کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری

ارزیابی مفهومتعادل بخشی در طرح منظر محله خوب بخت

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۲
محل انتشار: پنجمین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱.۱۵ مگابات (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]کرامت الله زیاری – استاد جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشکده جغرافیا، دانشگاه تهران
کاظم افرادی – دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری، دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران
هادی سلیمانی – دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشکده جغرافیا، دانشگاه تهران
واحد احمدتوزه – دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشکده جغرافیا، دانشگاه تهران

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]توجه به بافت فرسوده و نوسازی آن یکی از مقولاتی است که در سال های اخیر در عرصه شهرسازی کشورمان جایگاه ویژه ای یافته است. یکی از اهداف مهمی که برای نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته شده، عادلبخشی به بافت استت.تعادل بخشی که به ایجاد فرصتهای برابر رشد و خارج ساختن شهر از حالت دوقطبی می پردازد،، هکارهای مختلفی جهت تحقق دارد. توزیع متعادل جمعیت در بافت، ایجاد اختلاط اجتماعی، ، یعمتعادل امکانات و خدمات شهری، توزیع متعادل فرصت ها و بهبود کیفیت محیط زیست انسانی از این دست راهکارها است. . تحقیق در پژوهش حاضر توصیفی –تحلیلیو شیوه ی گردآوری داده ها اسنادی است که ابتدا بهمعرفی مفهوم تعادل بخشی و راهکارهای تحقق آن پرداخته است و سپس به ارزیابی میزان توجه به این راهکارها در پروسه نوسازی محله خوب بخت از ناحیه امام علی (ع) منطقه ۱۵ شهر تهران ، ، نوان یکی از اولین طرحهای نوسازی شهر تهران با رویکرد جدید، می پردازد . د.پایان، نتایجنشان می دهدکه نوسازی بافت این محلهبا عدم توجه کامل بهاین راهکارها، نوسازی درونی و محتوایی ساختارهای اجتماعی ، ا،صادی و فرهنگی محله را مدنظر قرار نداده است و با تلاش های غالبا ظاهرگرا نتوانسته بافت را به حالت تعادل مطلب برساند.

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

زیاری, کرامت الله؛ کاظم افرادی؛ هادی سلیمانی و واحد احمدتوزه، ۱۳۹۲، ارزیابی مفهومتعادل بخشی در طرح منظر محله خوب بخت، پنجمین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری، مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (زیاری, کرامت الله؛ کاظم افرادی؛ هادی سلیمانی و واحد احمدتوزه، ۱۳۹۲)
برای بار دوم به بعد: (زیاری؛ افرادی؛ سلیمانی و احمدتوزه، ۱۳۹۲)

[/toggle]

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]