کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری

شهر دوستدار کودک واحساس شادی کودکان در شهر مشهد

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۲
محل انتشار: پنجمین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۶۱۱.۷۷ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]سیده مریم صفوی مقدم – کارشناس ارشد پژوهشگری علوم اجتماعی،دانشگاه فردوسی مشهد

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]تحقیق درحوزه شهرهای دوستدارکودک، به ویژه در اروپا، از سال های ۱۹۸۰ به بعد موردتوجه قرارگرفت. به طورعمده درصدد ایجاد فرصتی برای کودکان در راستای شکل دادن و یا تغییر محیط پیرامونشان بوده است. مساله اساسیتحقیق حاضر بررسی مفهوم شهر دوستدار کودک وارتباط آن با احساس شادی ونشاط آنها می باشد. روش تحقیقپیمایشی بوده است. جامعه آماری، کودکان ۹ الی ۱۲ سال ساکن شهر مشهد هستند ونمونه ای با حجم ۲۵۰ نفر با شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای به تصادف و با دقت احتمالی مطلوب ( ۰,۰۵d=وضریب اطمینان ۰,۹۵ انتخاب گردیده است. ابزار سنجش متغیر مستقل تحقیق، محقق ساخته است و برای متغیر وابسته تحقیق از پرسشنامه استاندارد شده آکسفورد استفاده گردیده است. نتایج تحقیق نشان می دهد ۵۰ درصد ازکودکان از فضای شهر مشهد رضایتداشته و آنرا مورد پسند خود دانسته اند. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان می دهد، که ۰,۳۳ از تغییرات موجود در احساس شادی کودکان، تابع متغیرهای مستقل است. این متغیرهای به ترتیب دارای بیشترین تاثیر گذاری را بر احساسشادی کودکان داشته اندکه عبارتند از متغیرهای مشارکت اجتماعی کودکان ۰,۴۶ درصدوبرخورداری از خدمات وامکانات شهری ۰,۲۷ درصد بوده است.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

صفوی مقدم, سیده مریم، ۱۳۹۲، شهر دوستدار کودک واحساس شادی کودکان در شهر مشهد، پنجمین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری، مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (صفوی مقدم, سیده مریم، ۱۳۹۲)
برای بار دوم به بعد: (صفوی مقدم، ۱۳۹۲)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]