش هدایت کننده رسانه های جمعی در اصلاح الگوی تولید و مصرف پرداخته شده است.
طبق فرضیه ای که این پژوهش به دنبال بررسی و تایید آن است، رسانه از طریق ایجاد فضای ذهنی مناسب جهت پذیرش ضرورت اصلاح و بازبینی روند تخصیص و توزیع منابع تولیدی و درآمدها، به ایفای نقش تبلیغی و کارکرد فرهنگی و نظارتی مناسب در روند اصلاح الگوی مصرف می پردازد.
همچنین نظر به اهمیت عدالت در دستیابی به اهداف کلان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و نقش اصلاح الگوی مصرف در این زمینه، تلاش شده است کارکرد رسانه های جمعی، بویژه رسانه ملی در این روند مورد مطالعه قرار گیرد.

نویسندگان

حسین پوراحمدی

[divider]

[button color=”green” size=”medium” link=”http://payannameha.ir/?p=796″ target=”blank” ] انجام مقاله isi و علمی پژوهشی در این زمینه[/button]

[button color=”pink” size=”medium” link=”http://payannameha.ir/?page_id=297″ target=”blank” ] دریافت سایر مقالات در این زمینه[/button]

[button color=”orange” size=”medium” link=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″ target=”blank” ] انجام پایان نامه در این حوزه[/button]

[button color=”blue” size=”medium” link=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″ target=”blank” ] انجام پروپوزال در این زمینه[/button]

[divider]

[gview file=”http://www.ensani.ir/storage/Files/20120328170510-2038-9.pdf” save=”1″]

دانلود فایل

دیدگاهتان را بنویسید