مجموعه مقالات علوم مدیریت نوین

عوامل درون سازمانی و برون سازمانی موثر بر عملکرد صادراتی شرکت ها

[toggle title=”مشخصات مقاله”]

سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: سومین همایش ملی سالیانه علوم مدیریت نوین
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۱۲.۵۳ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

[/toggle]

[toggle title=”نویسندگان”]سلیم سپهری – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی بین الملل، دانشگاه فردوسی،مشهد
خیرالنساء قهرمانی محمودی – کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی بین الملل، دانشگاه فردوسی،مشهد

[/toggle]

[toggle title=” چکیده مقاله”]توسعه صادرات غیر نفتی در چند دهه اخیر در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، به ویژه در کشور ایران و در شرایطی که تحریم های بین المللی علیه این کشور وجود دارشته است، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. به اعتقاد بسیاری از صراحب نظران اقتصادی، توسعه صادرات غیر نفتی می تواند بهترین استراتژی برای ورود ارز به کشور و فاصله گرفتن از اقتصاد متکی به ارز حاصل از فروش نفت باشد. متاسفانه مشاهده شده است که شرکت های داخلی در سال های اخیر عملکرد مناسنی در زمینه صادرات غیر نفتی نداشته اند. عوامل تاثیر گذار بر عملکرد صادراتی یک شرکت را می توان در دو گروه عمده عوامل داخل شرکت و عوامرل خارج شرکت تفکیک نمود. این مقاله در صدد ارائه یک چهارچوب نرری برای تعین عوامل مورر بر عملکرد صادراتی شرکت ها می باشد. بدین منظور ابتدا مفاهیم مرتبط با عملکرد صادراتی ، سپس عوامل داخلی و خارجی شرکت که بر استراتژی بازار یابی بین المللی و عملکرد صادراتی شرکت تاثیر گذار هستند و در انتها تاریر استراتژی بازاریابی بین المللی بر عملکرد صادراتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بر این اساس و با توجه به نتایج تحقیقات مرتبط پیشین در این زمینه، یک مدل مفهومی به مرور تعین عوامل تاثیر گذار بر عملکرد صادراتی ارائه خواهد شرد. مدل ارائه شده می تواند بینش جدیدی را برای محققان به مرور توسعه استراتژی های بهنود عملکرد صادراتی شرکت های داخلی فراهم آورده و مبنایی برای بررسی بیشتر در مطالعات آتی باشد

[/toggle]

[toggle title=”نحوه استناد به مقاله”]در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

سپهری, سلیم و خیرالنساء قهرمانی محمودی، ۱۳۹۳، عوامل درون سازمانی و برون سازمانی موثر بر عملکرد صادراتی شرکت ها، سومین همایش ملی سالیانه علوم مدیریت نوین، گرگان، انجمن علمی و حرفه ای مدیران وحسابداران گلستان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (سپهری, سلیم و خیرالنساء قهرمانی محمودی، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (سپهری و قهرمانی محمودی، ۱۳۹۳)

[/toggle]

   

[divider]

[box type=”note” ][aio_button align=”none” animation=”none” color=”red” size=”small” icon=”none” text=”انجام مقاله علمی پژوهشی و ISI در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?p=796″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”orange” size=”small” icon=”none” text=”دریافت سایر مقالات در این زمینه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=297″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”انجام پایان نامه در این حوزه” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″] [aio_button align=”none” animation=”none” color=”pink” size=”small” icon=”none” text=”انجام پروپوزال در این حوزه” target=”_blank” relationship=”dofollow” url=”http://payannameha.ir/?page_id=3206″][/box]