کنفرانس ملی توسعه مدیریت پولی و بانکی

ارائه مدل عوامل موثر بر ریسک اعتباری با استفاده از رگرسیون لاجیت در بانک اقتصاد نوین شعبه جزیره کیش

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۲
نوع ارائه: پوستر
محل انتشار: نخستین کنفرانس ملی توسعه مدیریت پولی و بانکی
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۶۰۷.۸۵ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]حامد خالقی فر – متصدی امور بانکی (Banking teller)، بانک اقتصاد نوین شعبه جزیره کیش (EghtesadeNovin Kish Branch)

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]این تحقیق با هدف بررسی عوامل مؤثر بر ریسک اعتباری در مؤسسات بانکی در بانک اقتصاد نوین شعبه جزیره کیش تدوین گردیده و ارائه مدل با استفاده از رگرسیون لاجیت انجام شده است. بدین منظور نمونه تصادفی 288 شرکت، شامل 170 شرکت جزء مشتریان خوش حساب و 46 شرکت جزء مشتریان بدحساب و 72 شرکت به عنوان داده های شاهد مورد بررسی قرار گرفتند. با توجه به پیشینه تحقیق، 36 متغیر ورودی در مدل رگرسیونی در نظر گرفته شد. احتمال عدم بازپرداخت وام (ریسک و افزایش متغیرهایی P محاسبه شد. افزایش متغیرهایی که دارای ضریب منفی هستند، باعث کاهش spss اعتباری) توسط مشتریان با استفاده از نرم افزار گردید. نتایج حاصل از برآورد داده های تحقیق حاکی از این است که مدل پیشنهادی تحقیق، 87.3 درصد P که دارای ضریب مثبت هستند، باعث افزایش مشتریان خوش حساب را درست پیش بینی نموده است و تنها 7 شرکت یعنی 12.7 درصد مشاهدات را نادرست پیش بینی نموده است. به عبارت دیگر درجه تشخیص مدل براساس داده های شاهد 87.3 درصد و ریسک تجاری 12.7 درصد بوده است. همچنین حساسیت مدل در پیش بینی مشتریان بدحساب 76.5درصد بوده است. بطوریکه از 17 مشتری بدحساب، وضعیت 13 مشتری به درستی برآورد شده است. به عبارت دیگر خطای ریسک اعتباری 23.5 درصد می باشد. در مجموع مدل لاجیت برآورد شده، 84.7 درصد مشاهدات را به درستی پیش بینی نمود. این میزان برآورد حاکی از برازش مناسب مدل می باشد. بطوریکه در صورت استفاده از این مدل می توان حدود 84.7 درصد تسهیلات را به مشتریان خوش حساب تخصیص داد.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

خالقی فر, حامد، ۱۳۹۲، ارائه مدل عوامل موثر بر ریسک اعتباری با استفاده از رگرسیون لاجیت در بانک اقتصاد نوین شعبه جزیره کیش، نخستین کنفرانس ملی توسعه مدیریت پولی و بانکی، تهران، دبیرخانه دائمی کنفرانس توسعه مدیریت پولی و بانکی،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (خالقی فر, حامد، ۱۳۹۲)
برای بار دوم به بعد: (خالقی فر، ۱۳۹۲)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]