مقالات فارسی عمران

بررسي توزيع تنش در مقاطع حساس تراورس B70 تحت اثر بار واقعي قطار

چکیده : در اين مقاله بررسي تحليلي تنش در تراورس با استفاده از نتايج آزمايش هايي که در خط آهن واقعي صورت گرفته است، انجام گرديد. در اين آزمايش ها تراورس بتني B70 حاوي نيروسنج هاي جاسازي شده در آن نصب گرديد. سپس بعد از زيرکوبي با عبور قطاري با بار محوري مشخص، نيروهاي وارده بر تراورس به عنوان خروجي اندازه گيري ها مورد تحليل قرار گرفت. نتايج تحليل ها نشان دادند که طراحي تراورس بتني B70 براي حالت هاي متفاوت زيرکوبي شده و زيرکوبي نشده مناسب بوده و تنش هاي ايجاد شده در محدوده مجاز مي باشد. همچنين تحليل ها نشان دادند که عدم استفاده از ماشين پايدارساز ديناميکي خط براي تثبيت تراورس تعويض شده با کاهش سهم باربري تراورس مورد آزمايش باعث اعمال نيروهاي بيشتر از چرخ به تراورس هاي اطراف مي شود و همين مساله باعث تشديد نيروهاي ديناميکي ريل تراورس و در نتيجه زوال زودرس تراورس ها مي گردد. به همين دليل در تعويض تراورس هاي معيوب مناسب است طول مناسبي از خط زيرکوبي شده و سپس ماشين پايدارساز ديناميکي خط فعاليت نمايد.

نویسندگان

ذاكري سردرودي جبارعلي

محمدزاده سعيد

درودي ياشار

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″]

[gview file=”http://www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/7002313890106.pdf” save=”1″]

دانلود فایل

دیدگاهتان را بنویسید